De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De tijd gaat heel snel hoor, heb de D3500 straks weer bijna 1,5 jaar.

    Het audio-gebeuren hier in huis is nu perfect , daar hoef ik de komende jaren geen geld meer aan uit te geven.
    Als ik voor 50" ga dan zal ik eerst de indeling van de kamer moeten veranderen.
    Wilde dat toch al doen als Woonbeheer in September klaar is met grootonderhoud.

    Mijn nieuwe tv moet net als mijn oude R71B weer verborgen speakers hebben.
    Gebruik die dingen toch niet en dan hoef ik ze ook niet te zien.
     
  2. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je de g10 nu?
     
  3. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze heeft geen speakers:

    [​IMG]
    :+
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag een beetje rond gekeken en de kans zeer groot dat het waarschijnlijk toch een Plasma gaat worden.

    LED.
    Vind het beeld veelste fel en te kleurrijk.

    LCD.
    Heb gekeken naar de nieuwe Bravia Z-serie.
    € 2000 voor een 40" is wel heel veel geld.

    Plasma.
    Ben behoorlijk onder de indruk van de Panasonic TX-P42G10
     
  5. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0

    met dvd's kan je receiver wel dts ontvangen als de de dvd dat heeft en je receiver het kan afspelen.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ha, jij gaat wat moois meemaken! :thumbs:

    Ik noemde dts hd en dat is wel iets anders hoor ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2009
  7. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga deze maandag halen, 'upgrade' van een Toshiba 32wlt68 is al een jaar of 3 oud, kapot gegaan. Zal wel een wereld van verschil zijn. Kan niet wachten :+
     
  8. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie wil er tegenwoordig nog een LCD/LED kopen |:- Ben er nu al van overtuigd dat over 2 jaar mijn volgende TV alweer een Panasonic Plasma wordt, uiteraard weer een aantal inches groter, 46 inch went veel te snel. Of de OLED's zijn in 2 jaar tijd met grote aantallen op de markt en betaalbaar, wat mij sterk lijkt.

    Klinkt alsof je elk jaar een nieuwe TV koopt, ik deed met mijn vorige TV (Samsung LE32R72B) 2 en een half jaar.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2009
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan zal de prijs van een Oled tv's wel gigantisch naar beneden moeten gaan.
    Een 11" Oled tv van Sony kost maar liefst € 3999

    Vind de nieuwe z-serie van Sony heel mooi , maar € 2000 voor een 40" gaat mijn net iets te ver.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De eerste oled van Sony was niet een hd!!

    Oleds komen sowieso niet voor 2012 en zullen behoorlijk aan de prijs zijn. Ik ben nog steeds niet overtuigd wat betreft de beeldkwaliteit. Het zeer hoge contrast kan een onnatuurlijk beeld gaan vormen.

    Ik weet niet of die oleds ook 3d kunnen weergeven!? Mocht dat niet het geval zijn, dan kan het zo maar 's gebeuren dat die hele oleds niet/nauwelijks worden uitgebracht, omdat de markt ineens naar de 3d verschuift.

    Pain: ik ben het natuurlijk met je eens als plasma fan, maar de nieuwe led lcd's met local dimming zijn een grote stap voorwaarts!
    Mijn volgende tv zal zeer waarschijnlijk weer een Panasonic plasma zijn, ik hoop op een 54/58 inch V10 :)


    (offtopic: melbuuln, ik zie nu dat jij ook een iPhone 3g hebt;) Heb nu iets leuks: mijn favoriete radio station, itunes-radio-ambient-groove salad, heeft nu een programmaatje voor de iPhone waardoor je het live kunt streamen! Heerlijk om het overal te kunnen horen ;)
    Vergeet ook niet de Tethering optie! Kan je de iPhone aan je laptop/netbook hangen en deze gebruiken als 3G modem. Werkt perfect!)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  11. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee de pz85, zaterdag de 50" v10 besteld! :)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb de 50" G10, ben er erg tevreden over. Twijfel zwaar over het nut van een callibratie. Iemand hier ervaring mee?

    Verder blijft het guide-menu van de 360 fuzzy terwijl dit op de ps3 absoluut niet het geval is. Snap er echt niks van. Ook Soul Calibur IV lijkt iets minder mooi. Maar dat komt denk ik omdat de schoonheidfoutjes op 50" iets meer opvallen dan op een 37"

    Panasonic komt over 10 minuten bij mij thuis langs om de luie pixel te repareren. Het zal me benieuwen en hoop echt dat ie niet mee moet!
     
  13. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wat verder van het beeld zitten, en neem jij misschien de zitschema's voor 1080p-i, 720p-i iets te letterlijk over, ook al kan je er maar niet dicht genoeg op zitten8)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zitschema's? :+

    ps3 xmb ziet er super uit trouwens.

    Pana is langs geweest, bleek ook nog 2 deaude pixels te hebben. Echter bezoek #1 is alleen voor het vaststellen daarvan....
     
  15. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij last van die 24p stutter omdat hij maar met 48hz refreshed? misschien maar even doorsparen voor die v10, die refreshed met 96hz en doet 4 frames elke seconde, die g10 doet 3 frames dan 2 dan 3 dan 2 waardoor je die stutter krijg, weet niet of je dit echt merkt.. kevf?

    overigens kan je de g10 zelf calibreren, de eerste 120 uur dan lees dit maar eens http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1128487

    het doel is dat je de eerste 120 uur die slideshow aan heb, vervolgens pas je de user offsets en service offsets (in het service menu) aan op de instellingen die d-nice (hij is calibreert andere mensen hun tv zelf professioneel doet dit al jaren) je geeft, waardoor je het dichts bij de beste grayscale etc zit, deze settings die hij post werken echter alleen optimaal als je de eerste 120 uur die break-in heb gedaan.

    er staan alleen nog geen g10 settings en heb geen zin om 5 dagen lang naar zown kleurshow te zitten kijken, en kan de verlijding sowieso niet weerstaan, dus ik denk dat ik maar gewoon de tv op THX ga zetten en begin met gamen. :+

    edit: kevf, ik lees dat mensen een groene waas over hun scherm hebben als hij op THX staat, klopt dit? zo ja verandert warm 1 naar warm 2 zetten iets?
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Fallingdarkness,

    er bestaat geen stutter door een 48hz refresh hoor;)

    Er kan wel een judder (dat is de term) ontstaan wanneer een hdtv de 24p van een blu-ray (dus 24 beeldjes per seconde) niet kan tonen in een meervoud daarvan.
    Wanneer een scherm alleen 50/60 of 100hz kan weergeven, moet hij de 24 beeldjes herberekenen naar het aantal hz van het scherm. Je kunt 50/60 of 100 nu eenmaal niet door 24 delen.
    Dit noemt met een 3:2 pulldown en het betekent dat sommige frames vaker worden getoond dan andere en daardoor loopt het beeld niet helemaal vloeiend.

    Er zijn meedere manieren van deze pulldown, want de laatste Panasonics laten volgens reviews geen judder zien en dat is toch opmerkelijk.

    De PZ 85 kon het wèl perfect weergeven, namelijk in 96 hz en dus geen judder. Echter, de USA versie deed dit in 48hz en dat is te weinig en zagen veel mensen het beeld knipperen.
    96hz is dus geen 4 beeldjes per seconde, maar de tv laat ieder frame (er zijn 24 frames per seconde, want 24p) 4 keer zien en dus 96hz is dus 96 beeldjes per seconde.

    Een Pioneer doet het in 72 hz, maar ook in de bioscoop wordt het meestal in 72hz getoond las ik laatst om het knipperen tegen te gaan.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  17. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Hoi allemaal,

    Ik heb ik de MM folder een tvtje gezien voor 466 euro (deze). Ik heb zelf een analoge lompe tv die steeds van beeldkleur verandert. Ik gebruik de tv alleen maar voor gamen en dvds kijken want ik heb op mijn kamer geen kabel. Ik zou graag weten of deze tv voor gamen goed genoeg is.

    Rbz
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn tegenwoordig geen slechte tv's meer te koop.
    Gebruik natuurlijk wel een component- of HDMI-kabel ;)
     
  19. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja judder bedoel ik, hoeveel heeft de g10 dan?
     
  20. xNetwerkkabel

    xNetwerkkabel Call of Duty 4 FTW

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung Syncmaster T220HD

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en heb er dus nog niet echt veel verstand van.
    Maar dit leek me de geschikte plek om de vraag te stellen die ik wil vragen.

    Heeft iemand ervaring met de Samsung Syncmaster T220HD?
    Ik ben aan het overwegen om deze TV te kopen, maar wil eerst zeker weten of deze TV een beetje goed is. Ik heb niet echt veel geld te besteden aangezien ik nog op school zit. Maar deze TV had 2 HDMI poorten en 22'' inch is voor m'n slaapkamer groot genoeg. Dus daarom leek deze TV me wel geschikt.

    Groeten,

    Thomas alias xNetwerkkabel
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina