Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Bedankt voor je reactie

Ik heb verschillende meldingen gekregen. De eerste was gewoon 2 regels; "Disk error. Press any key to restart your computer" en "Windows could not start (Iets met een missend bestand) <windows root>\system32\hal.dll" ofzo.

Beide keren gekregen nadat ik NTFS had geformatteerd en hij uit zichzelf weer opnieuw opstartte.

Verschillende versies geprobeerd trouwens. Bij de een kon ik wel kiezen voor formatteren, en bij de ander niet. Soms pakt de Mac de hele cd niet eens om vanaf op te starten :{

2. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Y'all gotta help me out

Ik ben dus van plan een Macbook Pro aan te schaffen met een iPod Classic 120G. Alleen ik wil alles even op een rijtje hebben want ik snap er nog steeds geen moer van.

Ik ben 17 en ga over een maandje beginnen met studeren op het HvA. M'n moeder is docent op een basisschool en m'n vader docent op InHolland. Dus de actie geld wel degelijk en kan 'm dus aanschaffen via m'n ouders. Dus wat mij resteerd te doen(k doe het niet bij surfspot enzo):

Macbook + Ipod aanschaffen in de Education Store van Apple;
    Als ik eenmaal alles binnen heb moet ik die kortingsclaim versturen, dat houd in akkoord gaan met die voorwaarden, en die barcode opsturen? En ik neem aan dat als je dat doet je moet aangeven wie er dus docent is en voor wie deze actie geld. (Anders kunnen havo scholieren van 16 jaar ook meedoen aan deze actie)

En that's it, neem ik aan8)

3. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    uh, mijn broer heeft een macbook pro 13'' besteld en ik heb de ipod classic 120gb genomen.

Ik heb het gewoon besteld in Apple Store education ding, en de barcode etc. opgestuurd.
    Gisteren een mail gekregen dat het is goed gekeurd en de €185 terug word gestord, ze hebben (nog) niet gevraagd voor bewijs van dat ik scholier ben :+

4. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke nice,

Maar wat moet nog meer opgestuurd worden behalve barcode?

5. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    dat krijg je tezien als je de aanvraag opstuurt om je geld terug te krijgen, even opgezocht enzijn:

1 - het ingevulde aanvraagformulier
    2 - de originele aankoopbon
    3 - het streepjescode-etiket van de Mac
    4 - het streepjescode-etiket van de iPod

:)

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    je moet wel een xp hebben met ingebakken sp2

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    WTF. Ik zit in de internet chat van XBW en ik wordt er schijtziek van. Telkens als ik van venster wissel, dan kan ik ineens niks meer typen in de chat. Echt fucking irritant. En dit is pas sinds ik met Mac OSX werk. Iemand weet hoe ik het op kan lossen?

8. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb het ook :eek: Raar.

/Edit: Door een andere Tab/Chat aan te klikken kan je weer verder chatten :)

Dat hebben alle versies die ik heb geprobeerd.

Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  9. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hm, er is vast een hele simpele manier voor, maargoed. Zo nu en dan krijg ik het voor elkaar om op mijn 'bureaublad' een paar bestandjes op elkaar te stapelen, dus bijv. twee .jpeg's die op de desktop op elkaar liggen. Gek genoeg lukt dit niet altijd? Hoe werkt dit nou precies, wanneer ik bijvoorbeeld een plaatje vanuit een browser naar de desktop sleep (om op te slaan) worden ze soms wel, en soms niet gestapeld. Wie o wie kan dit uitleggen :+.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Rechtermuisknop op desktop > Show View Options > Arange By: Snap to Grid

11. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hij staat al op 'rangschik op raster'. Zo nu en dan kan ik wel iconen op elkaar slepen, niet altijd.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zit nu buiten een beetje chill te laptoppen in de zon, maar mijn MacBook met aluminium behuizing wordt zo wel heel erg heet. Vooral dat brede zwarte scharnier zeg maar. Kan dit geen kwaad?

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zolang je 'm niet langdurig pal in de zon hebt, kan het geen kwaad. Maar als ie langdurig vol in de zon staat dan kan ie te heet worden.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    iStatPro downloaden en als gadget installen. Als je CPU of whatever iets 100+ graden is, zou ik toch maar uit de zon gaan :+.

GPU kan vaak wel graden of 120 aan, CPU iets minder. De rest van de componenten kan je beter ook niet te warm laten worden. Bij computers geldt tevens dat de levensduur achteruit gaat bij het te warm laten worden van componenten.

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nouja, je kan uiteraard je schijf clonen. Dan behou je al je data + programma's. Ik heb dat niet gedaan omdat ik al mn data op eennas gebackupped had.

Om terug te komen op je vraag: Het hoeft niet uiteraard, je kan gewoon OSX opnieuw installen. No questions asked. Je bent dan alleen wel je eigen programma's en data kwijt. Maar das logisch, Je koopt immers een nieuwe hard disk.

Je kan wel importeren enzo vanuit een backup (time machine bijv.) maar goed.

16. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Iets heel stoms, maar ik kom er niet uit. Elke keer als ik mijn iPod terugzet in zijn dock, opent iTunes automatisch. Waar kan ik dit uitzetten?

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559

Bovenste dus afvinken.

18. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Oh wat stom, daar had ik helemaal niet gekeken :+

Bedankt!

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vraagje; weten jullie hoe het mogelijk is om bestandsformaten default te laten openen door een andere applicatie dan de native one. Mijn probleem is dat .mp3's worden geopend door iTunes, maar heb veel liever VLC. Nou kan je: rechtermuisknop>open with>other> vlc (+ open always with this application) ofzoiets aanvinken.

Dat werkt, maar helaas alleen voor die groep mp3tjes, ik zou het graag voor al mn muziek files willen hebben.

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je dat bij één MP3 doet, moet ie dat onthouden voor alle MP3's!
    Je moet rechtermuisknop doen > Get Info > Open With: > Change All

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina