Xbox 360 Algemeen [vragen / opmerkingen] Deel 6

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Magneto 360, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik raad je aan de X360 via hdmi aan te sluiten en de PC via VGA. De X360 doet af en toe namelijk iets raars met de kleuren over VGA. Bovendien moet je PC beschikken over een hdmi-uitgang of je moet een dvi->hdmi adapter kopen twv €20 ofzo.

    En ik heb een keer mijn scherm via DVI(~=hdmi) én via VGA op dezelfde videokaart on clone mode. Ik heb het niet heel uitgebreid getest maar ik kon op mijn PC/monitor geen verschil zien (LG228WA).

    Beide doen gewoon 1080p overigens. Geen probleem.
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Aaah, ik heb een klein foutje gemaakt bij mijn uitleg.

    Mijn computer kan alleen DVi aan (ik heb geen normale beeldscherm ingang in mijn videokaart). Mijn beeldscherm heeft gewoon een normale VGA kabel waar ik een DVi converter aan moet hangen om hem in me videokaart te krijgen. Ik ben echt slecht in bekabeling en uitgangen, maar hopelijk mag het nu dus duidelijk zijn.

    Dus eerst moet ik een VGA splitter kopen en daarna een aparte HDMI kabel of iets dergelijks?
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2009
  3. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Je monitor heeft dus een hdmi-ingang en een VGA ingang? X360 aansluiten middels hdmi en je PC mbv een DVI->VGA adapter op de VGA ingang.

    Hiervoor heb je de Microsoft hdmi kabel nodig (http://www.xboxhome.nl/products/alle-hardware/xbox-360-hdmi-kabel-xbox-360.htm). Let er wel op dat die audiostekker (rechtse op het plaatje) erbij zit (tenzij je de speakers van je monitor wilt gebruiken), anders heb je geen geluid.

    Een een normale VGA-kabel met een DVI->VGA adapter.

    FYI
    hdmi:
    [​IMG]

    dvi:
    [​IMG]

    vga:
    [​IMG]

    dvi->vga adapter:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2009
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Het kan volgens mij niet dat je een HDMI en een VGA ingang hebt, de meeste nieuwe monitoren hebben juist DVI en HDMI.
     
  5. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja het kan natuurlijk wel, maar het is inderdaad erg ongebruikelijk. Zeker als het een DVI-I ingang is is het nut van een losse VGA ingang sowieso 0.

    Daarom postte ik overigens die plaatjes er maar bij, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. :)

    Als het een DVI en een VGA poort is zijn er 2 mogelijkheden: de duurdere betere en de goedkope iets minder goede.

    1. X360 aansluiten mbv hdmi kabel en een hdmi socket --> dvi plug en je PC via VGA kabel + DVI->VGA adapter. Hiervoor moet je een hdmi kabel kopen en een hdmi->dvi adapter (à €20(!!) ofzo).
    2. X360 aansluiten middels VGA kabel en je PC via DVI. Hiervoor heb je alleen een X360 VGA kabel nodig en een DVI kabel voor je PC.

    Deze laatste is goedkoper en makkelijker, maar zoals ik eerder al zei doet de X360 soms een beetje raar @VGA (kleuren zijn net iets minder contrastrijk dan via component of hdmi). Een PC heeft daar veel minder/geen last van.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  7. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tnx voor de uitgebreide uitleg LB06 :)
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Later zegt hij toch:
     
  10. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja dat is waar. Hij bedoelde waarschijnlijk dat hij een Xbox 360 met hdmi heeft.

    Als hij enkel een VGA aansluiting heeft wordt het inderdaad een splitter en een Xbox 360 VGA kabel.

    Maar ik weet niet hoe (goed) dat werkt met zo'n splitter. Zit er een schakelaar oid op waarmee je van ingang kunt wisselen ofzo?
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan wisselen met knopje 1 of 2 :+

    [​IMG]
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Dank jullie wel voor de hulp, ik heb alle spullen wel nodig voor forza binnenkort :)

    Ik ga dus zon kastje halen als hierboven en eigenlijk is dat alles al. Maar ik dacht dat normale VGA niet optimaal HD beeld gaf dus dat was een beetje vaag, maar vga is schijnbaar dus even goed.

    Dank :)
     
  13. RobinB

    RobinB Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er eentje gekocht, alleen kan hij de xbox niet vinden, als ik knopje indrukt van switch voor xbox, gebeurt er niks...
     
  14. IntenSePinda

    IntenSePinda Bada Bing,Bada Boom!

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik zou graag een nieuwe Xbox 360 willen kopen.
    Ik zou hierbij een Elite willen kopen, alleen welke versie heeft de nieuwste moederboord? ik dacht dat Jasper het laatste model was.. en waar moet ik op letten zodat ik kan zien dat het de Jasper versie is? Thx voor de hulp. ^^
     
  15. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    jasper is idd de laatste.
    helaas is er aan de doos niet te zien welk moederbord erin zit. je kan het aan de voedingskabel zien en aan de wattage die hij verbruikt.
    beide kan je alleen zien na openmaken doos.

    er is al een topic over de jasper, even de zoekfunctie gebruiken. daar staan ook foto's van de voedingskabel
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De xbox onthoudt de laatste resolutie die hij heeft gebruikt. Staat die niet toevallig op een reso die je monitor niet ondersteunt?

    Dus: doet de monitor het wèl als je de xbox er direkt op aansluit zonder de switch?

    Je hebt dus een vga switch en zowel je pc als jouw xbox zitten op de Input daarvan. Daar vandaan gaat er 1 vga vanuit de Output naar je scherm.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  17. IntenSePinda

    IntenSePinda Bada Bing,Bada Boom!

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0

    Ah oke, thx. :)
     
  18. IntenSePinda

    IntenSePinda Bada Bing,Bada Boom!

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou even een beetje opgezocht vondt inderdaad wel een paar topics erover, maar ben nog steeds niks wijzer. :lol:

    Maar een andere vraag, de Xbox 360 Resident Evil 5 bundel pack, wij in Nederland krijgen de rode Xbox versie niet, en bij de rode Xbox was het al bevestigd dat het een Jasper moederboord zou hebben. (150 W)
    Maar hier in Nederland hebben we dus ook een Resident Evil 5 pack alleen met een zwarte Elite erin, mijn vraag is dus:

    Zit er in de Nederlandse Xbox 360 Resident Evil 5 bundel de Jasper moederboord erin? Thx voor degene die me kan helpen!!
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waar maak je je druk om, haal gewoon een Elite en als je geen Jasper hebt dan heb je een Falcon, maar dat is ook niet slecht hoor ;)
     
  20. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    de kans op een jasper in het RE5 schat ik klein. dan kan je dus beter wachten, want met de nieuwe gamereleases die de komende maanden gepland staan zal er ook wel een elite bundelpack komen. mischien wel met HALO ODST. dan heb je meer kans op een jasper omdat het om nieuwere elite's gaat, dus van een latere productie datum.

    verder moet ik zeggen, mijn 360 is de oude van 2006. heb maar 1 keer RROD gehad ergens begin dit jaar. opgestuurd op vrijdag en de vrijdag daarop weer terug. tot nu toe niks meer aan de hand, terwijl ik wel iets van 4 keer zoveel meer game.

    alleen is 150 watt aantrekkelijker dan 200 of 175 aangezien ik nog wat meer apparatuur in huis heb en alle beetjes helpen.:D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina