Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    zijn de battles eigenlijk turn based of is het ala eternal sonata?

2. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    A la ES.

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Na een weekje of twee een ToV-pauze, heb ik het weer opgepakt.
    Zo een heerlijk gevoel om met Rita bijvoorbeeld ''Violent Pain', 'Ground Dasher' of 'Flame Dragon' te doen. Ik ben net uit
    Bastion? En ik vond het zielig dat Raven 'dood' ging. Ik was wel verbaast toen zijn hart een blastia bleek te zijn. Nu even meerdere artes halen, en dan ben ik op weg naar Hercales

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ben dus niet de enige die wel eens aan een pauze doet, je bent btw vlakbij waar ik ben ;)

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Piggy Bank gehaald! :thumbs:

Nu kan ik eindelijk weer als een gek geld gaan spenderen. ^..^

Heb nu level 70 karakters en 82 uur speltijd erop zitten.

Volgens mij ben ik redelijk dichtbij de grande finale, dus die ga ik nog iets uitstellen om verschillende achievements te halen.

Heb zojuist Flynn in een mano-a-mano gevecht verslagen.

Laatst bewerkt: 25 jul 2009
  6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    echt niet. Bij ES moet je om de beurt aanvallen.

Bij TOV is het real time, iedereen tegelijk. Ook kun je met combo's veel meer doen dan alleen b spammen en daarna a drukken zoals ES.

Dit vechtsysteem is 10 keer zo uitgebreid en real time.

7. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, oke. Meer real-time ES. :9

8. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    vergelijkbaar zoals Infinite Undiscovery, alleen ga je dan naar een aparte 'arena' dan dat het in de 'echte wereld' gebeurd :9

9. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer worden de winnaars van de TOV prijsvraag bekend gemaakt?

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    net alle Giganto monsters verslagen :D

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Uitgespeeld! Het geeft altijd een heerlijk gevoel als je zo'n lange epische (J)RPG achter de rug hebt.

Inmiddels ben ik met de EX dungeon bezig, waar die fell arms (extra sterke wapens) behoorlijk handig zijn. Sowieso kan ik aanbevelen deze te verzamelen voor de end battle, omdat je dan tegen de derde vorm van de ultimate badguy mag vechten (zonder fell arms bevecht je hem maar twee keer).

Aardige conclusie van een geweldige game. Persoonlijk vond ik de afronding van Lost Odyssey stukken beter, net zoals het verhaal in die game. Maar Vesperia blijft een geweldige, gebalanceerde, JRPG met een super combat systeem. De laatste boss dungeon was trouwens geweldig. Je hebt continue het gevoel te verdwalen, ondanks dat het redelijk eenvoudig is qua opzet. Epische tegenstanders en muziek erbij en het feest is compleet.

Er liggen nog 70 achievement points voor mij binnen handbereik, waarmee ik op 865 punten eindig. Niet verkeerd voor een eerste playtrough! :)

Ik ben geeindigd met 97 uur op de klok en een level 76 party. Inmiddels is mijn party al level 80 door de sterke tegenstanders in de EX dungeon.

Mijn volgende echte playtrough wordt op de PS3. Ik ben erg benieuwd wat ze allemaal in die versie extra hebben gestopt. Verder niets dan lof over deze versie. Voor mij is het één van de beste JRPGs, samen met LO, op de 360 van dit moment. Deze game moet je gespeeld hebben.

@BigSyke: Ik zag dat je alweer met de final boss bezig bent. Jij bent echt helemaal Vesperia verslaafd he. ;)

Laatst bewerkt: 27 jul 2009
  12. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd, Zifnap!

Ik heb zelf net part 2 uitgespeeld. Doordat ik 2 weken naar Ibiza ging (ben een week geleden teruggekomen) had ik een beetje een achterstand, maar ik ben nu wel weer lekker bezig. :D

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan duurt je reis nu niet heel lang meer, tenzij je (met een guide) nog alle openstaande quests af gaat en nog achievements gaat jagen.

Ik vond dat pokeren dodelijk saai, dus voor degene die ook de piggy bank achievement willen halen heb ik nog de tip dat in de EX dungeon ook genoeg is te vinden. De bosses daar (je moet er een hele rits bevechten) leveren behoorlijk veel gald op, dus daarmee verzamel je ook veel zonder dat je de hele tijd saai moet kaarten. Pokeren kan daarna altijd nog.

Op naar de volgende (J)RPG... welke is dat eigenlijk? Divinity 2? Ik zie de vaste RPG gang wel weer in de volgende topic! ;)

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    hoe zie je dat?

Ik ben er nml nog niet mee bezi. Ben net in Relewiese Hollow geweest, rechtsonder op de kaart die bergen weet je wel.

Ben nu aan het sidequesten.

De eindbaas duurt nog wel ff, want ik wil alle sidequests eerst.

Maar je hebt gelijk. Ik ben echt verslaafd aan dit spel.

Wel knap dat je zoveel achievements hebt gehaald de eerste keer!

met 97 uur ben je zelf ook aardig verslaafd. Ik zit ook op 96 uur nu zelf (1e en 2e playthrough samen opgeteld)

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Heh, je moet er bij mij een paar uurtjes afhalen omdat ik toen de game gewoon aan heb laten staan. Ik heb toen de stick vastgebonden en Ba'ul rond laten vliegen over de kaart om die map achievement en afstand achievement te halen. Guess what, ik heb nog steeds geen 10.000 miles gehaald! |:-

Map nerd heb ik dus wel gehaal en monster nerd zal ik nu nooit meer kunnen halen omdat ik een illusie bij een boss battle ben vergeten te scannen. Erg jammer, want het scannen van monsters met Repede is een fluitje van een cent.

Dat je met de final battle bezig was stond aangegeven bij je naam toen ik hem online opende. Misschien was dat de "final battle" van het tweede gedeelte van het verhaal?

Laatst bewerkt: 27 jul 2009
  16. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou naar mijn idee map nerd ook moeten krijgen, ik heb alles uncovered... of ten minste, ik zie geen undiscovered plekken meer... Maar ik zal wel iets gemist hebben. 8)

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Gewoon iets zwaars tegen die pook laten aanduwen en Ba'ul onder een hoek van 5 graden ofzo een paar uur over de kaart laten vliegen. ;)

Zodra je landt krijg je vanzelf die achievement (gebeurde bij mij).

18. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha thanks, zal het later proberen. :)

19. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    zifnap. Je kan je monsterbook toch over kopen naar de nieuwe game? Niet dat ik het nodig heb want heb nog niemand gemist die ik kon missen maar gewoon voor het idee.

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    volgens mij kan dat wel ja en het collectors boek ook

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina