[XOne] Star Ocean: The Last Hope

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 10 jun 2008.

1. carnage NL

carnage NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zit nou ook op een gedeelte dat ik niet veder kom op aeos moet eerst flink levelen denk ik

2. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik denk dat ik nu wel aardig klaar ben voor de Ethernal Queen! Heb nu 119 uur in het spel zitten, mn gear flink gesynth, mn gehele party is lvl 200+ en ik heb de meeste stats gemaxed.

Ik heb nu 2 keer de run naar de Queen gedaan en ben toen terug gegaan, om zo ff wat XP en goede gear te farmen, dus voel ik me wel redelijk zelf verzekerd op dit moment ;d. Ergens heb ik toch het vage vermoeden dat ik keihard geowned ga worden, maar we zullen zien!

Wat is jullie post-game status people?

Ik ga straks dus de Ethernal Queen achievement en de 100% monster data achievement halen, wat mijn totaal op 680/1000 brengt. Dan probeer ik nog ff een paar item creation dingen waardoor ik op 700/1000 kom en dan kan ik beginnen aan de stapel ToV, Prototype, Overlord 2 en RE5.

Laatst bewerkt: 13 jul 2009
  3. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik moet nog 1 lullige chest om de 100% te halen. Sta momenteel op 99.75% :mad:

Waarschijnlijk is het gewoon een pietluttige chest die verstopt staat, maar ik heb de moed opgegeven na een uurtje of 3 zoeken.

700/1000, ik vind het mooi geweest! Morgen gaat Overlord 2 erin.

Als iemand nog dingen moet weten, vraag/pm gerust!

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Kan je hem ook nergens op je map vinden?

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    De map is huuuuggeee en niet uitzoombaar, remember:+?

Ach, deze is inmiddels in mijn bezit en is 1 van mijn meest aansprekende achievements! De laatste 30-40 uur van het spel waren voorbereiding op ditgeen!

Ethereal Executioner
    Defeated the Ethereal Queen. 40[​IMG]

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    En, was ze nou zo moeilijk of viel dat ook wel weer mee? :p

7. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Het viel opzich mee, maar ik ook ook ubergear geloot en extreem ge-synth (13 Tri-Emblem's op een Laser Suit, een Tri-Emblum met 8 Tri Emblem's erin, een stun neckless met een aantal Tri-Emblems en mn wapens gepimped met +atk%). Daarbovenop mijn 3 damage characters op lvl 255 en de healer op 200. Elke Tri-Emblem geeft ongeveer +300 atk en +100 op alle andere stats (Int, def, grd etc) en geld op alle items (Wapens, Armor, Neckless, Wristband). Kortom, je kunt al snel 40~ Tri-Emblems in je gear kwijt.

Kortom, met alleen de level cap (Vooral voor de HP) en wat +atk factors op je wapen, zou je het al vrij makkelijk moeten redden. De voorbereiding duurt best lang en je moet dan nog eens tijd maken voor de dungeon die circa 4 uren duurt.

Een goede training is de 6-Winged Gabriel Celeste.

Mocht je aan de EQ toe zijn, pm me maar voor wat tactics indien nodig.

Laatst bewerkt: 15 jul 2009
  8. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Dit spel is zo awesome!! _O_

Simpelweg het beste spel van 2009 tot nu toe :D

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Het spel is in de aanbieding bij play.com. Aangezien ik op het moment niks aan het spelen ben, ben ik over de streep gegaan en heb ik em maar besteld.

Ik hoop dat ie bevalt, real time combat in jRPG's is meestal niet mijn ding. Afwachten dus :) Het sci-fi theme spreekt me wel weer aan :)

10. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    gister begonnen met dit spel.. damn wat een GEWELDIGE GAME LOOOVE IT

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik moet de game nog steeds eens uitspelen, maar ik heb gewoon echt geen zin in de funeral bouquets en het bijbehorende discswappen. Bah!

12. Aerschtuner

Aerschtuner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de game zaterdag een aantal uur gespeeld, maar ik kan me er niet toe zetten om door te gaan. Het verhaal pakt me niet, de battles zijn chaotisch en de characters "leven" niet.

13. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik dus ook ja. Heb hem gewonnen met een prijsvraag, dus vlak na de release had ik hem. Toen heb ik hem even gespeeld, maar... nee. Geen game voor mij.

Ga het dadelijk nog eens proberen of het leuker wordt, wat sommige mensen zeggen, want ik zit namelijk pas op de 2de planeet. Dat middeleeuwse gedoe.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Als je hem dan nog steeds niet leuk vindt zou ik het opgeven. De game wordt daarna nog wel beter, maar imo was alleen de eerste planeet een erg stroef begin.

15. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    kan iemand mij miss vertellen wat die balk rechts in het scherm is tijdens de battles?

en over battle trophys... kan je maar met 1 karakter tegelijktetijd battle trophys halen? (die de pc bestuurd krijgen nooit battle trophys?) dus je moet regelmatig met andere karakters spelen als je er later een groot deel van wilt scoren??

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    1. Door aan bepaalde dingen te voldoen, zoals het killen van vijanden met een critical hit, krijg je een tegeltje in een van die vakjes. Er zijn 4 soorten tegels die elk wat anders doen. Blauwe tegeltjes geven je per tegeltje 10% extra XP per battle, groene geven je 1 team SP per tegel per battle, etc. Door op een goede manier te spelen kan je zo dus bijvoorbeeld 140% extra XP krijgen per battle!

2. Je kan idd alleen trophies scoren met de character waarmee je in die battle speelt.

17. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    aah ok thx!!

nog een andere vraag :p
    ik zit nu op het 1e eiland waar je crashed
    aoes en ik zit in de 1e grot

in die grot zie ik op de map dat rechts van me een grote open doorgang is maar ik kan er niet in omdat het geblokjkeerd is door stenen... en iets later kan ik weer op me map een open gedeelte zien maar dan kan ik er niet heen omdat het boven me ligt

kan iemand me vertellen hoe ik die 2 gebieden in de grot wel kan bereiken>

18. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Alles wijst zich vanzelf. Je moet je nu eerst gaan richten op het strand :).

19. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    uhm ik had nog 2 vragen :)

Ik krijg allemaal orders in shops om bepaalde items te halen voor hun, maar volgens mij zijn dat steeds items die je aleen via een recipe kan maken

kan je alleen dingen uitvinden als je op je schip bent of ook op andere plaatsen?
    en hoe leer je nieuwe recipes?

(ik ben nu in Woodley Village)

20. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Je kunt recipes inventen door in je schip je mannekes in een groep te gooien en onderzoek te plegen. Ook kun je 'Recipe Memos' vinden of verdienen. Verder kun je inderdaad alleen items createn in je schip.

Voor shop orders moet je ook veel dingen looten of kun je ze gewoon kopen in de volgende stad o.i.d.

Deel Deze Pagina