[XOne] Virtua Fighter 5

Discussie in 'Games' gestart door Perfect Mark, 26 apr 2006.

1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    vetjes, gelijk opgeven!

2. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Weinig kans gezien de matige verkoopcijfers van Virtua Fighter 5...

3. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    heb het spel ook weer uit de kast gehaald, blijft favoriet; ik denk dat het een aantal redenen heeft: menselijke characters (vind beesten en monsters vaak net iets minder interessant), hand to hand combat (tov wapens), geen over the top moves, ondanks dat niet alles even realistisch is komt het wel heel natuurlijk over allemaal, de balans is goed, heb het gevoel dat bij dit spel het minder vaak voorkomt dat je de ene keer helemaal lam geslagen wordt door de AI en na een continue loop je er zo overheen, de suggestie die gewekt wordt dat er menselijke profielen achter zitten, komt op een bepaalde manier wel over; daarom vind ik die quest mode ook echt geweldig (ik opper voor VF6, dat ze online arcade-hal lobby's gaan invoeren, waar je zeg maar echt virtueel doorheen kunt wandelen - of wordt dat te Home-erig?) anyway en wat toch ook best prettig is, dat je in feite maar 3 knoppen hebt, punch, kick, guard... en to be honest, ookal leven we in een 2D revival periode, 3D voegt voor mij toch wel net even dat beetje extra toe...

waarom hebben we het hier eigenlijk nog over? :cool:

4. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36

Daar heb je gelijk in over menselijke karakters, dat zie ik in een vechtspel ook liever hoewel ik dat in Mortal Kombat wel grappig vond in begin der tijden tegen te knokken. De karakters in VF zijn altijd erg cool geweest, met name de vrouwelijke karakters eens eindelijk wat geharder met de normale lichaams maten en eigen stoerheid hebben met name Sarah en Vanessa.

Ook vind ik de humor wel leuk die het spel heeft, vooral die ene worstelaar die zich zoveel meent maar intussen een klein opdondertje is in beeld. Tempo in het spel vind ik overgens erg goed, enige minpunt vind ik dan de soundtrack maar dat is in DOA nog erger. Tja dat 2D revival, heb er zelf niets meer mee al heb ik mooie herinneringen van MK en SF overgehouden. Ook vind ik VF het enige vechtspel die tof is om tegen de computer te spelen, waar ik dat veel minder vind in Soulcaliber. Karakters customizing vind ik wel een must worden in fighters, dat geeft voor mij weer die extra meerwaarde plus de beleving van het spel. ;)

5. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    dat worstelaartje ja, ik moet eerlijk zeggen dat het me pas afgelopen week opviel hoe klein hij is, ik dacht eerst dat het een foutje was :b:... ik haal 'm altijd door elkaar met een andere big guy... ik heb ten tijde van SC4 pas een arcade-stickje gekocht, dus ik ben eigenlijk VF5 een beetje aan het herontdekken nu hiermee... op dit moment speel ik met Pai Chan en Lion... normaal vind ik die japanse chicks altijd een beetje inwisselbaar omdat ze in alle vechtgames zo op elkaar lijken, maar net wat je zegt, de vrouwen in dit spel hebben toch ieder hun eigen smoel, zonder een karikatuur te zijn...

6. Kryalis

Kryalis De Man met de Hamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nog wat R vids, tis echt te vet!

Goh vs Jean:

http://zoome.jp/ninj_hiro_462/diary/167

Blaze vs Jeffry:

http://www.youtube.com/watch?v=AW7gbnHohRA

Blaze vs Lei Fei:

http://zoome.jp/sarapoa/diary/12

Jacky vs Kage:

http://zoome.jp/evol-fight/diary/83

Sarah vs Akira:

http://zoome.jp/shinkage/diary/7

Vanessa vs Aoi:

http://zoome.jp/tmm1229/diary/29

Wolf vs Lion:

http://zoome.jp/erusupi/diary/46

Pai vs Shun:

http://www.youtube.com/watch?v=nzaY4waHIsc

Awesome. Beetje jammer alleen dat ie waarschijnlijk niet op consoles komt :{

7. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    echt cool idd... maar Kryalis, als in: Krye? deze 34-jarige papa is speciaal naar FirstLook gegaan om jouw finale te zien O-) hoewel het fighter-genre mijn favoriet is, ben ik overigens geen goede speler, maar ik vind het wel altijd interessant om een pro-game te zien (zeker van een sympathiek iemand, want dan kun je nog eens partij kiezen) anyway, dat waren weer genoeg veren... back to on topic: hopen dat sega zich nog bedenkt voor wat betreft een vertaling naar de consoles!

8. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Oow zeg wat strak, echt indrukwekkend! Vechtspellen waren ook altijd al mijn favor genre, de eerste 3D fighters die ik speelde waren Tekken en Toshinden die mij en mijn broers erg op de lachspieren werkten, daarna het legendarische Bushido blade waar ik heel stiekem nog hoop op een comeback van de game. Virtua fighter speel ik vanaf deze deel pas, en vraag ik me uit nieuwschierigheid af of iedere VF zich steeds een stapje heeft verbeterd waar Tekken dan een beetje blijft hangen?

9. Kryalis

Leuk Bevonden:
    0
    @Soolmaan:

Wo shit, dat meen je niet? Ik heb al een paar keer gehad dat mensen zoiets tegen me zeggen, maar het went niet, haha, echt raar. Maar dankjewel :) .

Over Tekken/VF en het beter worden wel of niet van de spellen:

Dit is m'n eerste VF en vroeger heb ik alleen tekken 3 ff gespeeld (mashen voor je leven!), maar van wat ik hoor zit het met allebei wel goed hoor. Tekken 6 is de beste tekken ooit en VF is altijd toppie. Qua gameplay is het zo dat je bij VF meer aan het vechten bent en bij tekken draait het meer om goed positie kiezen en timen, omdat je zulke harde combo's kan doen en zoveel pressure kan zetten na die combo's.

VF is wat genuanceerder denk ik. Ook heb je gewoon in het algemeen meer viable opties in VF, omdat de aanvallen wat meer gecategoriseerd zijn, waarentegen elke aanval in Tekken random properties heeft (properties die niet altijd overeenkomen met hoe de move eruit ziet ofzo), dat is althans wat ik erover gehoord heb..

Allebei toffe spellen though :) .

10. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    nee, dat kan ik me voorstellen, dat zoiets niet went... nu woon ik in a'dam, een paar haltes van die firstlook-lokatie vandaan, dus op zich is dat ook weer niet helemaal hetzelfde als dat ik bijvoorbeeld vanuit Maastricht had moeten komen, maar desondanks, het was wel de reden dat ik er was, dus je mag 'm gewoon noteren! *)

als casual gamer kijk ik enorm uit naar nieuwe releases van Fighters, want verandering van spijs doet eten, en als ik het zo lees, heb jij bijvoorbeeld ook wel weer zin in een nieuwe Tekken... maar is dat voor een pro juist niet enorm vervelend, het gevoel steeds maar weer overnieuw te moeten beginnen?

11. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Wat Tekken betreft vind ik het ook nog steeds een ijzersterke game, maar persoonlijk mis ik wel een aantal elementen zoals de nieuwe karakters die er nu inkomen spreken mij nuawelijks aan, en keer ik altijd weer terug naar de oude zoals Jin, Nina, Yoshimitsu, en Christy zijn mijn favorieten . Tekken is meer een echte versus player game, aangezien tegen de CPU vechten gewoon te eentonig word.

Ben nu bezig bij VF met Vanessa in de hard mode, die ook echt moeilijk is waar ik bij Tekken in de hard mode dan vaak nog te gemakkelijk win. Ook de actie en reactie vermogen in VF is gewoon subliem uitgewerkt, wat een regel rechte ramp is in DOA waar het in die game draait om combo's en dergelijk. Bij VF ligt het meer aan de finesse hoe je vecht, jouw tegenstander leren kennen en goed antisiperen, tenminste zo ervaar ik de vechtspellen waar ik Soulcaliber even niet meetel aangezien je daar afhankelijk bent van je wapenset.

12. Kryalis

Leuk Bevonden:
    0
    Hangt er een beetje vanaf. De switch van VF naar DOA was vrij natuurlijk, ik was wel klaar met DOA en al die gare random shit. VF5 was net uit en ik hoorde er veel goede verhalen over. Kostte me alsnog wel een tijd om er in te komen, omdat alles een stuk nauwer luistert in VF.

Maja, eigenlijk vind ik VF gewoon leuk en wil ik doorspelen, maar het feit dat japanners R hebben, dat weer een complete verandering is (een positieve), en wij niet, dat haalt je enthousiasme wel erg naar beneden. Daarnaast zijn er ook gewoon veel te weinig VF spelers om het echt interessant te houden. Ik probeerde om die reden (te weinig spelers) naar SF4 over te stappen (ik probeer het nog steeds, hahaha), maar SF4 is gewoon zo beperkt als je het vergelijkt met VF, dat het heel lastig is om het leuk te vinden. Ik vind het heel leuk om met meer mensen te spelen, maar als het spel niet leuk is schiet het niet op natuurlijk.

Daarom kijk ik ook uit naar Tekken. Dat lijkt me wat uitgebreider dan SF en het heeft tegelijkertijd ook een stuk meer spelers dan VF, mooie middenweg dus.

Ideale situatie is gewoon dat R uitkomt, Tekken en SF kunnen daar echt niet bij in de buurt komen.

@Maxxraptor: Tegen de CPU vechten is altijd saai, imo. Gewoon tegen mensen op de bank spelen is echt 500 keer zo leuk.

13. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Tja ik ervaar het met VF toch iets anders, waar ik de CPU wel uitdagend vind om tegen op te nemen. Vroeger veel met vrienden zitten te gamen vooral Tekken, ja dat waren de tijden! Tekken 2 heb ik me ook in mijn eentje mee vermaakt, toen was het ook allemaal stukken moeilijker in de hard mode. :b:;)

14. Kryalis

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, VF CPU is misschien wel lastig, maar niet op een leuke manier. Het leest gewoon je inputs. Altijd je throws escapen en je lows blocken, vrij saai vind ik het. Maar als jij er lol aan beleefd is dat toppie natuurlijk :) .

15. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Dat is waar, tja vreemd waarom ik hier dan wel plezier aan heb. Maar daarom vond ik Bushido blade zo tof, omdat je daar geen levensbalk had maar werden de gevechten beslist door de schade die je aanrichte bij je tegenstander, en zo kon het gevecht een dikke 4 minuten duren, of in 1 klap voorbij zijn.

16. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    en ben je nog enthousiast over Tekken?

17. Kryalis

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, niet echt. Tekken voelt echt een stuk minder 'af' dan VF. VF voelt gewoon solid, nauwelijks random bullshit (er zitten in VF characters die random zijn, maar zelfs die zitten gewoon goed in het systeem). Bij Tekken voelt alles heel quirky, de ene move van een char die er precies hetzelfde uitziet doet heel andere dingen.

Maar goed, ik heb niet echt lang Tekken gespeeld, dus bovenstaande is niet op meer gebaseerd dan een paar daagjes spelen. Ik heb het druk en besteed liever de tijd die ik heb aan VF dan aan een spel leren dat ik niet gelijk leuk vind. Jammer maar helaas.

Wat overigens interessanter is dan bovenstaand verhaaltje is dat er een nieuwe uitbreiding voor VF5 aangekondigt is! In de arcades was er al een uitbreiding, namelijk Virtua Fighter 5: R, maar deze week is er op een of andere Japanse beurs een nieuwe uitbreiding aangekondigd, inclusief trailer!

Virtua Fighter 5: Final Showdown!

Zou er dan toch nog een uitgebreidere versie naar console komen?

Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  18. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Iemand die deze game nog kwijt wil?
    Ik heb deze game al gehad, maar heb hem toen weer verkocht...dom dom dom.

Ik heb wel weer zin in een fight game

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  20. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24

Die sumo-worstelaar ziet er wel tof uit!
    Komt die uitgebreide versie nog denk je?

Btw, ik heb Virtua Fighter 5 nu ook weer dankzij Delphiki. Heb het gister weer ff gespeeld, was weer masterlijk. Quest mode ff gedaan, Arcrade geprobeerd en ff online geweest. Online werd ik wel hard afgemaakt door japanners/koreanen etc:9 Nog ff oefenen dus.

Ik ga vanmiddag Arcrade proberen uit te spelen met Lei-Fei, was gister al tot level 5 gekomen en er zijn er maar 7.

Edit:

Laatst bewerkt: 18 mrt 2010

Deel Deze Pagina