Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Blauw is VGA, wit is DVI. Ik denk wel dat hij een VGA aansluiting heeft. Oudere monitoren hebben alleen VGA, nieuwere hebben vaak 2 aansluitingen. DVI en vga. Anders zijn er altijd opzetstukjes om het om te zetten, maar je kan er rustig van uit gaan dat je een VGA ingang hebt.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79

3. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, dankejwel man. En ze zijn niet hetzelfde dus. En mijn monitor heeft dus VGA.

Handige foto, thanks.

Mooie tussenoplossing na het exploderen van mijn TV. Ben ook meteen bezig voor een HD monitor.

Ik heb reviews gezien, LG of samsung, dan heb je voor relatief weinig centjes een goede game monitor. Maar ik denk dat ik gewoon naar winkels als mediamarkt ga, en daar een xbox aan de monitor wil zien, dan kan er weinig mis gaan denk ik.

Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  4. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hele mooie topicstart!

Misschien kan ik ook nog wat nuttigs toevoegen. Het schijnt zo te zijn dat als je een hdmi naar dvi adapter in de schakel hebt zitten je wel kunt kiezen voor de 16:10 resoluties, zodat het beeld niet wordt opgerekt. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet, maar het schijnt te kunnen.

En als je een nieuw scherm gaat kopen is het wellicht ook verstandig om na te gaan of het scherm 1:1 pixelmapping ondersteunt. Als je dat doet en je sluit een 1920 * 1080 bron (eg PS3 of X360) aan op een 1920 * 1200 TFT (bijna alle FullHD schermen), dan zet het scherm netjes zwarte balken boven en onder neer, zodat het oorspronkelijke beeld niet wordt opgerekt. Als je scherm geen 1:1 pixelmapping ondersteunt zal het beeld verticaal worden opgerekt waardoor er kwaliteitsverlies optreedt. Zie daarvoor bovengenoemde link.

P.S. Volgens mij is een inkijkhoek toch echt iets anders dan een kijkhoek :). Some dirty mind ;)

Laatst bewerkt: 22 jul 2009
  5. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Als je toch een nieuw scherm koopt, lijkt het me veel verstandiger om een 16: 9 scherm te kopen, die komen er steeds meer en scheelt een hoop gezeur.

6. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er maar net aan. Als je hem alleen voor een console gebruikt kun je dat inderdaad net zo goed doen, al heb je dan veel minder keuze waardoor je waarschijnlijk ook iets meer moet betalen.

Als je hem ook al computermonitor gebruikt dan heb ik toch veel liever een 16:10 scherm dan een 16:9, omdat ik vaak de hoogte harder nodig heb dan de breedte, zeker aangezien ik twee 22" schermen naast elkaar heb staan. Maar dat is puur persoonlijk.

Een 16:9 monitor is natuurlijk een prima optie.

7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb je inderdaad wel gelijk in ja, maar toch denk ikd at over een jaartje of 2 16:10 schermen zeldzaam zullen zijn. Het is dan ook vervelend, 2 verschillende formaten. En dan komt er wel weer een hogere resolutie op 16: 9 formaat.

8. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We zullen zien... Het zou inderdaad kunnen dat 16:9 de standaard wordt, ook in PC-monitor land. Het zou op zich wel positief zijn ivm pixelmapping enzo, maar ik hoop dat de 'verbreding' de de aspectratio's daar ophoudt. Want er zijn inmiddels ook al 1:2.35 schermen (bioscoopformaat), maar dat zie ik dus echt niet zitten.

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    1:2.35? :+
    Bedoel je niet andersom? [noparse](afgeleid van21:9)[/noparse]

10. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou je wel denken ja :). Maar zo'n breed scherm kun je maar beter 90 graden draaien en er dan 2 naast elkaar zetten. Hence 1:2.35 :+

11. Snipermr

Snipermr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 3 vragen!

1. Gebruikt hier iemand zn computerbeeld scherm om te gamen ?
    2. En hoe wat voor een kabel heb je dan nodig om aante sluiten voor geluid ?
    3. En moet je die op je xbox of pc scherm aansluiten ?

Ik zie dat jij er wel veel verstand van hebt dus ik wil dit vragen

Gebruik jij een computer beeldscherm en zo ja heb je een foto van mij hoe het er uit ziet en de kabels enzo

Hoe kan je geluid uit je boxen krijgen heb je dan een kabel nodig die van je boks naar je xbox of computer beeldscherm gaat ?

Alvas bedankt

Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2009
  12. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0

Effe klein foutje verbeteren, een beeldbuis tv explodeert niet maar implodeert:

De beeldbuis van een tv-toestel is een soort glazen ballon. Als die ballon scheurt, ontploft ze. Toch ontploft een beeldbuis anders dan een opgeblazen ballon. Ze ontploft naar binnen omdat een beeldbuis luchtledig is. Dan krijg je het omgekeerde van een explosie. Een implosie, dus.

Ontploffen de scherven van de beeldbuis dan naar binnen? Ja, maar helaas: omdat de scherven tegen elkaar botsen, vliegen ze toch naar buiten. Wat dan weer op een explosie lijkt.

13. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Je vragen staan al beantwoord in de eerste post van dit topic ;)

Ik heb het vroeger wel gebruikt, maar nu niet meer dus foto's kan ik niet maken. Maar het is vrij simpel.

14. Snipermr

Snipermr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel \o/:):p:D_O_*):thumbs:;)_0/

15. Snipermr

Snipermr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog 1 ding wat is beter om te gebruiken VGA Of DIV Want ik heb ze allebij
    En kan je meteen spelen met die kabels of moet je instellingen veranderen en hoeveel tijd duurt het

alvast bedankt ;)

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Maakt niet uit wat je gebruikt, er zit in dit geval geen verschil in, omdat je een vga kabel gebruikt kan je net zogoed de VGA aansluiting gebruiken.

Je hoeft op je Xbox alleen maar de goede resolutie in te stellen en dat duurt 20s :+
    Op je PC kan het wel ff kutten zijn met het vinden van de goede geluidsinstellingen, maar als je er niet uitkomt kan je het hier altijd vragen :)

17. Snipermr

Snipermr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft voor mij een foto hoe het er uit ziet ?

Ik heb nu de vga kabel en ik ga nog een Tulp naar 3,5mm female jack adapter als ik weet hoe het eruit ziet als alles erin en eraan zit

18. lstobias

lstobias -

Leuk Bevonden:
    0
  19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Zie de startpost.

@Istobias: ja dat werkt op jou monitor. Je kan in de startpost kijken hoe je dat met het geluid kan regelen.

20. lstobias

lstobias -

Leuk Bevonden:
    0
    LUV YOU <3.....ehh. bedankt man :)

oh nog een ding eigenlijk. waar koop ik een Tulp <> 3,5mm jack adapter ?

Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2009

Deel Deze Pagina