Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ah heerlijk thanks, dat is em. Heerlijk dit_O_.. eens een keer direct muziek luisteren. Super top!

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Werkte jij niet bij een APR? :+

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nope, ik werk wel inmiddels, naast mijn studies, 5 jaar in een "normale" computer winkel ;).

Maar pas sinds kort echt de hoop op iTunes opgegeven en nu dus 100% overgegaan op VLC. Altijd zoiets gehad dat iTunes kut was/is. Maar door de aanschaf van mijn Mac toch maar dr mee gewerkt om het 'te leren'. Toch tot de conclusie gekomen dat het echt totaal niet fijn werkt voor mij. Dus nu iTunes nu kort gebruiken voor data/backups over te zetten van mn iPhone. Gaat iig veel beter zo.

Laatst bewerkt: 9 aug 2009
  4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dan was het iemand anders (dDirk?)..

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Buiten Rox(hoop dat ik het zo goed typ, konthoud namen slecht:p)? Geen idee..

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wat vind jij dan niet fijn aan iTunes als ik vragen mag? :)

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha ^^ :+

Ik begrijp dat het hele idee van iTunes is dat je vanuit die libary werkt. Maar dat is niet functioneel als je nummers uit 4 mapjes/albums haalt. Dan moet je gaan zoeken binnen je lijst wat vaak minder snel werkt dan 8 klikken van mappen waar je van weet waar ze staan.

Daarnaast is dat iTunes alles kopieert/omzet in aac gewoon diep triest. Ik heb vaak dat ik snel ff een nummer wil horen of in elk geval direct wil afspelen. Dat gaat gewoon simpelweg niet bij nieuwe nummers, omdat die eerst gekopieerd worden en vervolgens nog geoptimaliseerd worden ofzo. WAAROM:confused:. Ik wil gewoon ff een liedje luisteren klaar.. :)

Edit: en tering.. probeer eens het volgende: je selecteert 1 nummer. Vervolgens ga je naar beneden met je pijltjes toetst met shift ingedrukt (gewoon het selecteren van items zonder muis dus). Plots ga je 1 nummer te ver. Je drukt nu naar boven om dit te herstellen. Maar helaas, iTunes kiest ervoor om boven het nummer waar je begon het nummer te selecteren |:-|:-|:- (als je begrijpt wat ik bedoel, zo werkt trouwens heel OSX, helaas.)

VLC doet dit prima, gewoon on the fly een afspeellijst maken en niet moeilijk doen. Gewoon vrijwel direct afspelen.n

Laatst bewerkt: 10 aug 2009
  8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Yup.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt ook gewoon instellen dat iTunes de muziek niet kopieert naar de iTunes Music map. Dan behoudt je gewoon je eigen structuur. :)
    Maar als jij het niet fijn vind werken, prima natuurlijk!

/edit: En je kunt ze ook gewoon als MP3 laten importeren:

Laatst bewerkt: 10 aug 2009
  10. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een vraagje omtrent de 'snow leopard' release in september. Mijn vriendin heeft vorig jaar in oktober de nieuwe macbook (alu) gekocht. Is het zinvol om deze te upgraden naar snow leopard? Lijkt mij veel beolvend als je de mogelijkheden leest. Want ze bieden enkel voor mensen die na juni 2009 een mac gekocht hebben de mogelijkheid om voor 8,95 euro te upgraden. En daarbij, moet je dan heel je besturingssyteem opnieuw instaleren? Of werkt het gewoon als een update? Ik vond niet meteen mijn antwoorden op de apple site, daarmee dat ik het hier maar eens vraag.
    Eind september begin oktober koop ik mijn eerste macbook pro 15" waarvan het topmodel in ieder geval, kan tegen dan misschien nog een update krijgen?
    Hierbij koop ik ook ineens zo'n time machine, en die nieuwe snow leopard geeft hier verbeteringen voor had ik gelezen.

11. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Voor de mensen die willen updaten naar 10.5.8 .... niet doen! Heb nu airport problemen :mad: verliest ineens het signaal en helemaal geen internet meer etc. Laat die update lekker zitten, hij fixed 5 dingen, maar zorgt voor 10 nieuwe problemen. Ik ga voortaan geen osx updates meer doen, dit is al de tweede update die me veel problemen geeft :mad:

12. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Heb nu een tijdje de MacBook en ben er erg tevreden mee:). Heb alleen wat moeite met elke keer fimpjes te bekijken op het internet. Zo is bij sommige filmpjes dat de balk eronder met pauze/stop/doorspoelen etc. die balk helemaal niet te zien is en als je daar dan op die plek drukt waar die normaal zit is die ineens half te zien. Iemand enige idee wat ik hiervoor moet downloaden? Gebruik btw FireFox.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb op m'n iMac en MacBook 10.5.8 draaien zonder één enkel probleem! Alles werkt gewoon naar behoren.

@Anton996: Het is zeker aan te raden. Het hele OS is lichter geworden doordat ze de PPC structuur eruit geknikkerd hebben en dus alleen voor Intel is geschreven. Dit scheelt je sowieso al 6GB na installatie! Je kunt het beste een Clean Install doen, aangezien dat zeker voor geen conflicten zorgt.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    :eek: thanks, maar helaas is het kwaad al geschied 8). Neej maar serieus, ik heb me dr echt aan geiriteerd, blijf het gewoon een vreemd programma vinden. Ook erg agressief (vooral op Windows machines), lijkt soms op spyware/adware (iig de manier waarop het programma geinstalleerd word, jij en ik weten wat we uit moeten zetten. Een normale computer (windows, linux, OSX whatever) gebruiker meestal niet.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Klopt, iTunes en Quicktime zijn niet echt voor Windows geschreven. Zo ongelofelijk soepel als het op Mac OS X loopt, zo stroperig traag loopt het in Windows.

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die hele virtualisatie truuk is gewoon ruk, dat slaat gewoon nergens op. Maar tevens het verhaal van quicktime (welke ook enorm verweven zit in iTunes, dus als we praten over Internet Explorer,... ik ken dr nog wel een;)) + safari mee installeren.

Hoe dan ook, iedereen heeft wel iets waar hij of zij zich niet in kan vinden. Voor mij is dat heel iLife, iTunes en Safari. Maar gelukkig zijn er genoeg (gratis) alternatieven voor deze die wel aan mijn wens voldoen.

17. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Jemand?

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb je Perian en Flip4Mac geïnstalleerd?
    Zo nee, doen! :)

19. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Rivanov voor het snel antwoorden van mijn vraag, ik ga het nu zeker in het oog houden wanneer het uit komt.
    Ik had nog even een ander klein vraagje. Ik zou een macbook pro 15" 2.8 ghz kopen. Ik zou normaal geen speciale opties kopen buiten een snellere hard schijf. Dus een 500 gb van 7200 i.p.v. 5400. Naar het schijnt scheel dit wel veel. Nu las ik net dat die snellere hdd veel problemen geeft in macbook pro's.
    Nu, ik zou ook zowieso na een tijdje wanneer de SSD's goedkoper zijn, zo één kopen. Dus dacht ik, dan kan ik beter mijn mac snel in de winkel gaan halen als ik wil, dan moet ik hem niet speciaal online bestellen en dan moet ik geen vier dagen wachten. Zo erg zal die 5400 ppm voor een tijdje niet zijn, ofwel?
    En er is toch geen andere interessante reden om die speciaal online te configureren? Mobile me of iWork is toch niet goedkoper op die manier?

20. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Weer een update beschikbaar voor OSX... zal vast niet het probleem oplossen dat ik sinds 10.5.8. geen wifi internet meer heb :mad:

En Apple is eindelijk tot inkeer gekomen en bied vanaf gister weer een mat scherm aan op de macbook pro's, en nu niet alleen de 17", dus dat is wel mooi, alleen om daar nou nog es een extra 45 euro voor te betalen. Vroeger moest je extra betaleen voor een glossy scherm en nu is ineens een mat scherm duurder :confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina