De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Dus die witte en rode van foto 2 moeten in Audio Out van de TV? Maar Audio Out is toch op Foto 3, waar moeten die dan. :+
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je vroeger geen gebruik gemaakt van een scart-blokje ??
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Ik ga even kijken!
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2009
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Mhm, ik heb gedaan wat je vertelde alleen kom ik er net achter dat op foto 3 waar ze heen moeten ook Audio In is en geen Out. Heb alleen een Audio out op de dvdspeler, en niet in de tv.

    Ik heb nu dus die 3 kabels van foto 3 op een scart geplaatst en in een scart dingetje gestopt van de tv. Die 2 linker kabels op foto 2 heb ik nu dus in de ingangen van foto 3. Qua draden van foto 1 heb ik niks verandert.

    Hopelijk is het een beetje duidelijk, snap er weinig van namelijk. :+
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2009
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb een xbox 360 arcade uitvoering en wil nu graag deze aansluiten op mijn TV met een HDMI kabel. Alleen hoe kan ik het geluid het beste aansluiten? Gewoon de rode en witte tulp stekker bij de behorende HDMI stekker in de TV aansluiten en niks met de gele stekker doen? Of ben ik verplicht om een aparte audio aansluiting van Microsoft erbij te kopen?
     
  6. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Uhm, met een HDMI kabel is het geluid gewoon ingebouwd. Dus ik snap je vraag niet. :+
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ow dat wist ik niet :+ Dacht dat het alleen video was O-)

    Thx voor het antwoord in elk geval!
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een HDMI-kabel kan je vergelijken met een scart-kabel.
    Alle informatie gaat door 1 kabel.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De foto's zijn niet echt duidelijk, maar ik probeer het in het algemeen te beantwoorden.

    Wat je moet zoeken is de audio out van de tv en die verbindt je met een audio input van je receiver.
    Op die manier kan je het geluid van de tv over je speakers laten klinken.

    Als je het merk en typenummer ff doorgeeft, kunnen we het zo voor je bekijken als je het niet kunt vinden.
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    TV is een Philips 32PF5331 en dit is wat hij heeft:

    Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
    Extern 2 SCART : CVBS in/uit, S-video in, Audio L/R
    Aansluitingen aan de voor- en zijkant : CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-Video in, Audio L/R in
    Aantal SCARTS : 2
    Extern 4 : YPbPr
    Extern 5 : HDMI
    Extern 6 : HDMI

    Geen Audio out?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als een scart CVBS uit (composiet) heeft dan moet het ook audio-uit hebben.
    Dan is een een scart-blokje met in/uit schakelaar de oplossing.

    Begrijp nog steeds niet hoe je ooit geluid van de tv via het setje hebt kunnen horen.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoofdtelefoon uit = Audio out :+
    Dus je kan gewoon daar een kabeltje indrukken, en dan naar de Audio in van je versterker laten gaan :p
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2009
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan , maar dat heeft niet mijn voorkeur.
    Ken iemand die de versterker ingang op die manier heeft opgeblazen 8)
     
  14. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik vroeg me af, hoe dat nou eigenlijk zit met die HD-DVD drives?

    Is dat de moeite nog waard?
    En het wordt toch aangesloten via component, en is dat rechtstreeks op de TV, of op de Xbox 360? Want anders heb ik een aansluiting te weinig.

    Volgens mij snap ik er geen hout van :+
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    HD-DVD is de moeite niet meer waard, daar komen geen nieuwe releases meer voor dus je zult het voor altijd met het huidige assortiment moeten doen.

    als je nieuwe films wilt kijken in HD zul je een Bluray of een NMT aan moeten schaffen

    edit:// de hd-dvd drive zit trouwens via USB aan je 360 die dan via component of HDMI aan je tv zit :)
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2009
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Oké, dan moet ik dus een scart-blokje halen waarmee je kan schakelen tussen in/uit hé.

    En hoe het me toen is gelukt blijft een raadsel. 8)
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hij wordt inderdaad via usb aan de xbox aangesloten, maar wanneer jij je xbox met componenten hebt aangesloten aan jouw tv dan is de maximale resolutie 1080i en geen 1080p.
    Die laatste krijg je alleen via hdmi. Dit geldt dus niet voor de games, alleen wat betreft de hd-dvd's.

    Er wordt geen enkele film meer uitgebracht op hd-dvd dus het is een gepasseerd station. Koop liever een blu-ray speler.

    Ik heb er toen wèl eentje gekocht en ik heb veel titels bijzonder goedkoop kunnen krijgen :)

    http://search.inetvideo.com/search?...D&af=&isort=score&method=and&view=grid&cnt=50

    Ik bedoel maar: 4 dollar voor een nieuwe hd-dvd geseald, met soms ook nog de dvd versie erbij. Ik heb toen hd-dvd van Transformers 2 disc special edition gekocht voor 5 dollar en nog een paar van dat soort dingen.
    Let op: de hd-dvd's zijn zonder regiocode, maar de dvd's zijn wèl regiogebonden. Dus die kan je vaak niet afspelen op je dvd speler (wel op je pc), maar de hd-dvd's doen het perfect.

    Maar nogmaals, het is een dood spoor natuurlijk.


    Heb je wel digitale televisie? Want ik zie dat je allemaal ouderwetse kabels en aansluitingen gebruikt en dat is eigenlijk zonde.
    De tv is ook niet een van de nieuwste, maar het is wel een hdtv.

    Als je trouwens digitale televisie zou hebben, dan zou je de audio out van die decoder kunnen aansluiten op je receiver.
    Heb je meteen beter beeld èn geluid ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2009
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Thanks man. :)

    Maar is toch onhandig dat je de PS3 dan niet gewoon op 50/60hz kan zetten? 24p zou ik aanzetten voor films enzo, maar geen idee wat het effect daarvan is wanneer je gaat gamen. Lijkt me niet wenselijk in ieder geval.

    Oftewel gamen in 1080p via de HDMI met 50/60hz levert dus problemen op bij de PS3!? Dan ben je dus zeg maar verplicht om je ps3 op 720p in te stellen. Ook vast mooi, maar als je een PS3 hebt wil je denk ik gewoon in FullHD spelen.

    Zo jammer dat er dan toch weer problemen zijn ... leek me namelijk een erg goede TV. Hopelijk lost Panasonic het snel op.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb nog niet gehoord van problemen met games, alleen films.

    Aangezien iedereen games op 1080p zet bij dit soort tv's, zal daar geen probleem zijn anders hadden we het wel gehoord.

    Blijft inderdaad jammer voor mensen die hun speler niet in 24p kunnen zetten.

    Toch heeft lang niet iedereen er last van, dus ik vermoed dat het een combinatie van instellingen is.
    Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de tv een probleem krijgt wanneer je een 24p 1080p film met 50hz naar de tv stuurt en dan ook de ifc aanzet, maar ik weet nog niet of dit het geval is.

    Toch verbazend dat zulke dingen niet eerder in de fabriek opvallen. Samsung had ook een paar van dit soort gevallen hoor, denk aan de film mode waarbij alle kleuren ineens versprongen of het bekende out of focus probleem, waarbij de tv dingen in het beeld zoals sneeuwvlokken, aanzag voor ruis en dit opzettelijk onscherp liet zien.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tijdje geleden gevraagd naar een goede 26 inch lcd voor een kameraad. Iemand tips?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina