Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. RicoBoy

    RicoBoy Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een probleem. M'n PC is wireless aangesloten aan m'n Linksys WRT-160n Router met de laatste versie van DD-WRT. En m'n Xbox via de Ethernet aansluiting. Nu kan ik m'n Xbox 360 wel op m'n PC bij "Network" zien onder Vista Home Premium, maar ik krijg ze maar niet aan elkaar gekoppeld via het Media Center...

    Heb al m'n firewalls uitgezet, services opnieuw gestart, internet settings op Xbox en PC gereset, etc. Iemand nog enige ideeën?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je UPnP al aangezet op de linksys ??
     
  3. Uluwatu

    Uluwatu PES4 Live Yeah!!!!!!

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem met videostreamen van pc

    Hallo, Ik ben al een tijdje aan het aanklooien met de verbinding van mijn xbox met de pc.

    Ik gebruik windows xp en heb laatst wmp11 geinstalleerd. Nu kan ik (soms |:-) bestanden van mijn pc via mijn xbox gebruiken. Maar als ik een videobestand probeer gaat het meestal mis, dan verlies de xbox de connectie met de pc.

    bv. eerst open ik op de xbox een foto die op de pc staat, geen probleem. Dan ga ik op de xbox naar video en probeer ik een videobestand (dit videobestand heeft het eerder gedaan) van de pc te streamen. Een enkele keer lukt het, maar veel vaker niet, en kan ik daarna ook die foto niet meer benaderen..

    Ik lees in de wmp11 handleiding iets over firewallpoorten openen, zoals 1900 UDP en 2869 TCP alleen lokaal subnet. Zou dat het zijn? Hoe stel ik dat in dan? Ik gebruik een SMC 2804 WBR router.

    Alvast bedankt!
     
  4. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Als ik met mijn pc de xbox 360 wil zoeken (via Media Center) dan vindt mijn pc de 360 niet.

    Ik heb de xbox 360 en 2 pc's samen op een router staan. En ik kan met geen van beide de xbox 360 vinden.

    Het zijn allebij Vista Home Premium.

    Is het wel mogelijk om mijn xbox 360 te kunnen vinden? Of moet ik hem daarvoor direct op een pc aansluiten?

    Edit: 1 pc kan de xbox wel vinden maar de mijne nog steeds niet???
     
  5. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je ook stream films van internet streamen naar je xbox?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Een Media Center Extender kost in de winkel ongeveer 500 a 600 euro. De xbox 360 ligt daar ver onder en dus wordt deze aantrekkelijk voor PC Builders. De meeste PC Builders hebben op hun PC Media Center 2005 draaien en sommige draaien Windows Vista. Met een Media Center Extender kan je media streamen naar je woonkamer. Naast foto's, audio en video kan je ook TV programma's op je Xbox 360 bekijken. Het is dan mogelijk om de TV programma's op te nemen of te pauzeren. Ook aan mensen die geen XP Media Center 2005 hebben heeft Microsoft gedacht. Zij kunnen namelijk ook gewoon audio en foto's op hun Xbox 360 bekijken.

    Wat heb je nodig om alles uit de kast te halen?
    Als je alles uit de kast wilt halen om de perfecte Media Experience mee te maken heb je de volgende dingen nodig:
    • HDTV
    • Dolby Digital Audio systeem met een optische ingang
    • High-End Kabel
    • Optische Kabel
    • Xbox 360
    • Xbox 360 Media Remote
    • PC met XP Media Center 2005 (met roll-up 2 en media connect)
    • Thuis Netwerk: ICS (internet delen) of (draadloze) Router
    • Breedband internet
    Als je iets niet bezit is het natuurlijk niet erg en zal de belevenis ook nog steeds erg goed zijn. We gaan uit dat je een thuis netwerk bezit, een xbox 360 (Core of Premium), een PC met Windows XP (of Media Center) en breedband Internet.

    Media afspelen op de Xbox 360

    Op de Xbox 360 is het mogelijk om CD's en DVD's af te spelen. Je hebt deze functionaliteit geen remote meer nodig. je kan gewoon via de controller de DVD''s of CD's afspelen. De DVD 's worden in progressive scan afgespeeld om zo het beste beeld kwaliteit te verkregen. Je kan zowel van originele media gebruik maken, als met de Backup's van de media. De dashboard, friendlist en voice chat kan je gewoon benaderen als je een DVD aan het bekijken bent.
    [​IMG]
    Er bestaan ook verschillende media remotes. Zo kan je met de gelimiteerde remote die bij de Premium Pack zit je Xbox 360 navigeren. Zo heb je geen controller nodig om een film te bekijken. Tevens kan je zowel met de controller, als met de remote de Xbox 360 aan en uit zetten. Met de luxere media remote kan je verschillende audio en video apparatuur bedienen.
    [​IMG]

    PC - Windows Media Center (XP) of Vista

    Als je niet zeker bent of je Windows Media Center op je pc hebt staan dan moet je conrtroleren of je de volgende iconen kan vinden op je pc. Heb je deze niet, dan heb je ook geen Windows Media Center. Je kan deze applicatie niet downloaden, want deze is onderdeel van het Operating Systeem. Je moet als je van deze funktie gebruik wilt maken dus Windows Media Center XP of Vista Home Premium of Ultimate moeten gaan kopen.

    XP
    [​IMG]

    Vista
    [​IMG]


    Netwerk

    Om gebruik te kunnen maken van Windows Media Center (XP of Vista) moet je Xbox 360 verbonden zijn met het netwerk. Je hebt dus een van de onderstaande opstellingen nodig. De beste verbinding voor Windows Media Center is een Wired verbinding. Een wireles verbinding kan, maar kan ook meer problemen geven (lag)

    ICS (Internet delen)
    [​IMG]
    Router
    [​IMG]
    Wireless Router
    [​IMG]
    Kortom je Xbox 360 moet verbonden zijn met je PC. De meeste huishoudens hebben meerdere computers in huis en hebben vaak ook een router. Dus ik denk dat de meeste de router optie gebruiken.

    In deze turtorial maak ik gebruik van Windows Vista. Je moet voor Windows XP soortgelijke stappen volgen, als er vraag naar is post ik ook een Windows XP Fardo FAQ.

    Stap 1 - Ga naar je control Panel
    [​IMG]
    Stap 2 - Klik op Network and Sharing Center

    [​IMG]
    Stap 3 - Je ziet het onderstaande scherm
    [​IMG]
    Als er bij Network (Public network) staat dan moet je op customize klikken. Als er Private staat dan kan je de volgende stap overslaan.

    Stap 3a - Selecteer Private en klik op change

    [​IMG]

    Stap 4 - Zet je Xbox aan, Op je pc verschijnt het volgende icoon

    [​IMG]
    Stap 5 - Klik op het icoon, je krijgt het volgende scherm.

    [​IMG]
    Stap 6 - Klik yes (ja), Media Center start op
    [​IMG]
    Stap 7 - Klik Next
    [​IMG]
    Stap 8 - Ga naar je Xbox, Media Tab
    [​IMG]
    Stap 8 - Selecteer Media Center duk op A (select)
    [​IMG]
    Stap 9 - Druk op A (select), je krijgt het onderstaande scherm met een code
    [​IMG]
    Stap 10 - Noteer het nummer en druk op continu (A). Je ziet het volgende scherm[​IMG]
    Stap 11 - Ga naa je Pc en voer het nummer in

    [​IMG]
    Stap 12 - Klik next
    [​IMG]
    Stap 13 - Extender Setup - Selecteer Yes - Klik Next
    [​IMG]
    Stap 14 -Configuering your extender and Computer
    [​IMG]

    Stap 15 - Xbox 360 - Windows Media Center connecteert
    [​IMG]
    Stap 16 - Xbox 360 - Windows Media Center start op
    [​IMG]

    wordt wel gesupport met www.runtime360.com (transcoder 360)

    Krijgen jullie deze error?

    [​IMG]

    tik in

    [​IMG]

    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053356256);
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053354762);
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053371570); [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    verwijder het certificate en probeer het opnieuw
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2009
  7. Frakkiestein

    Frakkiestein Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedenmiddag,

    Zoals zoveel mensen problemen hebben met de media extender van de xbox 360, heb ik dat ook. Dit is het probleem:

    Op mijn vista computer vindt hij met windows media center(WMC) mijn xbox 360 niet, terwijl hij wel gewoon bij mijn netwerk staat. Ik heb hetzelfde ook op de laptop van mijn vader geprobeerd en daar vond WMC mijn xobox 360 wel. Ik heb al van alles geprobeerd op mijn pc. (statisch IP-adres gemaakt, ICS uitgezet, enz.)
    En het rare is dat mijn pc opeens aangaf: "Nieuwe extender gevonden, xbox 360." Dus ik dacht dat hij het deed. Dus ik klik erop en WMC begint te zoeken, maar vond hem niet. Maar mijn xbox 360 stond uit dus dat klopt wel. Ik zet de xbox weer aan en zet hem op de pagina dat er staat dat je naar www.xbox.com/pcsetup moet gaan. Maar toen gaf mijn pc opeens niet meer aan dat er een extender gevonden was. Ik heb nog een keer met WMC gezocht naar een nieuwe extender maar die kon hem niet vinden. Ik gebruik trouwens een Thomson Speedtouch 780 router. Mijn xbox 360 is aangesloten met een ethernet kabel aan de router en mijn pc is wireless aangesloten.

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2009
  8. Fonzz

    Fonzz Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    direct verbinden met xbox 360

    Mijn xbox staat in verbinding met mijn pc en alles werkt prima hij doet alles.
    alleen nu is mijn vraag.

    kan ik mijn xbox 360 verbinden met een netwerk harde schijf zonder dat ik mijn pc aan moet staan?
    want als ik een film wil kijken moet altijd mijn pc aanstaan anders kan ik hem niet streamen.

    en ik wil juist dat alleen mijn xbox en netwerk harde schijf aan staan.
    kan dit ?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat is niet mogelijk
     
  10. hobytje112

    hobytje112 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    is het mogelijk om op de een of andere manier video_ts bestanden die ik op mijn pc heb staan af te spelen via de xbox 360, want dit lukt me namelijk niet met WMC. Al vast bedankt
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    voor het streamen van videos gebruik ik ps3mediaserver

    http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

    Current features

    * Ready to launch and play. No codec packs to install. No folder configuration and pre-parsing or this kind of annoying thing. All your folders are directly browsed by the PS3, there's an automatic refresh also.
    * Real-time video transcoding of MKV/FLV/OGM/AVI, etc.
    * Direct streaming of DTS / DTS-HD core to the receiver
    * Remux H264/MPEG2 video and all audio tracks to AC3/DTS/LPCM in real time with tsMuxer when H264 is PS3/Level4.1 compliant
    * Full seeking support when transcoding
    * DVD ISOs images / VIDEO_TS Folder transcoder
    * OGG/FLAC/MPC/APE audio transcoding
    * Thumbnail generation for Videos
    * You can choose with a virtual folder system your audio/subtitle language on the PS3!
    * Simple streaming of formats PS3 natively supports: MP3/JPG/PNG/GIF/TIFF, all kind of videos (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG)
    * Display camera RAWs thumbnails (Canon / Nikon, etc.)
    * ZIP/RAR files as browsable folders
    * Support for pictures based feeds, such as Flickr and Picasaweb
    * Internet TV / Web Radio support with VLC, MEncoder or MPlayer
    * Podcasts audio/ Video feeds support
    * Basic Xbox360 support
    * FLAC 96kHz/24bits/5.1 support
    * Windows Only: DVR-MS remuxer and AviSynth alternative transcoder support
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2009
  12. hobytje112

    hobytje112 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien n stomme vraag maar dat werkt dus alleen met n ps3 hè en dus niet met een normale 360?

    Dus er is geen mogelijkheid om video_ts te streamen via mijn 360?
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat moet ook werken op een 360 volgens mij.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb geen ps3 .. deze werkt ook voor de xbox 360 ..
     
  15. hobytje112

    hobytje112 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg bedankt ik heb hem nu inderdaad werkend.
    nu nog 2 vragen, zijn er bepaalde instellingen waardoor ik op mijn tv fullscreen kan kijken ipv een klein blokje?

    En hoe kan ik ondertitels instellen of is dit nog niet mogelijk.
     
  16. rdx

    rdx Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb al een aantal jaar een xbox 360 elite, waar ik vrijwel niks mee doe.
    Nu wou ik de xbox weer gaan gebruiken, als media extender maar krijg dit niet geconfigureerd.

    Ik heb mijn PC en de xbox (bekabeld) op een routertje aangesloten, DHCP is ingeschakeld. De xbox krijgt mooi een IP adres en is ook in de DHCP table te zien. Ik draai Windows Vista Ultimate.

    De xbox zie ik bij computers en apparaten en wordt ook gewoon in het overzicht van het netwerk weergeven. (Zie onderstaande afbeelding)

    [​IMG]

    Aan de firewalls ligt het niet, ook bestands en media delen is ingeschakeld. Pingen naar de xbox wil ook niet lukken

    Wanneer ik naar media center ga op de xbox, krijg ik gewoon de code. Wanneer ik dan naar media center op mijn pc ga en de code invoer kapt de installatie er na een tijdje mee en zegt dat de extender niet gevonden kan worden.

    Iemand enig idee? Alvast bedankt :)
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2009
  17. rdx

    rdx Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een dualboot met Vista Ultimate en 7, op 7 krijg ik het wel ingesteld, ook streamen werkt hierop..
     
  18. Rambie

    Rambie Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    ik heb mijn xbox eindelijk via windows 7 aan elkaar gekoppeld met media center.

    Nu wilde ik gisteren voor het eerst een film kijken. Dit was een hd wmv bestand..
    de eerste paar minuten ging goed maar daarna bleef hij steeds hangen en speelde hij hem niet meer verder af.. nu ben ik bang dat iets verkeerd heb ingesteld dat hij niet voldoende opneemt in de buffer of iets dergelijks.. maar moet eerlijk zijn dat dit hele steaming nogal nieuw voor mij is..

    Iemand misschien tips?

    Alvast bedankt!
     
  19. me1mark

    me1mark Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde sinds lange tijd PS3mediaserver weer gebruiken, maar ik krijg geen verbinding mijn xbox. Moest er iets geïnstalleerd worden of zo? Ik gebruik nog steeds dezelfde opstelling (pc/router e.d.)
     
  20. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Weet iemand nog een site waar je transcode 360 kan downloaden?

    De link op de site is namelijk dood.

    edit: heb nu beta 4.1 te pakken. is dat goed?

    Heb m nu geinstalleerd, maar er lijkt niks veranderd te zijn, en avi's doen het nog steeds niet. Moet ik nog wat instellen?

    help :)
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009

Deel Deze Pagina