Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    nog beter? w00t ik vind Star ocfean nu al superier verslavend
    dan ga ik tales of vesperia als ik SO heb uitgespeeld ergens proberen te ruilen

2. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Het is wel een ander soort spel, het is namelijk niet turnbased maar realtime.

3. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    SO4 is toch ook realtime..?

4. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    jep

5. Porunga NL

Porunga NL zo laat alweer?

Leuk Bevonden:
    17
    Heb de game na het lezen van veel positieve reacties op dit forum ook gehaald:thumbs:

Ben nu zo'n kleine 4 uur bezig, Level 13 nu. En ik vind hem echt supertof!
    Hoe meer ik hem speel, hoe chagrijniger ik eigenlijk word van de review in de PU van deze maand.

Ik weet het: hoe serieus kun je die gasten nemen? maar ze zullen toch best invloed hebben op mensen die geen eigen mening vormen en alleen blind afgaan op het eindcijfer.

Dat geneuzel van die "journalisten" tegenwoordig over weinig vernieuwing en dat alles zo lineair is. Persoonlijk heb ik de RPG's pas sinds een jaar of 4 ontdekt (hoewel ik al game sinds de commodore 64) en gaat het feit dat het genre stil staat dus geheel aan mij voorbij.
    Maar dan nog, so what? Ik heb niet het idee dat de mensen die deze games spelen daar nu direct op zitten te wachten, die kunnen hier gewoon van genieten.

En dat de grote vrienden van de PU nu gratis honderden spellen mogen spelen maakt ze een beetje bevoorrecht en verwend natuurlijk. Ik betaal voor die shit, dus speel niet 3 generieke RPG's in één week. Want ja, hij zit ook nog te wauwelen dat hij voor dit blad deze maand zowel star ocean als tales moest spelen (the horror!:eek:)

Hoe dan ook het cijfer is veel te laag voor deze game, ik hou op met mijn rant. Ik geniet van dit spel met volle teugen en dat het oude koek is ben ik alleen maar blij mee.

Als die journo's hun zin krijgen is straks ieder spel "free roaming"en niet lineair. Rot toch op. Ik wil gewoon lekker door een level walsen en dan een eindbaas verrot slaan, net als vroeger.

Ok, toch nog even extra stukje rant er achteraan dan;)

Laatst bewerkt: 4 aug 2009
  6. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik was het ook totaal niet eens met het cijfer van Tales of Vesperia in de PU. Ik weet dat Jurjen Tales of Symphonia op de Gamecube toendertijd had gereviewed en gaf het een dikke 9. Tales of Vesperia is niet minder dan die game (Hoewel ik het verhaal wel iets aantrekkelijk vond).

Ik moet nog steeds mijn review afmaken voor deze game. Maar ivm vakantie ben ik er nog niet echt aan toe gekomen. Ik ga van de week weer verder aan mijn review :).

7. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi betoog :thumbs:.

8. PsychoBoyJack

PsychoBoyJack Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wat vvor een cijfer kreeg ie dan in de PU? (mind you, de PU neem ik niet meer serieus vanaf het moment dat ze mario kart voor de SNES een 6 gaven - en das eigenlijk dus al vanaf het vroege begin), maar gewoon uit nieuwsgierigheid....

9. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    78. Geen slecht punt, maar deze game verdient gewoon beter.
    (Star Ocean heeft hetzelfde cijfer trouwens)

Ach, ik vind het dan typisch dat dezelfde mensen andere games zoals GTA4 (zelfde reviewer als ik me niet vergis) dan geweldig vinden...terwijl daar ook totaal geen vernieuwing in zit! Maakt het geen slechte game, maar het is zeker niet vernieuwend!

Iets wat ze de ene game verwijten, negeren ze in een andere game.....

Ik vond de PU altijd een leuk blad, maar op een enkeling na die wel kunnen reviewen is het gewoon niet meer het leuke blad wat het eens was....

10. Porunga NL

Leuk Bevonden:
    17
    Was inderdaad Jeroen die daar dan weer een 10 aan gaf geloof ik. Maar weet je ik ga er dan vanuit dat het een 10 waard is binnen zijn genre (freeroaming indit geval) en omdat me dat totaal niet ligt weet ik al dat het geen game voor mij is. 10 of niet.

Wat mij het meest irriteert is dat meneer blijkbaar ongesteld is of zo en dus een laag cijfer geeft op basis van subjectieve oordelen, terwijl de game binnen zijn genre gewoon prima is. Beetje meten met twee maten inderdaad.

Ik lees de PU nog wel iedere maand, maar de enige reviewer die ik serieus neem in zijn oordelen is Steven. Zijn smaak kan ik altijd redelijk delen. Op MMORPG's na dan.

11. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Tja, eerlijk gezegd heb ik de PU nog nooit serieus genomen. :)

Vanaf hun eerste release heb ik daarin reviews gelezen waar mijn tenen van gingen krommen. Jammer dat de PC Gameplay alleen reviews voor de PC schrijft, want die vind ik nog best goed als het om geschreven review bladen gaat.

Als het om console games gaat, lees ik eigenlijk alleen nog online reviews. Ik wissel dan tussen Eurogamer, Gametrailers en af en toe nog tussen Gamespot en IGN. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de eerste twee sites.

Eurogamer gaf ook aan dat Vesperia niet vernieuwend was, maar hield dat ook niet tegen het spel. Vernieuwend zijn an sich moet nooit het enige doel zijn en een hoge score opleveren. De game moet nog steeds interessant en leuk zijn om te spelen. En ik heb een geweldige tijd beleefd met Vesperia! Ik ga sowieso nog een keer de PS3 versie spelen om alle extra features mee te mogen maken.

Laatst bewerkt: 4 aug 2009
  12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    PU slaat nergens op, kinderachtige poep en scheetgrapjes voor 12 jarigen.

en dan het commentaar op een game. Weet niet meer welke RPG het was maar schreef de reviewer:

Er zit veel dialoog in, daar houdt ik niet van. Ook is het vechten turn based. Ik hou toch meer van real time.

De filmpjes zijn dan weer wel mooi: een 6,6

En dat was geloof ik een final fantasy game, maar weet het niet zeker

13. Porunga NL

Leuk Bevonden:
    17
    Ach ja, ik vind het nog steeds wel een leuk blad om te lezen (12-jarige poep en pies humor ligt me 17 jaar later nog steeds wel blijkbaar:+)

Maar het is wel irriterend dat je altijd net even te subjectieve zaken in de reviews leest. Vreemd genoeg worden de previews vaak gedaan door de redacteurs die wel van het gamegenre in kwestie houden, waardoor die vaak veelbelovend en dat soort termen spammen.

En bij de review had er dan iemand hoofdpijn, waardoor een redacteur die alleen van racing games en realistische shooters houd een RPG science fiction game (is maar even een overdreven voorbeeld, maar je begrijpt wat ik bedoel;)) mag reviewen.

maar genoeg PU bashing, terug naar vesperia:
    even een vraag over de combo's aan het begin van de game.
    Ik heb nu net de combi arte van azure edge en wolf fang geleerd (level15). Wat is nu het beste combo dat ik op dit moment met Yuri kan maken.

Doe nu zelf steeds B, forward B, Down B (2hits), willekeurige base art, en dan die niewe arcane arte.

Dat is momenteel het hoogst haalbare voor mij of niet?

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat ligt er helemaal aan welke skills jij Yuri hebt laten leren. Er is bijvoorbeeld een skill om je # basis klappen te verhogen van 3, naar 4, naar 5. Dan is er ook nog een skill waarmee je twee keer achter elkaar een base art mag afvuren etc. etc.

Zonder speciale skills is het: klap, klap, klap -> base arte -> arcane / altered art (zonder overlimit).

Laatst bewerkt: 5 aug 2009
  15. Porunga NL

Leuk Bevonden:
    17
    OK, dank voor je uitleg.
    Die skills heb ik nog niet zoveel. Heb dat gratis skill pack van marketplace gehaald, maar verder zelf nog niet veel geleerd, want ik zit nog aan het begin van het spel.

Heb toen ik voor het eerst op de world map kwam eerst tot level 12 lopen grinden, dus heb al een leuk levelvoor waar ik ben in de game, maar geen vooruitgang qua skills denk ik. komt nog wel.

Maar klinkt goed allemaal.

16. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Porunga, één tip, spendeer niet té veel tijd in het levellen.

Ten eerste maakt gear eigenlijk wel veel meer uit dan level, ten tweede gaat het spel dan op een gegeven moment vervelen omdat je nog niet echt ver bent in het verhaal maar al extreem veel battles hebt gedaan - Ik refeer naar een andere user op dit forum in dit topic ;) - en ten derde is het spel al eigenlijk makkelijk zat (op het begin misschien niet zo extreem makkelijk omdat je nog niet echt combos hebt en het nog niet echt doorhebt, dus dat is ook totaal niet erg, maar later word het relatief makkelijker).

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Skills krijg je ook niet erbij als je karakters level up gaan, maar leer door nieuwe equipment te gebruiken (zwaarden, schilden etc.). Zodra het balkje met de skill progressie is opgevuld heeft je karakter de skill geleerd. Het wordt ook gemeld in het spoils of war scherm (overzicht na de gevechten waar je ook de experience en gald cijfers ziet).

EDIT: Nog vergeten te vertellen. Je kunt maar een maximaal aantal skills "equipen". Dit is gebaseerd op een punten pool, die toeneemt naarmate je karakters level up gaan. Sommige skills kosten veel punten, sommige kosten weinig. Het is aan jou om de juiste skills voor je karakters te kiezen (kosten versus effectiviteit).

Laatst bewerkt: 5 aug 2009
  18. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tenzij je na je eerste playthrough de single-SP optie koopt in de grade shop en alles maar 1 SP kost zodat je op je 2e playthrough alle skills kan hebben die je wilt 8)

19. Porunga NL

Leuk Bevonden:
    17
    Cool. Bedankt voor alle tips mensen.
    Ik ga gewoon lekker op normaal tempo door dan zonder al te veel grinden.

en het leren van skills via wapens had ik inderdaad al begrepen, maar meer als backstep en evade heb ik daar nog niet als interessants uitgehaald.
    Komt vanzelf wel als ik verder kom.

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    gewoon spelen!

Je mist zoveel de eerste playrhough, dat kan bijna niet anders. Gewoon lekker genieten van het verhaal en de game. 2e keer moet je je pas druk maken of je alles wel vindt.

Als je niet alles vindt is het spel nog steeds goed te spelen betreft moeilijkheidsgraad.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina