Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Achterspeaker(s):

Laatst bewerkt: 24 jul 2009
  2. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het probleem wat ik op dit moment ondervind is dat mijn achterspeakers harder klinken dan mijn fronts. Dit valt vooral op bij gamen, als er gesprekken achter je plaats vinden.

Ik heb alles ingesteld via de Onkyo Audissy microfoon, op 3 plaatsen en al meerdere keren. Echter het resultaat is telkens hetzelfde. Moet ik nu zelf gaan knoeien met de instellingen?

Mijn opstelling is ongeveer gelijk aan de plaatjes hierboven, echter staat mijn bank op dezelfde lijn als de achter speakers.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Kun je die niet afzonderlijk zachter zetten?

4. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou wat zijn al je met een Onkyo 806 de verschillende kanalen niet afzonderlijk kunt regelen...

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je toevallig Audyssey DynamicEQ aanstaan? Stelt ie zichzelf volgens mij standaard op in zodra de auto-setup is afgerond. Ik heb namelijk precies hetzelfde als DEQ aanstaat tijdens het gamen. Heeft volgens mij te maken dat DEQ eigenlijk bedoeld is voor filmmateriaal. Films worden op een bepaald referentie volume gemixed en games niet. Zodra jij het volume onder het referentie volume hebt staan, gaat de bass en surround ervaring voor een groot deel verloren. DEQ compenseert dat zodat het lijkt alsof je gewoon op referentie volume luistert. Tijdens het gamen en voor muziek schakel ik de EQ altijd uit. Als je dat niet wil kan je natuurlijk ook het volume van je achterspeakers iets verlagen totdat ze voor jouw gevoel goed klinken. :)

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Je kunt iedere speaker apart op volume regelen in het menu van de Onkyo.
    Nadat ik de microfoon had gebruikt om de set zelf de instellingen te laten doen, vond ik dat de achterspeakers juist te zacht stonden.
    Die heb ik handmatig verhoogd ;)

Je ziet dan een tekening op je tv met alle speakers. Als je een speaker selecteert, komt er een soort bromtoon uit zodat je kan horen dat die harder gaat.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de instellingen na de (Setup Mic) ook handmatig moeten veranderen.
    De main-speakers stonden veelste hard vergeten met de Center en Surround-speakers.
    De main-speakers staan -2DB lager dan de Center en de Surround-speakers staan weer +3DB hoger dan de Center.

8. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb de 2 boxen opgehangen, ga morgen opruimen etc.
    Heb nieuwe vloer gelegd en heb me kamer helemaal anders gezet. Morgen geef ik in het Show je Stekkie een Voor- en Na picture.

Edit : ik denk nu dat ik de speakers wat te hoog en te ver heb staan. Heb net een foto gemaakt en wat zeggen jullie?

Laatst bewerkt: 25 jul 2009
  9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Aangezien ze niet naar beneden zijn gericht hangen ze volgens mij wel aan de hoge kant.

10. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yup, tenzij je zittend een slordige 2 meter hoog bent. :)

Waarom zet je je linkerachterspeaker niet op/in je kast? Volgens mij hoef je die helemaal niet op te hangen.

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Normaliter zou ik zeggen dat het veels te hoog zit. Maar aangezien geluid ''persoonlijk'' is , zou ik verschillende hoogtes uitproberen en luisteren welke jij het prettigst vindt.

Persoonlijk zou ik alle boxen (exc sub) zoveel mogelijk op oorhoogte gaan plaatsen.

Maar dan wel de oorhoogte als jij voor de tv zit.

12. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die rechter is geen probleem, die kan ik op mijn kast zetten denk ik.

Maar als ik de boxen op die muur zet zegmaar, dan is het geluid niet naar mij gericht maar ik zie toch heel veel mensen dit hebben. Dan werkt het toch niet goed?

13. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Probeer zoveel mogelijk JIJ als center te zien van waar alle geluid naar toe moet.

http://www.jyi.org/volumes/volume11/issue5/images/sikorski_1.jpg

http://hometheater.consumerelectronicsnet.com/articles/viewarticle.jsp?id=37458

14. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe bedoel je?Snap het niet helemaal :{

15. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    zie eerste link !

Oke , in simpel taal.

Jij bent de middenstip van een voetbalveld. Bij de cornervlaggen heb je je surroundboxen en fronts opgesteld en bij de doel zet je de center speaker.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Jijzelf moet in het midden van het geluid zitten. De speakers moeten dus voor je en achter je staan. Jij moet als het ware een magneet zijn die het geluid naar zich toe trekt.

17. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ah ok. Naja, heb verder niet zo veel ruimen om de Linker en Rechter speaker te zetten.

18. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Left 4 Dead is echt stukken spannender met surround sound :D.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Alles beleef je een stuk intenser door Surround Sound.

20. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Nee joh , alleen Left 4 Dead. dat lees je toch }:]

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina