1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    welke modem heb je misschien is dit al een router en kan je beter een switch kopen
     
  2. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Hoe kan ik dat zien :+ Je bedoelt gewoon het merk ?

    Sorry, ben echt slecht hierin. :p
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoeveel utp-kabels kan je in het modem drukken ?
    Is het maar één dan heb ik net als bij Ziggo een normale kabelmodem , hierop kan je alleen een Router aansluiten.
     
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Let wel op dat als je een snel kabel abonnement hebt, je ook een snelle router moet hebben, omdat anders je downloadsnelheid omlaag gaat.
     
  5. basler360

    basler360 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga deze halen: Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router.

    Doorvoer van WAN naar LAN is het hoogste voor deze prijs kwaliteitverhouding.
     
  6. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ik heb chello en in mijn modem past er maar een UTP-kabel.
     
  7. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het weer verprutst denk ik. Was even bezig met mijn router, maar krijg ik het niet meer aan de praat. Internet rechtsstreeks via modem met pc doet het wel, maar krijg de router niet meer aan de praat. Het is een Netgear WGR614v6 en ik heb @home internet (snelste). Iemand enige idee hoe ik dit simpel kan oplossen? Alvast bedankt!
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Wat bedoel je met 'niet meer aan de praat'? Bedoel je dan enkel wireless, of heb je ook geen internet als je jouw pc via de router op je modem aansluit? Hoe is/was je xbox verbonden met je router? Heb je enige instellingen veranderd?
     
  9. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu rechtstreek vanuit de modem wel internet op de PC. maar als ik de router er tussen zet krijg ik geen internet op de pc als op de xbox.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan bij Ziggo niet eventjes een andere apparaat op het modem aansluiten.
    Dat ding onthoudt namelijk de laatst aansluiten apparaat.

    1. Modem en Router van de spanning.
    2. Modem minimaal 3 minuten van de spanning laten.
    3. Modem opnieuw opstarten en wachten tot hij helemaal online is.
    4. Router of PC aansluiten.
     
  11. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties, ik ga er zo weer eens mee aan de slag ;) #800 post!
     
  12. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Hallo,

    Ik ben van plan om van hetnet naar ziggo te gaan voor een alles in 1 pakket. Nu heb ik een goede router nodig i.p.v. het crap kpn experia ding met nauwelijks bereik.

    Ik zag dat de nieuwe linksys niet echt goed beoordeeld werden op tweakers.net.
    Deze bijvoorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...03004006410203/index.html#product_description

    En de sitecom 303 xr en 306 xr wel goed werden beoordeeld op tweakers.net vielen deze mij ook op. Nu weet ik dat het verschil tussen deze twee zit in de gigabyte ofzo. Heb ik deze functie nodig bij een ziggo abbo van 20mb/3mb?

    Wij hebben thuis 4 pc's, 1 wii, 1 ps3 en een iphone die momenteel verbinding maken met de kpn experiabox. De experia staat in de andere kant van het huis en er staat een pc op zolder die nauwelijks bereik heeft. (Met een oude sitecomrouter router wel, 11mbps, eens snel geprobeerd).

    Dus alle apparaten op misschien 1 pc na, worden verbonden via het draadloze netwerk.

    Heeft iemand ervaringen(bereik, simpel of moeilijk in te stellen etc) met deze routers of tips of aanraders of iets dergelijks?

    Alvast Bedankt!
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het verschil zit hem in de LAN aansluiting.
    303 = 10Mbps en 100Mbps.
    306 = 10Mbps , 100Mbps en 1000Mbps (1Gbps),

    Vanwege de aankomende snelheids verhogingen zou ik persoonlijk gaan voor de 306.
    Dat is ook één van de redenen dat ik voor 1Gbps router heb gekozen.

    De nieuwe lijn van Linksys heeft 1 nadeel en dat is de interne antenne.
    Het ontvangst was en stuk minder dan bij mijn oude Linksys WRT54G met 2 externe antennes.

    Ik heb nu een Apple Extreme deze heeft ook een interne antenne , maar het ontvangst is vele malen beter dan
    bij de nieuwe Linksys.
    De Extreme staat op zolder en heb beneden met iPhone en laptop maximaal ontvangst.

    Om straks maximaal te kunnen genieten van de nieuwe snelheden bij Ziggo heb ik de hoofdcomputer nu verbonden via een utp-kabel.
    Dit omdat de draadloze netwerkkaart maar tot 54Mbps gaat.
     
  14. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt voor je snelle reactie!
    Dan zal ik voor de 306 gaan, had ik zelf ook al in mijn achterhoofd maar nu weet ik het zeker.

    Nu weet ik alleen niet of de gigabyte ook te merken is op de pc's die via een b/g verbinding zijn aangesloten en ps3? Want dat zijn ze allemaal namelijk. Want als de gigabyte hier niet te merken is is het misschien beter om de 303 te kopen, niet?

    Want omdat we een verre afstand hebben, heb ik alleen een pc via kabel via een linksys powerplug. Deze is 80mbps of MBps of zoiets. Verschillen allemaal zeg xD.

    Edit: je post was dus nog niet helemaal af of ik zag het niet helemaal.

    Die apple is zover ik weet wat duurder dan de sitecom dus die valt voor mij af. Ik zoek iets rond de 50 a 75 euro en die 306 is voor 2 tientjes meer een goede keus lijkt me zo :).
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2009
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Draadloos is de maximale snelheid 300Mbps.
    Alleen zullen b/g apparaten maximaal gaan tot 54Mbps.

    Heb alleen de hoofdcomputer verbonden via een utp-kabel , de overige apparaten blijven gewoon werken op 54Mbps (draadloos).
    Voor online gamen heb je geen 1Gbps verbinding nodig.

    edit: Mijn post is nu wel af :b:
     
  16. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Alweer bedankt maar ik snap het nog niet helemaal.

    Ziggo heeft dan 20mb download. Kan ik deze optimaal benutten met de 303 of heb ik daar de 306 voor nodig?

    En als alles via b/g gaat, is de gigabyte dan wel zinvol?

    Zo, als ik dit begrijp, begrijp ik waar ik het zelf over heb xD.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke abonnement heb je nu ?
    Zelf heb ik een Alles in 1- Extra abonnement !!

    Ziggo.
    Z1 - 3/0,5 vanaf 01-10-2009
    Z2 - 10/1,5 vanaf 01-09-2009
    Z3 - 25/4 vanaf 01-07-2009

    Alles in 1 - Basis = 1,5/0,25 vanaf 01-10-2009
    Alles in 1 - Plus = 20/3 vanaf 01-09-2009
    Alles in 1 - Extra = 50/5 vanaf 01-07-2009 *

    * = Om de snelheid van 50Mb te kunnen garanderen en in de toekomst nog hogere snelheden (eind dit jaar al 80 Mb) te kunnen aanbieden, heb je als Alles-in-1 Extra klant een nieuw modem nodig. Daarom ontvangen al onze Alles-in-1 Extra klanten in juli en augustus van dit jaar gratis de nieuwste docsis 3.0 modem. Dit modem wordt je per post toegestuurd.

    2e kwartaal 2009 wordt de snelheid van Extra opgeschroefd naar 80Mb/sec.
    2010 > 100Mb/sec.
     
  18. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nu hetnet snel surfen en bellen, 8mb/256kb.Moet eigenlijk 1mb zijn maar wel halen maar 256kb)
    En we gaan voor de alles in 1 plus, dus 20/3.

    Cheers :)
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In dat geval is de 303 een veel betere keus.

    Heb al jaren @Home/Ziggo en heb met de verbinding gelukkig zelden problemen.
    Ongeacht het tijdstip haal ik een maximale download van 20Mbps.

    Hoop dat ik gauw de nieuwe kabelmodem thuis krijg , dan kan ik ook genieten van 50mbps.
     
  20. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ok bedankt, de 303 it is!
    3 antennes zullen wel een leuk bereik en signaal geven:). Iemand ervaring hiermee?

    Veel plezier met de 50mbps verbinding tegen die tijd ;).

    Edit: maar betekend dit ook dat ik met de 303 draadloos met grabbit tegen de 2000 kbps haal waar ik nu 475 kbps haal?
    Of zijn deze 20mbps en 54mbps niet aan elkaar gelijk qua waarden? Er was namelijk iets met mbps en Mbps en MBps.

    En is de 300mbps dan niet oplichterij, want de wan poort(waar je de kabel van het modem insteekt toch?) kan maar max 100mbps aan?

    Nogmaals bedankt :)!

    Edit2: En zou de 303 xr dezelfde wifi-sterkte en bereik hebben als de 306? Ze zien er hetzelfde uit, maar de 303 heeft als laatste firmware 1.4 en de 306 1.3. Nu weet ik niet of dit uitmaakt, zodoende.

    Edit3: En is de Linksys WRT54GL wat? Want wat voor mij ook zeer belangrijk is, is een sterk stabiel signaal. Nu zie ik dat je firmware kan aanpassen enzo, wat moeilijk lijkt me. Maar is dat nodig? Of is voor een redelijk simpele router toch de sitecom 303 xr een betere keuze?
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009

Deel Deze Pagina