Brütal Legend

Discussie in 'Algemeen' gestart door Davey666, 9 nov 2008.

  1. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Judas Priest :eek: Motorhead :eek: Geniaal!!!!
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Erg vette soundtrack of wat je het ook wil noemen _O_.
     
  3. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik vind de soundtrack redelijk matig...
     
  4. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet er van houden dat moet ik toegeven :+
     
  5. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Tenacious D! _O_
     
  6. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Mja, vooral omdat er heel veel artiesten tussen zit die ik ken. En van degene die ik wel ken, is het weer zo dat ik de nummers ervan weer niet ken. :9
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Jij bent gek :p
     
  8. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Inderdaad hij is focking awesome!

    Net zoals de game zelf :D
     
  9. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ken er (edit; bijna niks dan) niks van en hij lijkt me gewoon geweldig. :cool:
    Wat ik tot nu toe gehoord heb vind ik uitstekend.

    Ik hou gewoon van rock en vooral de oude rock & metal zijn nog echte muziek zonder alle verschillende stromingen van metal met veel lawaai en geen gezang en een keer AARGGHGHGGH er doorheen geschreeuwd.
    Iets in die richting dan. :p
     
  10. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    De game lijkt me ook echt te vet. Maar ik had meer echte metal anthems verwacht als soundtrack. En minder thrash.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2009
  11. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Er is expres gekozen voor wat meer onbekende nummers. Misschien dat als die keuze zo bewust is, dat het ook beter tot z'n recht komt en het juist goed in de game past. :) Denk wel dat ze wisten wat ze deden met het samenstellen van die lijst omdat muziek zo centraal staat in Brütal Legend. Ik ben in ieder geval steeds meer geneigd em te gaan halen.
     
  12. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Inderdaad.
    Judas Priest,Megadeth,Metal Church,Motorhead_O__O_
     
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.978
    Leuk Bevonden:
    3.322
    [gt]54010[/gt]

    [gt]54185[/gt]
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2009
  14. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.978
    Leuk Bevonden:
    3.322
    JJ van gamekings zit op ea presentatie en dit twitterde hij

    Tim Schafer dist Activision over rechtzaak Brutal Legend. En god damn hij heeft gelijk. Activison deed extreem zielig.

    BL lijkt me toffe game, maar grafisch word ik niet weg geblazen. Rammen met een gitaar is natuurlijk altijd welkom

    Headbanging hords zijn dan wel weer grappig. Schafer blijft super gevoel voor humor hebben. Maar een knaller is het nog niet. Vind ik

    Demo BL 16 september

    ben benieuwd :)
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2009
  15. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Demo ga ik niet spelen.

    Ben 100% overtuigd van deze game :)

    Van alles wat ik koop dit jaar eigenlijk wel :+
     
  16. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    [GT]54352[/GT]
     
  17. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Weer een erg mooie trailer. :D Ik heb echt zin in Rocktober. }:]
     
  18. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Bold = Omg _O_
     
  19. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    GC: Brütal Legend

    Impressie | 21 augustus 2009 - Ik houd van Metal, over-the-top actie en humor. Metal, kleurtjes en fantasierijke werelden. Metal en Metal. O ja, en clichés niet vermijden, daar houd ik ook wel van. Natuurlijk leid ik nu een artikel over Brütal Legend in, de nieuwste game die ontsprongen is uit het ongelooflijk creatieve brein van Tim Schafer.

    Vanmorgen werd ik door een vriendelijk ogende kerel genaamd Devin een kamertje binnengeleid waar twee tv’s en wat boxen hingen, en wat stoelen stonden. Daarnaast stond een zekere Tim Schafer naast een gitaar op ons te wachten. Goeiemorgen. Vervolgens namen we plaats op de stoelen en begon meneer Schafer – of zal ik ‘m gewoon Tim noemen, nu ik toch met ‘m op de foto sta – zijn presentatie over Brütal Legend. Wat we te zien kregen, was het eerste gedeelte van de game.

    Eddie Riggs, de roadie van een Metal-band, raakt gewond en uit zijn bloed komt een grote demon die Eddie uit de moderne tijd trekt en meeneemt naar de “Age of Metal”. Eddie wordt op dezelfde plek wakker als waar hij voorheen stond, alleen is het aparte (neppe) podiumdecor van de band veranderd naar ‘de real thing’ door ‘de kracht van Metal’. De bandleden zijn getransformeerd in druïden. Na dit geconstateerd te hebben, pakt Eddie de bijl genaamd Separator op om de dreigende druïden aan te pakken.

    Vervolgens pakt hij een gitaar en soundcheckt ‘m even, waardoor de Dude (een vijand in de wereld van Brütal Legend), die Eddie besloop, plots een stroomstoot krijgt. Wat blijkt, door ‘de kracht van Metal’ is de gitaar vele malen sterker geworden en is het instrument plots een geducht afstandswapen. Dit houdt in dat als Eddie bepaalde noten, akkoorden of octaven speelt, hij vette en bijzondere combo’s uitvoert om zijn vijanden te verslaan. Ook is het mogelijk de Separator met Clementine (zo heet de gitaar) elektrisch te laden om hem sterker te maken.

    De actie is in feite dus die van een hack & slash-game, maar dan overgoten met een heerlijk Heavy Metal-sausje. Zo zijn vaardigheden te verkrijgen door je snaren te upgraden met de punten die je krijgt. Overigens is Eddie niet steeds op zichzelf aangewezen, want je wordt gedurende de game vergezeld door eenheden. In de demo die Tim ons liet zien, vocht Eddie samen met een meid die op zoek was naar de Separator. Ze is zijn eerste bondgenoot en wordt ook een ‘love interest’ later in de game. Samen met haar kan Eddie double team attacks doen, extra sterke aanvallen die er super uitzien.

    Na hier wat van gezien te hebben, kwamen de twee personages bij een Relic Raiser. Dit is een plek waar Eddie een aantal noten op z’n gitaar moet spelen om een voorwerp uit de grond te doen oprijzen. In dit geval was dat een auto-achtig voertuig (hoe zeg je? – Red). Alleen Eddie kan dit ding in elkaar sleutelen, als de laatste Roadie in een lange lijn van een bijna uitgestorven ras. Het is namelijk zo dat de wereld geschapen is door titanen die een wereld wilden maken van alleen maar coole dingen, oftewel: Metal. Blijkbaar werd het de Metal-wereld zo cool gevonden dat de titans als beloning naar de hemel opstegen om daar als Metal-goden te leven. Maar ondertussen bleef de Metal-wereld braak liggen, aangezien niemand uit kon leggen wat een wall of death, mosh-pit of headbangen was. Eddie weet hier echter wel raad mee en kan mooi een hoop awesomeness oproepen en bewerkstelligen.

    Terug naar de ‘auto’. Het is je vriend, je voertuig en een wapen tegen de Dudes. Daarnaast is er de mogelijkheid hem aan te passen naar eigen inzicht, terwijl je door een Metal-wereld reist om een of andere kwaadaardige generaal te verslaan. De wereld is grotendeels een free roaming-wereld. Dat is niets vernieuwends, maar de stijl van de wereld is één en al over-the-top Metal-frisheid. De makers wilden dat elk screenshot op een albumhoes van een Metalband kan passen en dat klopt helemaal.

    De prachtige illustraties op vele Heavy Metal-albumhoezen zijn een bron van inspiratie geweest voor Tim Schafer en zijn collega’s. Daarom is het des te spijtiger dat bijvoorbeeld Iron Maiden, een band die bekend staat om de prachtige albumhoezen van tekenaar Derek Riggs, niet met één of meerdere nummers in de game aanwezig is. Maar albumhoezen als onderstaande van In Flames – Colony bieden natuurlijk nog steeds genoeg inspiratie.

    Overigens werkt het ook andersom. Zo herkende ik artwork van albumhoezen van bijvoorbeeld In Flames, en dan met name de albums ‘Colony’ (zie kader) en ‘The Jester Race’. Van dergelijke bands is overigens genoeg te vinden in de game, er zitten namelijk 108 officiële liedjes van de vetste bands in. Alleen zitten er, tot Tims en iedere gamende Metal-fans spijt, geen nummers van Iron Maiden of Metallica in. Maar dat maakt nu niet echt veel uit. Alles is namelijk gru-we-lijk. De stijl van het verhaal, de wereld, de personages, de gameplay en muziek; alles is gru-we-lijk. Brütal Legend belooft weer een legendarische Tim Schafer-game te worden.

    Zelfs de multiplayer, waarvan ik eerst erg weinig van verwachtte, lijkt erg tof te worden. In die modus kunnen tot en met acht spelers het vier versus vier tegen elkaar opnemen. Het is de bedoeling om met een legertje eenheden het podium van de andere speler met de grond gelijk te maken. Die eenheden moet je bij bepaalde spawn-plekken (die soms door een maf wezen beschermd zijn) oproepen door een solo te spelen, waarna je weer sterkere eenheden kunt oproepen. Er zitten een hoop diverse types in die elk nog meer hilarisch en bizar zijn dan de ander, en niet één doet afbreuk aan de ervaring. Met die eenheden ruk je er vervolgens op uit en is het hacken & slashen met brüte combo’s geblazen.

    Dit spel lijkt mij momenteel de leukste titel van dit jaar te worden. De sfeer, de gameplay, het verhaal en alle content beloven simpelweg zo’n geweldige ervaring dat het gewoon ondenkbaar is deze game niet te kopen en te spelen. Af is de game nog niet, maar als het nu al zo geweldig is, kan dit moeilijk nog misgaan. Dit wordt een topper.

    Bron: insidegamer.nl

     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De Achievements/Trophies
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina