Die punten zijn een systeem om (theoretisch) uit te komen tegen mensen van jouw eigen speelniveau.
als je wint, dan krijg je punten en als je verliest, dan gaan er punten vanaf. Zo stijg je dus in punten naarmate je beter word. Daarnaast krijg je meer punten als je van iemand wint die hoger staat dan jij en verlies je er dus ook meer aan iemand met minder punten dan jij.
Toch moet je opletten, want als je ranked matches op "any" zoekt dan krijg je ook matches tegen hele goede spelers ertussen. Je kunt beter zoeken op "same skill" dan zoekt het systeem naar tegenstanders met ongeveer evenveel punten.
Maar ja, dat duurt een eeuw en zelfs dan werkt het niet super, want ik heb vaak zat gezocht op same skill (zo rond de 2200 battle points) en dan kreeg ik matches tegen mensen met 200 punten. Voor ons beiden niet echt leuk.
Dus dat is de theorie erachter. Ik zou me overigens meer op de championship mode richten. daar zitten tegenwoordig meer spelers denk ik. Heb het al een tijd niet gespeeld, dus pin me er niet op vast.
Laatst bewerkt: 7 aug 2009