De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is dat een computermonitor (welliswaar met TV tuner erin)

    Misschien kun je ook even kijken naar de 2333HD (ook van samsung)
    Die heeft ook een tv tuner en heeft een schermresolutie die beter past bij het aansluiten van een xbox360 of ps3.
     
  2. xNetwerkkabel

    xNetwerkkabel Call of Duty 4 FTW

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    ...

    Mmm.... maar is het niet mogelijk om te Xboxen op de T220HD?
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hey dat is kut, ik vermoed dat ik daar idd last van heb. Bij verweg-shots die over het landschap zweven bij planet Earth lijk ik dit op te merken. Echter bij alle andere beelden eigenlijk nooit.

    Ik dacht eerlijk gezegd dat het door de shot kwam
     
  4. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet zeggen dat ik dat ook nog wel eens opmerk met mn PZ 85.


    Vanmiddag de 5050c gehaald, ben tot nu ERG tevreden. Nu wachten op mn V10 :)
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Zeker wel, maar ik zou persoonlijk ook voor de 2333HD gaan. De T220HD heeft een resolutie van 1680x1050, de 2333HD 1920x1080. Dit houd dus in dat de T220HD niet alleen een lagere resolutie heeft, maar ook nog eens de beeldverhouding 16:10. De 2333HD is Full HD, en de beeldverhouding 16: 9. Voor het gamen met een xbox betekend dit dat je op de T220HD 2 zwarte balken boven en onder zult krijgen, en met de 2333HD niet, die zal gewoon normaal volledig beeld geven zoals je dat gewend bent. Bovendien heeft de laatste ook nog eens een hogere resolutie, wat natuurlijk altijd welkom is. Qua prijs zit er ook weinig verschil in, beide zijn voor minder dan 250 euro te krijgen. Zeer redelijk voor een Full HD 23" TV/Monitor ;)
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als je er op gaat letten, kan je het zien. Het kan echter net zo goed aan de bron liggen hoor.
    Als je er naar wilt zoeken, kijk dan naar langzame pans (het beeld gaat langzaam van links naar rechts) en let dan op de lijnen van objecten in het beeld.
    Het is beter als je dit niet doet eigenlijk ;)

    Dat bedoel ik maar, want dat kan niet hoor Burnfout ;)

    Of je hebt de speler niet op 24p output gezet (denk aan ps3 bijv in de instellingen!), want een PZ85 speelt blu-rays precies juist af op 96hz. Jouw PZ85 heeft veroorzaakt dus absoluut geen judder en moet het in de bron zitten.
    Dit in tegenstelling tot de PZ80 die de pulldown doet.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2009
  7. xNetwerkkabel

    xNetwerkkabel Call of Duty 4 FTW

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey Maarten, ontzettend bedankt voor je goede uitleg.
    Ik denk dat ik dan nu toch maar voor de 2333HD ga. :D
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Ferry: tnx! Zal er nog eens op letten

    Voor een vriend 1 simpele vraag: wat is een goede 26" lcd-tv?
     
  9. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm dan zou het inderdaad in de bron moeten zitten, hoe zit het met de judder van de V10 Ferry?
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kevf, ik heb inmiddels iets langer dan een maand geleden de Samsung LE26B350 gekocht bij de MediaMarkt voor 300 euro. Ben er erg blij mee. Voor op mijn slaapkamer echt een ideale TV. Heb er verder niet heel veel verstand van maar kan niet zeggen dat ik spijt heb van mijn aankoop :)
     
  11. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook 96hz, dus geen.
     
  12. Die Happy

    Die Happy Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de keuze van een nieuwe tv. Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe tv, want mijn oude tv voldoet niet meer aan mijn eisen. Ik heb nog steeds analoge tv, al komt hier binnen een jaar verandering in. Ik wil voornamelijk een nieuwe (lcd) tv vanwege mijn xbox 360 en dvd speler. De xbox 360 heeft geen hdmi ingang, maar met het oog op de toekomst zal er wel een console/blu ray komen die daar gebruik van maakt. De tv is bedoeld voor de slaapkamer en moet 32 inch zijn. Mijn budget is niet je van het, zo’n 400 euro (paar tientjes extra is mogelijk). Zelf heb ik wat onderzoek gedaan en kwam op drie tv’s uit, namelijk:
    De full hd tv Samsung LE32B530: http://tweakers.net/pricewatch/240693/samsung-le32b530.html#tab:info voor minimaal 421,- euro.
    De full hd tv LG 32LH3000: http://tweakers.net/pricewatch/237788/lg-32lh3000.html#tab:info voor minimaal 413,- euro.
    De HD ready Samsung LE32B450: http://tweakers.net/pricewatch/238718/samsung-le32b450.html#tab:info voor minimaal 359,-

    Ik heb ze alledrie in winkels gezien, maar kon niet zeggen dat er 1 boven de rest uitstak en ze speelden er ook geen games op en ik wil wel mooi en vloeiend beeld hebben.

    Ik zit ongeveer 2 meter van mijn tv af. Ik weet dat full hd beter is (hogere resolutie, meer voor de toekomst, etc), maar lees wel eens dat alleen grote tv’s full hd nodig hebben, al betwisten sommigen dat en las dat een goede hd ready beter zou zijn dan een goedkope full hd. Mijn vragen zijn dus of één van deze drie tv’s de voorkeur krijgt en zo ja welke. En of de meerprijs van de twee gekozen full hd tv's vergeleken met de hd ready tv de aanschaf waard is? Een voorstel voor een andere goede tv binnen mijn budget mag natuurlijk ook.

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2009
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Even weer een update van de garantieservice van samsung, omtrend de slapende pixels op m'n tv.

    Werd netjes binnen 48 uur gebeld door de reparatieafdeling, maar had de telefoon niet gehoord. :mad: Gelukkig belden ze de volgende ochtend weer. Ze zouden graag digitale foto's willen van mijn klacht, ik zou een email krijgen met een korte uitleg en dan moest ik die foto's maar even versturen. Heb die email vrij snel gekregen van een bedrijf in Arnhem, zij gaan nu bekijken wat er precies vervangen moet worden en gaan naar aanleiding daarvan onderdelen bij Samsung bestellen, en dan wordt er een afspraak gemaakt voor een reparatie aan huis. Ben heel erg benieuwd wat ze precies gaan doen, lijkt me toch niet dat ze het hele paneel gaan vervangen?
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Kun je dat uberhaupt wel zien op een foto?
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Tuurlijk wel, of denk je dat ze een paar pixels vervangen? :+ Wellicht eerst wat technieken proberen om de pixels tot leven te wekken, maar als dat niet lukt kan je verder vrij weinig doen volgens mij.
     
  16. xNetwerkkabel

    xNetwerkkabel Call of Duty 4 FTW

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe TV en nu decoder...

    Hallo,

    Ik heb een Samsung LCD TV gekocht onlangs, nu zou ik graag digitale TV willen omdat analoge TV er gewoon niet uit zit. Maar nou zit ik nog een beetje te twijfelen om een HD decoder of een gewone digitale decoder.
    Is het nu al echt de moeite om een HD decoder te kopen?
    En weet iemand misschien waar ik echt goedkoop een HD of digitale decoder zal nemen. M'n provider is Ziggo.

    Groeten...
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het goedkoopst is een 2e handse HD-decoder (Samsung , Humax of Cisco) via Marktplaats.
    De Smartcard moet je bij de tv-boer kopen en kost € 29,95

    Ziggo heeft 5 HD-decoder.

    Samsung DCB-H360R.
    Samsung DCB-H380.
    Humax IRHD-5000.
    Humax iHDR5050-C + ingebouwde HDD.
    Cisco 8455DVB + ingebouwde HDD.

    Een HD-decoder kan een normale tv-zender upscalen via HDMI of Component naar 720p of 1080i.
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ja kan wel, maar was erg lastig om een foto van te maken. Heb ze toch vrij duidelijk op de foto gekregen na een paar keer proberen.

    Als dat toch eens zou kunnen he :D Ik weet voor de rest weinig van het productieproces van een TV, maar het lijkt me toch dat wanneer je zo'n zo ver open gaat maken dat dat in een stofvrije ruimte moet gebeuren. (Fabriek, reparatiecentrum) Ken dat nog van die oude Nokia's waarbij je het frontje eraf kon halen, daarna kwam er altijd heel snel stof onder. Maar goed, ik zal er binnenkort wel achter komen wat er precies gaat gebeuren! Als ik m'n tv een paar daagjes kwijt ben vind ik dat ook prima. Als het maar niet langer dan een week is.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2009
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoewel ik het bij een plasma niet zo erg zou vinden, zou ik bij een lcd wel voor een full hd gaan.

    Het beste wat je kunt doen is je xbox meenemen naar de winkel en daar ff gaan gamen en wat dvd's bekijken.
    Verander vooral de beeldinstellingen van de tv en koop de tv met het mooiste beeld.
    Het is handig als je zou kunnen checken in de winkel hoe analoge tv eruit ziet, al zal dit niet echt fraai zijn. Je crt zal dit beter doen.

    Je hdtv is wel zo'n beetje de belangrijkste schakel dus daar moet je niet op bezuinigen. Je gaat er een tijdje mee doen, dus uitgesmeerd over een jaar of 3-4 (hoewel....tegenwoordig gaat het allemaal zo snel) maken die 100 euro ook niet meer uit.
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Ik was dus van plan om die Panasonic G10 te kopen zodra die onder de 1000 euro zou komen, maar nu lees ik de laatste tijd berichten op o.a. tweakers.net dat de TV problemen heeft met 1080p 50/60hz ofzo.
    Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar er schijnen veel klachten te zijn over 'flickering', en ook op youtube staan er wat filmpjes van, wat er niet best uitziet.

    Dus ik zat nu even te kijken naar de alternatieven, en ik kwam terug bij de Samsung ps50a756, die vrij goed ontvangen is vorig jaar, en nu ook een stuk goedkoper is.

    Ik vraag me alleen af of Samsung ook dit jaar weer met plasma's komt, en zo ja, wanneer, en is daar al iets over bekend qua prijzen en design enzo?

    Die ps50a756 vind ik er namelijk schitterend uitzien, maar als ze straks met een nieuw en beter en mooier model komen... tja... ;)

    Zijn er trouwens nu al LCD's op de markt die geen last hebben van 'lag' tijdens het gamen enzo?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina