1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat, de naam van de track of het type? De naam kan ik me nog wel indenken maar dat zou met lpcm ook moeten werken.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik begrijp Melbuuln ook wel, ik had hetzelfde.

    Er zijn zóveel geluidsformaten op zo'n moderne receiver en ook nog s heel veel instellingen en daar komen de instellingen van de ps3 nog s bij.

    Melbuuln en ik hebben juist een receiver gekocht om dolby true hd en dts hd te kunnen luisteren van de blu-rays, maar het is in het begin best een gezoek om uit te vinden of we het juiste geluid te pakken hadden.

    Qua geluid maakt het niets uit natuurlijk, dts hd of lpcm, maar het was gewoon gemakkelijk geweest.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn teveel geluidsformaten en instellingen.
    Alleen in de manual van de Onkyo staan er 6 blz vol met verschillende instellingen ( Analoog/PCM , Dolby Digitaal , Dolby Digitaal + , DTS , TrueHD , DTS-HD , DTS Express en DSD ).
    Bij de meeste bronnen gebruik ik maar de Pure Audio instelling , alleen bij een normale cd's schakel ik over naar gewoon Stereo.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Same here, alles op Pure. Het kostte me ff om alles goed te zetten, gelukkig hoef ik alleen rekening te houden met de xbox en ps3. Mn pc hangt aan mn stereo Dali's.

    Veel van die audio formaten zijn veredelde stereo, dus daar blijf ik maar vandaan.
    Ik wil nog wel de subwoofer duidelijk/vaker horen, dus dat moet ik nog instellen.

    (ik zag weer een zooitje blu-rays in het buitenland voor 10 euro per stuk. Die afzetters hier in Nederland houden die prijzen veels te hoog ;()
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, inderdaad. Een paar maanden geleden zag ik bijvoorbeeld The Bank Job op Blu-ray liggen bij Van Leest (toen pas uit) voor slechts €35. Die heb ik vorig jaar al in de UK gekocht voor een tientje. 8) Mijn centen krijgen ze hier niet meer, stelletje oplichters. A. films krijgen we hier vaak pas veel later B. zijn veelal gestripte versies omdat de gehele Balkan een 5.1 track krijgt C. veel te duur t.o.v. het buitenland. Later gemiddeld twee tot drie keer meer betalen voor een mindere uitvoering?! |:-

    Wat dat bitstream vs. PCM betreft, daar zou theoretisch inderdaad geen verschil in mogen zitten. Ligt er natuurlijk wel aan of je HDMI gebruikt of de analoge 5.1/7.1 uitgang. In het laatste geval zou het geluid beter kunnen klinken als de av-receiver de bitstream decodeert i.p.v. de speler, omdat de av-receiver over betere DACs en DSPs kan beschikken. In de digitale domein gaat er bij het 'uitpakken' niets verloren. Op zich maakt het dus niet uit of je DTS-HD en/of Dolby TrueHD door de av-receiver of Blu-ray speler laat decoderen. Tenzij je gebruik wil maken van de secundaire audio van sommige films, dan moet je de speler laten decoderen. Iets anders, de PS3 klonk bij mij btw een stuk zachter dan m'n Blu-ray speler bij DTS-HD/Dolby TrueHD naar PCM.
     
  6. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, daar kan ik inderdaad wel inkomen. Waar je vroeger alleen Dolby Stereo/Surround had, heb je nu een hele doos vol met digitale codecs. Persoonlijk kan ik niet echt zeggen dat ik er zoveel moeite mee heb, maar ik vind het ook gewoon interessante materie, dus het zal wel aan mij liggen :). Je moet even weten wat de verschillende codecs doen en je moet even in de gaten houden waar in de keten wat wordt gedecodeerd en wat voor impact dit heeft op de performance.

    Het enige wat inderdaad kan verschillen (bij gelijke master) is het volume en DRC en DN.

    Overigens is de master niet altijd gelijk. Ik heb zo geen titels paraat, maar er zijn BR's of HDDVD's waar de TrueHD track een hogere bit depth en/of sample rate heeft dan de LPCM track. Waarschijnlijk was het verschil 96/24 vs 48/20 ofzo. Als je zo'n titel met je PS3 afspeelt zal de receiver dus in beide gevallen LPCM te verwerken krijgen, maar zal die met TrueHD beter klinken. Waarschijnlijk is dit gedaan omdat LPCM anders stiekem toch wel heel veel ruimte inneemt :)
     
  7. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ergens 2.1 boxen gezien, de creative p380.

    Maar hoe weet je of hij aan te sluiten is op je xbox360?
     
  8. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Die doen het met de juiste verloopjes altijd.

    Bij je Xbox 360 zat dit verloopje. Als je daar een 3,5mm female naar 3,5mm female adapter bij koopt dan kun je zo je boxen aan je Xbox hangen.

    Dus:
    Rood witte X360 stekkers <==> bijgeleverd verloopje <==> 3,5mm female naar 3,5mm female <==> speakers

    Of je sluit je speakers gewoon meteen op de TV aan dat kan ook. Dan komt het geluid ook uit je speakers als je 'gewoon' TV aan het kijken bent. Is misschien wel handig :). Hoef je ook niks erbij te kopen.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  9. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm... Dat verloopje dat bij de xbox hoort te zitten komt me niet bekend voor... Vraag me af of ik het wel heb. Maar kun je de boxen als je ze op de tv aansluit ook gwn uithebben? Want dat hoef ik niet bij het tv kijken te hebben.
     
  10. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk moet je wel de speakers uit je TV trekken als je niet wilt dat het geluid uit je speakers komt. De meeste TV's zetten logischerwijs de interne speakers uit indien er een externe geluidsuitvoer is aangesloten.

    Als je dat verloopje niet hebt moet je dat kopen of anders via andersoortige verloopjes/kabels de dingen aan elkaar knopen.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat verloopstukje zat ook niet bij mijn Xbox360 hoor! :+
     
  12. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou bij nader inzien ook mogelijk kunnen zijn dat die bij mijn Xbox 360 VGA cable zat :). Heb die er bijbesteld dus ik zou het niet meer weten... Maar goed, dat maakt verder ook helemaal niet uit lijkt me. Die krengen kosten ook een appel en een ei.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat merkte gisteren tijdens het kijken naar de Blu-ray Hellboy 2.
    Ik moest de volume behoorlijk terug draaien van mijn Onkyo.
    Stond de Onkyo bij de PS3 op bijna 50 , bij de Sony BDP-S350 moest ik hem op 35 zetten en dat was soms zelfs nog te hard.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, precies. M'n blu-ray speler klinkt trouwens ook iets zachter wanneer ie pcm uitstuurt t.o.v. de bitstream. Mja, in principe laat ik toch alles door m'n receiver regelen, dus zo'n probleem is 't ook weer niet. :+ Enige irritatie is de 360, het geluid over hdmi valt random weg of reset zichzelf naar stereo.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo denk ik er ook over.

    Ik heb het probleem tussen Onkyo , Cisco (iTV) en Bravia.
    De handshake van de Cisco werkt vaak niet optimaal waardoor het beeld zo ineens van 1080i terug schakelt naar 576p.

    Tussen Bravia en Sony BDP-S350 werkt de handshake weer veelste goed.
    Schakel ik de tv uit en automatisch wordt de S350 ook uitgeschakeld.
     
  16. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Die heb ik ook gehad, als je die met Groene tulp aan je TV aansluit krijg je geruis, heb ik ook gehad ;) Was toen overgestapt naar een 5.1 surround.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je de Bravia en de S350 soms gelinkt? Bij Samsung heet dat Anyet ofzo, Pana heeft Viera link. Ik weet niet hoe dit bij Sony heet?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sony gebruikt de zeer originele naam BRAVIA Sync.
    De S350 staat netjes in het HDMI-menu van de Bravia , maar schakel ik de PS3 in en laat de Bravia vervolgens zoeken dan vindt hij helemaal niets.
     
  19. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben nog steeds van plan mijn boxen te vervangen. Heb nu Logitech X-230 (2.1 dus).
    En zit nog te twijfelen tussen een 2.1 en een 5.1 set omdat ik een vrij kleine slaapkamer heb. Verder ligt mij budget op 200 euro. Ik heb de volgende modellen op het oog.

    2.1
    harman kardon soundsticks II
    Logitech Z2300

    5.1
    Logitech Z5500
    Misschien een leuk Teufel setje(waar dan vervolgens ook weer een receiver bij moet).

    Misschien dat iemand anders hier nog een aanrader heeft?

    Owja ik wil hem gaan gebuiken voor games (360), Films en Mac mini (slechts een 3,5 mm ingang).
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De Harman Kardon Soundsticks II staan hier op m'n werk. Leuke set voor op de computer maar voor echt film en game geweld zou ik je de Z-2300 of Z-5500 aanraden. Wil je 5.1 dan is de Z-5500 natuurlijk de perfecte keus..wil je geweld met 2.1 dan is de Z-2300 een goede keus.

    Ik heb ze beide dus ik weet hoe ze beide klinken. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina