Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gelezen dat je bij Nam Cobanda Isle kan zien hoeveel Grade je hebt.
    Uit de top van mijn hoofd, moet je naar het pokeren toe, en daar zie je dan het aantal grade dat jij hebt. Verder moet je dan niks doen.

2. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    18.450, geloof ik.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat probleem had ik dus ook vaak, echt irritant als je dan een joker trekt ofzo. HOE GROOT IS DIE KANS??? ;)

Maar ik moet ook zeggen, een paar keer daarna had ik weer geluk en kwam het geld inderdaad erg snel binnen (denk aan een paar miljoen chips binnen een paar minuten).

@Goiz: Is dat niet één van de fell arms? Kan het niet zo goed zien op het filmpje. De fell arms kun je verzamelen op verschillende punten in het spel (voornamelijk tegen het einde). Deze wapens zijn in het begin extra zwak, maar nadat je de final boss hebt verslagen (in een extra moeilijk derde gevecht) worden hun echte krachten unlocked.

Het komt er op neer dat elke kill die je hebt gemaakt (dus ook voordat je de fell arm had) opgeteld wordt bij de kracht van het wapen. En dan gaat het niet alleen om melee power maar ook om magic power (dus deze wapens zijn ook handig voor Rita en Estelle). De fell arm van Yuri is dus bij mij al insane sterk omdat ik met Yuri bijna driekwart van de monsters in het spel heb verslagen. Yuri is nu level 85 en doet gemakkelijk rond de 10.000 schade per klap. Zijn artes doen soms wel eens in de 30.000 a 40.000 shade. Repede heeft ook redelijk veel kills gemaakt, dus zijn wapen is ook behoorlijk sterk (maar zeker niet zo sterk als die van Yuri). Bij Estelle valt het juist tegen; als healer maakt zij weinig kills en haar fell arm is daarom ook zwakker als het sterkste "normale" wapen dat zij nu gebruikt (holy avenger +1).

Deze wapens zijn voornamelijk voor de EX dungeon gemaakt, die qua monster moeilijkheidsgraad een stukje lastiger is. Vooral de bosses bieden behoorlijk veel tegenstand, zelfs als je de fell arms gebruikt.

Laatst bewerkt: 28 jul 2009
  4. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja. Dat ga ik allemaal m'n volgende playthrough wel bekijken. Heb nu 3.3k grade en wil minstens 15k eigenlijk, dan met 10x XP een broken new game spelen en rapen :9

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan vind ik wel dat je hem op een hogere moeilijkheidsgraad moet spelen. ;)

(Anders lach ik je uit als je ook maar één mannetje bij jou de pijp uit laat gaan.)

6. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Naw, ik vind ToV heel vet maar ik heb nog zoveel andere dingen te doen... Dus dit wordt een easy playthrough :9

7. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dames en heren, ik presenteer u... Het resultaat van 1 uur en 43 minuten m'n characters op automatic laten grade farmen. :D

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Sinds wanneer is er een cook optie na een gevecht? Oo

9. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds altijd? Dat is zelfs nog gepost door iemand (BigSyke of Zifnap ofzo :9) in dit topic, "Wist je dat er ook een cook optie in het spoils of war scherm is?" etc etc.

Kan je bij Shortcuts instellen.

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Behoorlijke grade overkill. :p Jammer dat je met die extra grade niks meer gaat doen, toch?

11. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uh, jawel? Ik verzamel 15k grade zodat ik alles kan kopen wat ik wil/nodig heb in de grade shop >_> (alles dus behalve dingen die elkaar tegenwerken zoals 1/2 XP en 10x XP etc). Uj zit nu pas op 9k ofzo. Ik heb pas m'n 1e playthrough uitgespeeld hoor, dit wordt m'n 2e... en die wil ik spelen met alles uit de gradeshop. lolol.

12. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    @Zifnap: Bedankt voor de uitleg.. Damn nu wil ik daar ook weer mee aan de slag. Zal m'n vriendin blij mee zijn. :+

//edit;
    Dit begrijp ik alleen nog niet helemaal. Wanneer krijg je de 3e vorm van de boss (gewoon alle wapens verzamelen?) en kun je dan verder spelen, of krijg je krachten dan pas in een nieuwe play trough?

@ TweaK: Ik wilde eerst ook zoiets doen.. Maar ik ben blijven steken op 2 x exp + 99 items + skills en artes meenemen en verder alle goedkope dingetjes.. oid
    Had niet meer genoeg voor de 10 x exp. Maar met 2x wordt het ook al redelijk simpel allemaal hoor ^^'

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Zonder alle 7 fell arms, heeft de boss maar 2 vormen. Zodra je alle 7 hebt, vóórdat je hem gaat vechten natuurlijk, heeft hij een extra 3de vorm.

En volgens mij is het, vanaf het moment dat jij de fell arm van personage X hebt, en er monsters mee dood, dat het al sterker wordt. Als je New EX Game gaat doen, en ook de ''items'' koopt in de Grade Shop, en dus de fell arms overzet, zijn de ''krachten'' weg. Simpelgezegd, je moet weer overnieuw beginnen om ze sterk te maken door monsters te killen bij New Ex Game.

14. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik dacht gelezen te hebben dat ze pas 'geactiveerd' worden zodra je de 3e vorm van die boss hebt gebeat. Anders kan ik nu al knallen, aangezien ik 3 of 4 fell arms heb in m'n 2e play trough.

15. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Pas nadat je de 3e vorm hebt gekilled worden ze geactiveerd (en die activate geldt dan ook voor de volgende playthrough, alleen reset de kill counter wel).

16. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Fuck.. erg jammer. Moet ik het weeer opnieuw doen :+

Is de 3e versie van
    Duke
    veel moeilijker dan de 2e eigenlijk?

17. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik speel nu star odean, hoe is dit spel vergeleken met star ocean??

19. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heel anders. Echt heel anders. Ik zou zeggen zoek ff "star ocean" in dit topic, je zal wat posts vinden over mensen die dit vergelijken met SO en Lost Oddysey. Ook kan je natuurlijk filmpjes op Youtube kijken (let op voor spoilers :9) en het zelf vergelijken.

20. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Zoveel beter. _O_

Ik heb beide, maar sinds ik dit spel gekocht heb (beide op releasedate, er zat 1 of 2 weken tussen de games) heb ik SO niet meer aangeraakt.

SO is leuk hoor, maar dit heeft zoveel meer passie.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina