Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    @Riv: Wat was ook alweer link naar eBay pagina om goedkoop batterij/accu voor witte Macbook te bestellen?

2. Sjarrl NL

Sjarrl NL De Sjarrl

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had even een vraagje,

Weet iemand waar ik het goedkoopst een Macbook (geen Air of Pro) kan kopen/bestellen?
    Ik was vandaag in de MediaMarkt in Middelburg en zag dat hij 950 kostte terwijl hij eerst goedkoper was daar volgens mij!
    Dus als iemand een goede site en/of winkel weet, laat mij het weten:)

Alvast Bedankt!

3. Luca

Luca Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk hier bij de sale van a-mac:

Klik

of bij Mail a Mac:

Klik

Ik weet alleen niet of deze goedkoper zijn omdat ik niet weet welk model je wilt.

/edit: nog een link: Klik

Laatst bewerkt: 27 jul 2009
  4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja ze worden altijd zo heet, ik heb een poosje zo'n kaartje in mijn laptop gehad (:+) en die werd idd ook erg heet, bijna instant!

5. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Als je die harddisk wilt gaan vervangen, moet je dan eerst van de oude harddisk alles overzetten naar de nieuwe? zodat je nog steeds mac OSX en al je bestanden/programma's etc hebt?

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat kan met SuperDuper. Dan maak je een exactie kopie van de oude schijf op de nieuwe schijf.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben sinds vorige week in het bezit van de nieuwe MBP 13 inch unibody. De instapper met 2,26Ghz processor en 2 gig ram. Komende week zet ik er 4 gig in.

Ik heb mn timemachine back-up van mijn vorige MBP 15 inch, 2.4Ghz op de nieuwe gezet maar heb op de vreemdste momenten last van de "beach ball"... Als ik bij mijn activiteiten kijk zie ik dat er nog voldoende vrij geheugen is...
    Is zo'n 1 op 1 back up terug zetten misschien toch niet zo verstandig en loont het om hem helemaal clean te installeren?
    Het nadeel is dan wel dat ik al mijn instellingen van Final Cut Pro, iMovie, iTunes, etc. enz. kwijt raak....

Iemand tips?

8. Sjarrl NL

Sjarrl NL De Sjarrl

Leuk Bevonden:
    1
    Dankjewel,

Ik zoek het ''normale'' model. Bedankt voor de links! Ik denk dat dit idd het goedkoopst is.. Ik dacht dat ik hem eerst zag staan voor 700-800 euro ofzo ergenst..

9. Luca

Luca Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor de laagste prijzen: Tweakers

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat ik me afvraag:

Kan ik mbv Apple Remote Desktops, De Sims 3 spelen op mijn iMac, maar dat ik het bestuur via mijn MacBook. Dus dat ik boven op mijn benauwde zolderkamer gewoon mijn iMac de sims laat draaien, met de specificaties van m'n iMac, maar dat ik het beeld op mijn MacBook krijg en het ook kan besturen.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dan werkt het toch niet soepel. Omdat je dan alles door gestuurd krijgt.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ah ok. Dat verwachtte ik al. Maar de specs van mijn MacBook zijn niet echt geweldig om the sims te draaien denk ik. Geen dedicated video kaart en maar 2.0Ghz. Wel 4GB werkgeheugen though.

13. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap er even niks meer van. Ik ga een Mac kopen, de 13 inch pro. Ik ga beginnen met studeren dus vandaar. Apple.com/nl heeft zo'n education actie waarbij je je Mac kan kopen voor 1080 euro. Dus dat is met 6% studentenkorting. Wat ook mogelijk is is een iTouch erbij en dan 185 euro retour krijgen maar dat doet er verder niet toe.

Je kunt dus je mac kopen voor 1080 euro via die education store of je kunt 'm 'normaal' kopen voor 1149.

Als je 'm koopt via die educationstore hoef je nergens aan te geven dat je student bent of iets dergelijks dus dat betekent dat iedereen deze macbook met 6% korting zou kunnen kopen. Klopt dit?

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik geloof dat je bewijs van inschrijving moet opsturen.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb de mijne gekocht via slim.nl een studenten winkel. Deze is partner met apple. Je moest dus via de slim.nl site naar de apple slim.nl store. Hoefde verder niks op te sturen dat ik op die school zit.

16. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Rivanov zegt, maar je kan veel beter via surfspot.nl je mac kopen, krijg je meer studentenkorting. Je logt gewoon in via je school.

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Via surfspot kom ik er als het goed is niet op. Heb immers geen logingegevens van school (begin pas in september) en oude gegevens pakt ie niet (ga nl 2de studie op dezelfde school doen). iPod retouractie geldt dacht ik maar tot september ofzo en dat vind ik nog wat te vroeg. Moet eerst nog even aankijken hoe mijn PC het trekt (ga er vanuit dat Macbook nog wel even meekan). Zal toch niet gelijk met SolidWorks moeten werken en wellicht dat m'n PC dat ook nog wel trekt.
    Wellicht wat voor volgend jaar, mocht ik voor een Mac als vervanger gaan. M'n geld nu ook hard nodig voor motor + pak en verzekering/benzine etc. Wellicht als ik eerders weer een bijbaantje heb dat ik al eerder naar een vervanging van mijn PC kan kijken. Of voor een HTPC/NMT oplossing oid. :)

18. Luca

Luca Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik ga wss wel van die aktie gebruik maken... :)

19. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Is er misschien iemand die mij hiermee kan helpen?

Ik volg gewoon de volgende stappen:

Bootcamp > Ik maak een 32GB partitie aan > Stop de Windows XP cd erin en klik op Start installatie > de iMac start nu opnieuw op en komt keurig in het Windows installatie scherm > Ik kies de <BOOTCAMP> partitie en kies voor formateren als NTFS > Na het formatteren en kopieren van de setup bestanden start de iMac wederom opnieuw op, maar geeft dit keer de foutmelding "Disk Error, press any key to continue".

Ik op internet gezocht, en daar gaven ze het advies om het nogmaals van voor af aan te proberen, maar na 2 รก 3 keer proberen krijg ik elke keer weer dezelfde melding. Wat doe ik fout?

20. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij moet je een versie hebben waar je 2x voor NTFS kunt kiezen.

Als je windows wilt installeren dan kun je voor NTFS kiezen als het in zwarte achtergrond staat met witte letters. Daarna zou je het nog een keer moeten kiezen met de blauwe achtergrond en gele of witte letters.

Volgens heb ik ook een hele tijd met dat probleem gesukkeld. Wellicht eens een andere versie van Windows XP .

Edit: Weet niet meer precies hoe het zit en het klopt volgens mij ook niet helemaal zoals ik het hierboven zeg. Maar ik weet wel dat dit bij mij het probleem was. Ik moest een 2e keer voor NTFS kiezen volgens mij, maar dat scherm kreeg ik helemaal niet te zien tijdens mijn windows installatie. Had een aantal verschillende versie van Windows XP Pro geprobeerd en bij 1 versie kreeg ik wel die keuze en toen werkte het zonder problemen.

Krijg jij een scherm van een paar regels te zien na de installatie van Windows waar die disk eror in staat? En na die melding boot hij vanzelf of moet je rebooten? Dit was bij mij namelijk het geval.

Laatst bewerkt: 29 jul 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina