Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

1. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Kijk, dat wou ik horen, laat ook even horen hoe het is met de adapter. Ik kan maar niet wennen aan het stuur bij Forza 2, dus ik wacht zoiezo nog even voor ik er meer geld aan uit geef (kan ook gewoon door de foute positie komen, niet recht voor de tv). Maar als er veel goede reacties zijn over die fanatec stand, dan bestel ik die in de toekomst misschien toch nog.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Hoezo kan je er niet aan wennen dan, wat zijn je problemen?

Ik vind het sturen bij Forza2 gewoon perfect!

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    is het ms stuurtje het enige stuur met ff?

4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Mjah, als ik vanaf het begin gespeeld had met een stuur dan was het misschien anders geweest, maar ik vind de controller gewoon 10 keer fijner...

Persoonlijk denk ik dat het vooral aan de verkeerde 'Setup' ligt, maar stel ik geef er een goede 90 euro extra aan uit (dat betekent dat ik recht voor mijn tv kan zitten) en het bevalt niet, das zonde :p. Ik moet er nog even goed over nadenken.

@Kevf

Jah, en dat stuur van Fanatec straks.

Laatst bewerkt: 26 jun 2009
  5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je moet natuulijk wel precies recht voor je tv gaan zitten, anders gaat het niet echt lekker.

Je zult meestal ook langzamer rijden omdat je met een controller heel snel uiterst links en rechts kunt sturen, maar dat maakt het rijden met een controller ook zo nep.
    Stuurtje en handmatig schakelen is zoveel leuker vind ik.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En de Drive FX natuurlijk. Dat heet bij hun Axial Feedback maar is hetzelfde.

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De adapter is binnen hoor. Echt een pakketje van helemaal niks, had makkelijk in die andere doos gekund |:-

Vanavond ga ik m proberen en ik post dan meteen ff foto's.

Edit: stuurtje zit heel stevig en de hele stand doet het geweldig. Hij staat zó stroef op mn laminaat door die rubberen doppen, dat ik hem echt moet optillen om hem te kunnen verschuiven!

Perfect op hoogte af te stellen ook. Hij doet het precies als ik had gehoopt!
    Klein nadeel: er is geen dingetje om de pedals mee vast te zetten. Ik ga s kijken wat ik daar het beste voor kan gebruiken. Ook ga ik s kijken hoe ik het snoer van het wheel mooi kan wegwerken.

Ondanks dat echt een topding!

Hij neemt echt een stuk minder ruimte in beslag en als ik kan m als ik wil nog plat leggen ook.

Foto's gemaakt, zal ze morgen ff uploaden.

Ook weer gedaan, maar ik moet ze ff resizen. Foto's zijn te groot, dus ik plaats nu ff de link

http://cid-b7874d6e6fa87138.skydrive.live.com/browse.aspx/Fanatec Wheelstand?ct=photos

Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  8. axi73

axi73 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wat secondelijm gebruikt om die grote rubberen stoppen vast te plakken en daar steunen m'n pedalen tegenaan, werkt perfect. Ik heb ook na 'n paar maanden nog geen nadelen gevonden aan de wheelstand van Fanatec. :thumbs:

9. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Sjah, hij gaat er toch komen denk ik dan, niet direct, maar hij komt wel _O_

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Als de pedalen tegen de rubbers aanstaan, staan ze te ver weg voor mij.

Ik weet trouwens zeker dat op een filmpje op youtube, ik duidelijk een soort metalen strip zag die je vast kon draaien, zodat deze klemde tussen de 2 staanders en deze de pedals tegen hield.

Ik bedenk wel een (tijdelijke) oplossing, de kans is groot dat ik later als forza3 er is, meteen zo'n porsche wheel koop.
    Wèl jammer dat die flippers niet mooi zijn.

11. axi73

axi73 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oh, heb je zo'n korte benen dan. ;)

die strip die je bedoelt kan je ook bij Fanatec bestellen voor 15 euro ofzo.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ah ik zie het ja.

Als ik het had geweten dat die niet bij de wheelstand werd geleverd, dan had ik m meebesteld.
    Maar ik verzin nu wel wat anders, de verzendkosten zijn 10 euro en dat wordt me te gek dan.

13. C O U G A R

C O U G A R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik het Microsoft stuurtje, alleen zoek ik een converter om het stuurtje op de pc aan te sluiten.
    Volgens mij heb ik er wel eens iets over gelezen namelijk.

Is er ook een converter voor de ps3?

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360wirelessgamingreceiver/

Dit is m. Ik had begrepen dat het stuurtje eerst geen force feedback zou doen bij aansluiting met zo'n receiver, maar iemand zei laatst dat dit middels een update is verholpen.

Ik heb er echter verder nog niemand over gehoord.

Je Microsoft wheel aansluiten op je Sony ps3? Je maakt een geintje zeker ;)

Het Fanatec stuurtje kon volgens mij wèl op de xbox, ps3 en de pc. Kost niet weinig.

http://www.fanatec.com/

Porsche 911 Turbo S Wheel
    LIMITED EDITION
    Multiplatform: Xbox 360 – PC – PlayStation® 3
    Backwards compatible to existing games on the Xbox 360 – compatible to all racing games which support the Microsoft Wireless Wheel
    Wireless connection to Xbox360 and wireless connection through RF dongle to PC and PlayStation® 3 (new and improved technology)
    Compatible with standard pedals (with clutch), Clubsport pedals (metal) and even the pedals of the Microsoft® wireless racing wheel and the Logitech® G25
    3 Force Feedback motors and smooth belt drive deliver sensational realism
    Two gear sticks included: 6+1 Speed and sequential
    Available in 3 different editions

Laatst bewerkt: 28 jul 2009
  15. ruudbosch

ruudbosch Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb sinds vandaag ook de wireless racing wheel van microsoft. Fijn stuur alleen op schoot is het niet zo relaxed. Iemand een (goedkope) praktische oplossing in de vorm van een tafel of een steun o.i.d.
    Alvast bedankt!

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Er zit toch een steun bij die je op een tafel kan zetten? :)

Laatst bewerkt: 28 jul 2009
  17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb hier nog een zelfgemaakt tafeltje staan die goed voldeed.

18. ruudbosch

ruudbosch Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    kun je er een foto van plaatsen, ben ook van plan om zelf iets in elkaar te zetten maar heb nog geen flauw idee wat het makkelijkst is.

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Gewoon een paar panelen van de Gamma ofzo. Ze moeten wel erg strak tegen elkaar gemonteerd worden, met veel kracht. Anders gaat het wiebelen.

Je mag m ook zo van me meenemen. Ik heb een andere oplossing gekocht:

20. ruudbosch

ruudbosch Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor de foto's. Ben idd van plan om zoiets in elkaar te zetten. Op halen is net te ver in Amersfoort maar toch bedankt voor het aanbod.
    Gebruik nu zolang een strijkplank.....
    Waar heb je die steun gekocht? Staat die ook goed stabiel?

Deel Deze Pagina