1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Zet er wel XP op, Acer + Vista = drama..

    Ik vermoed dat heel voorspelbaar de Windows Laptop het op gamingvlak zal winnen van de MacBook, maar dat die laatste veel meer pluspunten heeft qua gebruiksgemak.

    Ik heb zelf een MacBook, je kan er met Bootcamp nog aardig op gamen (voor een Intel X3100..).. Maar ik zou toch niet terugwillen naar windows. Ik mis soms wel wat dingetjes met Mac OSX (bijvoorbeeld fatsoenlijke MSN en niet alles draait perfect in Firefox), maar het is allemaal zoveel sneller en beter. Ik start mijn MacBook op in minder dan een minuut. 5 minuten wachten bij een Vista laptop is geen uitzondering.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2009
  2. Luca

    Luca Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit er ook sterk aan te denken om een Macbook aan te schaffen. Welk type heb jij?
     
  3. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er vorig jaar rond deze tijd 1 gekocht. Ik heb een 'oude' witte 13" met 2,4 ghz en 4 gb ram geheugen. X3100 is crap, maar ik game dan ook niet zo veel hierop. De extra ram was eigenlijk onnodig, want ik heb bijna altijd 2gig op inactief staan.

    Ik gebruik em voor internetten, videofilmpjes editten, office EN lekker illegaal filmpjes downloaden ;)

    Voor office is het scherm wel wat wennen, het is ietwat klein.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2009
  4. BrianFolsche

    BrianFolsche Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe Laptop

    Hallo allemaal.

    Ik ga binnenkort studeren bij de HAN in Arnhem (opleiding ICT) en daarvoor moet ik een laptop aanschaffen en dat doe ik liever in één keer goed. Ik wil de laptop vooral gebruiken voor games en mijn studie (scripten,databases) en het wordt waarschijnlijk een desktop vervanger.

    Mijn Budget is echter beperkt +/- 950 euro, en ik heb nog nooit eerder een laptop gekocht, wel mijn PC samengesteld maar toch heb ik liever wat advies met mijn eerste laptop. Een miskoop zou natuurlijk zonde zijn.

    Bij de meeste laptops die ik bekijk (heb internet af gespeurd en ook tweakers.net bekeken) schrikken de reviews van de grafische kaarten mij af en zit nu al een tijdje te twijfelen wat ik er mee aan moet. Daarom post ik nu hier en hoop dat één van jullie (of meerderen) mij kan helpen met een geschikte laptop te vinden. Als iemand mij kan helpen, alvast bedankt _O_

    Met vriendelijke groet,
    Brian \o/
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb al 2 jaar een Acer 9303 en nog steeds heb ik geen goede stabiele videodrivers :mad:
    Onder Vista krijg ik steeds de melding dat de videodrives niet/slecht werken.

    Draai nu Windows7 en ik heb totaal geen problemen meer.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zoek maar wat laptops met minstens een nVidia 9600M GT / ATI Mobility HD4650;)

    E: Ik heb een lijstje gevonden met de top videokaarten van de afgelopen tijd en dit is het resultaat. Misschien wat voor in de startpost? ;)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2009
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb die opleiding ook gedaan en daar kun je met de simpelste laptop al uit de voeten.
     
  8. BrianFolsche

    BrianFolsche Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    :D

    Alvast bedankt voor de reacties, ik zal de lijst even doorwerken. Overigens heb ik deze laptop gevonden en vroeg me af wat jullie er van vinden (omdat ik niet zeker weet of ik links naar bepaalde sites mag geven , geef ik gewoon de naam van de laptop) MSI Gaming GX623-009NL Brushed metal.

    Awesome, ik ga de Ict-I propedeuse doen. Maar omdat ik naast de studie er dus ook op wil kunnen gamen zoek ik wel iets beters dan de simpelste laptop :).

    Edit : Ik had trouwens nog een vraagje over Direct X , Op sommige review sites staan er grote pluspunten bij sommige grafische kaarten omdat ze direct x 10.1 heben i.p.v 10.0 , is er echt een groot verschil tussen deze 2 , of kan ik ook voort met gewoon 10.0 ?

    Met vriendelijke groet,
    Brian
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2009
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Videokaart daarvan is goed. alleen de processor laat wensen over.
     
  10. Sjarrl NL

    Sjarrl NL De Sjarrl

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een laptop voor school, ik ga de opleiding Managment & Toerisme doen dus de laptop hoeft niet perse een super goede videokaart o.i.d. om dingen te ontwerpen of om de nieuwste games op te kunnen spelen.
    Heeft iemand suggesties?

    Zelf heb ik een MacBook op het oog, maar is net iets aan de dure kant. Misschien zijn er nog andere goede opties die wat goedkoper zijn.

    Alvast Bedankt!
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Mag ik vragen waarom en hoe? Ik overwoog namelijk een Acer voor mijn broertje. Dit is wel handig om te weten dan! :)

    En wat is jullie mening over Asus?
     
  12. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb ook een acer en het is totaal GEEN drama met windows vista. :)
     
  13. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zelf voor een relatief klein bedrijf (+- 15 werknemers) alle laptops in orde brengen zullen we maar zeggen, en ik weet inderdaad uit ervaring dat Acer destijds flink kutte met Vista. Behalve het feit dat er een shitload aan bloatware mee kwam op de PC wat totaal overbodig was (maar goed, dat heb je ook met HP, Toshiba, etc), zitten er bij Acer laptops met Vista voorgeinstalleerd allemaal software die niet goed samenwerken met andere software.

    Bijvoorbeeld... je hebt allemaal Office 2007 plugins op de recovery Vista versies (je kan dus wel een clean Vista installeren, maar de recovery/factory Vista van Acer niet) die dus juist Office 2007 laten crashen, blue screens opleveren, etc etc. Het is een bekend probleem.

    Simpelweg deze plugins verwijderen kan nauwelijks tot niet door de manier waarop ze "genesteld" in het OS zitten, en de plugins disablen helpt niet.

    Maar ook naast die plugins gaven bijna alle Acer laptops gewoon erg vaak blue screens, zelfs als ze zo goed als onaangeraakt waren (ie. alleen Vista + Acer bloatware stond erop).

    Als iemand zegt dat ze een vlekkeloze ervaring met de standaard Vista die op een Acer laptop was meegeleverd hebben gehad wil ik dat graag geloven hoor, daar niet van. Niet alle Acer laptops met Vista voorgeinstalleerd zullen zo strugglen, maar veel dus wel. Advies? Koop óf geen Acer, óf installeer je eigen OS meteen na aanschaf (dus een Microsoft versie van Vista/XP zullen we maar zeggen, waar geen Acer software ingebundeld zit). Zul je nog wel zelf de drivers moeten installeren, wat een nadeel is tov de Acer versies van Vista/XP, maar het is het in mijn ogen waard. Sinds ik dat ben gaan doen, nauwelijks tot geen problemen meer met de Acer laptops. Overigens, vóór het formatteren/Windows herinstalleren, eerst natuurlijk effe kijken welke hardware je precies in de laptop hebt zitten. Scheelt je weer een hoop gekut als je de drivers gaat zoeken op de nieuwe installatie. :9

    Wat je ook doet, succes.
     
  14. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    een belangrijke tip wat veel mensen altijd vergeten.. kijk ff naar het gewicht van de laptop.. Zit zelf in het 4de jaar ook op de HAN (communicatie en multimedia design) en zie veel studenten met een bakbeest van een laptop aankomen(17 inch, 5kilo) Je moet dit ding elke dag meenemen naar school en daar krijg je zeker wel genoeg van na een tijdje :)

    tip 2: koop ook een mooie goede laptop tas.. niet zo'n lelijke zwart leren schouder tas mar eventueel een rugzak met laptop vak (crumpler, eastpak, enz)

    gekruik zelf mijn 13inch 2 kilo macbook ;)
     
  15. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet ook maar eens op zoek gaan naar een laptop, ik moet er 1 hebben voor tekstverwerking, hij moet goed films/muziek kunnen verwerken en een LANGE batterijduur, voor games heb ik m'n desktop :p

    Heeft iemand een aanrader voor mij?
    Max 400-500 euro.
     
  16. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    misschien een netbook? goedkoop.. handzaam en klein en perfect als tekstverwerker en af en toe een filmpje en muziek.. Een ze hebben een zeer lange battduur..

    bijvoorbeeld de asus eee pc 1000h

    http://tweakers.net/reviews/1183/1/asus-eee-pc-1000he-netbook-met-overklok-optie-pagina-1.html

    batt gaat volgens makers 9.5 uur mee.. zal natuurlijk lager uitvallen maarverwacht dat je dan makkelijk 6 uur kan halen.

    volgens mij heeft hij zelfs een hdmi uitgang zodat je films op je tv kan kijken..

    ow.. hij staat nu op zo'n dagaanbieding site voor 299 euro met 500gig hd :p
    http://www.pricex.nl/pages/productvandedag/
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  17. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal hem eerst maar gaan bekijken in de mediamarkt, hoe zo'n toetsenbord nou precies is, bovendien is die dagaanbieding de H en nie de HE van die tweakers review :p
     
  18. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Okey gasten, ik heb hier echt een krotte pc staan. Echt het goedkoopste van het goedkoopste, maakt echt teringveel geluid enzo. Ik wil dus een laptop halen voor ongeveer €500 euro (het is op kosten van m'n moeder want die word ook gewoon gek van dit ding, maar zij wil er niet al te veel aan uitgeven, max €600. Denk niet dat het budget nog hoger komt te liggen want dan is het handiger om een pc in elkaar zetten). Laptop zal alleen worden gebruikt voor internet/word/muziek luisteren en dergelijke. Voor gamen heb ik m'n 360. Maar het zou wel leuk zijn als ik bijvoorbeeld GTA Vice City/San Andreas en eventueel een Football Manager 2009 zou kunnen draaien. Maar ik wil echt het beste van het beste hebben voor m'n geld, dus met voldoende ram geheugen/werksnelheid en dergelijke. Dat programma's gewoon goed lopen en snel opstarten. Batterijduur maakt me opzich niet zo veel uit aangezien ik hem gewoon aan het stroom netwerk zet. Wil echt dat hij zo stil mogelijk is en dat hij niet te heet word. HDD maakt me ook niet echt veel uit, maar ik denk wel dat ik op z'n minst rond de 250GB wil hebben want ben van plan om later gebruik te gaan maken van nieuwsgroepen. Qua grootte van het beeldscherm heb ik eerlijk gezegd geen idee (eerst maar ff wat laptops e.d bekijken bij Mediamarkt voor de grootte enzo :9. Het zou wel leuk zijn als ik hem ook volgend jaar voor m'n studie zou kunnen gebruiken.
    So, please help me out?
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2009
  19. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb de acer aspire 5310, werkt alles goed, maar of hij de maximale investering is voor je geld, dat denk ik niet.
     
  20. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    M'n neef heeft een Acer en die vind hem echt kut en dat heb ik ook weleens gehoord van vrienden :+.

    * Ik zit meer te wachten op advies van Lenny-t enzo :+*

    E: Owjaa, ff laten zien wat ik nu heb :emo:. Echt zowat alles is dus een upgrade voor mij.

     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina