1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Nou ik vind acer fijn, misschien omdat dat ook het enigste is wat ik ook van pc heb gehad.
     
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Denk het inderdaad ook :p
     
  3. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10020828

    Deze computer is deze week 70 euro goedkoper, maar ik weet niet of hij echt voldoet aan mijn eisen. Vandaar de vraag hier :+

    Het ziet er allemaal wel netjes uit, alleen weet ik niet of de videokaart en de processor goed genoeg zijn voor mijn (toekomstige) eisen.

    Voorlopig zal ik de laptop gebruiken om:
    • Word, Powerpoint, Excel e.d. te gebruiken
    • Films op te kijken
    • Internetten
    • Fifa Manager 2010
    • Voor andere games in de toekomst neem ik World of Warcraft als voorbeeld voor wat mijn computer op zijn mooist zou moeten kunnen runnen. Dan ben ik wel tevreden

    Dus ik vraag me met name af of de AMD Turion™ X2 RM-70 2,0 GHz en de ATI Mobility Radeon™ HD 3470 , 256 MB hieraan (Fifa manager 2010 en Wow) kunnen voldoen. Ik denk niet dat ik veel veeleisende spellen zal spelen behalve manager games en misschien een MMORPG dus Crysis-achtige toestanden hoef ik niet.

    Denk dat de Laptop wel een jaar of 3 à 4 moet meekunnen.
     
  4. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh kewl, jij zit in de zelfde toestand :+. Je beschrijft echt precies wat ik wil doen/waar ik die laptop voor nodig heb behalve dat WoW-gedeelte :+.
     
  5. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Die ziet er inderdaad wel mooi uit, ik zal eens kijken of ik mijn budget wat kan opkrikken :p
     
  6. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @ dikgedrukt deel: Dan moet je geen laptop kopen. Alle laptops worden heet en geen enkele is stil. Zodra je programma's meer gaan eisen, zal je laptop gekoeld moeten worden.

    Laptop voor studie = iedere laptop, of je moet zwaardere programma's gaan draaien, maarja je bent dan eerstejaars en kan me geen studie bedenken die dat vereist.

    http://www.alternate.nl/html/produc.../-1079714/?tn=HARDWARE&l1=Notebooks&l2=Instap

    Aardig laptopje. 3D chip is crap, maarja, voor 500 euro moet je geen top spullen verwachten

    http://www.alternate.nl/html/produc.../-1079051/?tn=HARDWARE&l1=Notebooks&l2=Instap

    Of deze, die 4 MB ram heb je toch niet nodig. De processor is wat karig, maar de 3D chip een enorme verbetering tegenover de X3100 (nog steeds geen super chip, maar die heb je gewoon niet voor 500 euro)

    Ennn, dan heb je nog deze

    http://www.alternate.nl/html/produc.../-1078665/?tn=HARDWARE&l1=Notebooks&l2=Instap

    voor dezelfde prijs, maar wel 4 MB ram, 320 GB hdd en een 3d chip die vergelijkbaar is met de 4330.

    Ik zou persoonlijk gaan voor de HP, heeft zijn naam mee en HDMI port en ingebouwde bluetooth. In een zakelijke laptop, dus geen topprestaties, maar levert wel gebruiksgemak.
     
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Denk dat die game een mooie uitgangspositie is voor de grafische kwaliteit van de games die ik zal gaan spelen op mijn pc vandaar.

    Overigens zou ik wel willen horen van de "experts" :+ wat ze van die pc vinden. Moet een beetje toekomst in zitten, want hij moet een paar jaar mee. Niet van uitgaan dat ik echt zware games ga spelen.
     
  8. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah precies, gamen doe ik toch niet op m'n pc maar een Football Manager heb ik altijd al eens willen spelen. :)

    @Ramon, en wat kun je vinden/krijgen voor €600? :p.
    Van de drie laptop's die je hebt gepost spreekt deze me het meest aan denk ik. Ook door de extra ingebouwde features (microfoon, webcam, cardreader e.d) en 24 maanden garantie tegenover de 12 maanden bij de andere twee laptops. En die Geforce 9100 is volgens mij ook beter dan die ATI Radeon nog wat dinges toch?

    Geluid mag hij best maken zodra het niet al te veel word, volgens mij gaat het mij niet eens opvallen want geloof me, echt ALLES is een vooruitgang op m'n huidige pc.

    Het word dus echt een word/office/internet/msn/films laptopje waarbij ik af en toe een game wil spelen en dat word dan hoogstwaarschijnlijk Football Manager 2009/2010. :)

    Maar ik moet nog ff iets zeggen, ik begrijp dus echt niks van al die processor crap :+. Hoe meer Ghz hoe beter, dat weet ik wel maar wat beter is qua merken e.d weet ik allemaal niet. Ik weet wel dat ik die 4GB RAM niet kan gebruiken omdat ik een 32-bit Vista dinges heb :p.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2009
  9. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de wet heb je sowieso 2 jaar garantie, of zij nou 1 jaar zeggen of niet.
    Het probleem is vaak alleen wel je garantie te krijgen, als een winkel je garantie weigert na 1,5 jaar zul je naar de rechter moeten stappen om je gelijk te krijgen.
    Bij duurdere laptops heb je zelfs nog een langere wettelijke garantie, volgens de Nederlandse wetgeving is het zo dat wanneer een product eerder dan verwacht mag worden (met normaal gebruik) kapot gaat er aanspraak gemaakt kan worden op garantie.
     
  10. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Voor 600 euro heb ik er wel een paar leuke gezien

    Toshiba Satellite a300-1m9 bijvoorbeeld, maar als deze laptop mijn eisen aankan hoop ik dat iemand die er veel van af weet dat even kan bevestigen, want dan kan ik hem morgen halen. Scheelt weer 100 euro in vergelijking met de a300-1m9. Anders wacht ik tot na Salou, maar als deze het aankan (liefst makkelijk) dan koop ik liever deze. Gierige hollander denk ik :+
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    *laat zich horen*

    Ik denk dat je in tegenstelling tot eerder geposte laptops toch gebaat bent bij een wat snellere grafische chip. Bijvoorbeeld in deze laptop:

    http://azerty.nl/producten/product_...hijf-400-gb-dvd-rw-r-dl-dvd-ram-mobility.html

    Maar met een prijs van €560 betaal je er ook wel wat voor natuurlijk. In ieder geval ben je dan wel zeker dat je GTA:confused:A nog netjes kan draaien met dat ding.

    En een 32bits besturingssysteem kan je zo vervangen met een 64bit, 'regel' gewoon de DVD, en je kan de key gebruiken die op de onderkant van je laptop staat en het werkt prima ;)
     
  12. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, eindelijk :+.
    Ik wil niet persé GTA: San Andreas spelen, maar is meer een voorbeeld van welke games ik eventueel zou kunnen spelen (voornamelijk oude dus :p). Maar kan ik met deze laptop ook Football Manager 2009 spelen? Dat is serieus het enige spel wat ik echt zou willen spelen, voor de rest word het zo'n standaard internet/msn laptop.
     
  13. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Haha, mooi om te zien dat er nog meer mensen persé football manager erop moeten hebben. Met andere woorden, ik wou dat ook heel graag, en heb vorige week een laptop gekocht. Krijg hem de 18de pas aangezien hij niet op voorraad is.

    http://eu.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_no=135&cat2_no=418&prod_no=1650

    Even jullie mening graag.

    Specificaties staan er niet in grote details bij, dus dat moeten jullie zelf maar even googlen.:+
     
  14. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat niet hetzelfde model als hierboven? Deze was me eerste keus maar was dus slecht leverbaar en ik wachtte nog op advies van Lenny :+.
     
  15. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Oja, klopt! Alleen heb ik 250 gb erop.
     
  16. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Oeh Oeh Lenny neem mij neem mij!

    :+

    http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10020828

    Deze gaat het hem denk ik worden, zal het denk ik wel aankunnen wat ik allemaal wil. Tenzij iemand het afraad, mijn doeleinden staan in een eerdere post.

    Het idee is dat ik nu 100 euro aanbetaal tijdens de prijsverlaging (van 569 naar 499) en dan na de vakantie de rest betaal.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tja voor €500 kan je weinig beters krijgen denk ik :+

    *gaat nog ff zoeken*

    Nope, alle anderen rond die prijs hebben een brakkere videokaart, dus het is wel een goede aanbieding ;)

    Vast wel, weet zo niet de eisen van FM2009 :p
    Vergeleken met je PC kan je er zeker niet op achteruit gaan 8)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  18. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Lenny, kun je me even vertellen wat je van die laptop vind wat ik hierboven had gepost?:+
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Welk type heb je precies besteld dan?
     
  20. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina