[XOne] winroute Win95 & ICS/ Internet delen

Discussie in 'Games' gestart door gaizka, 26 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    winroute

    ik heb gelezen dat je winroute kan gebruiken om je internet te delen.
    Ik heb winroute werkend op mijn computer, weet alleen niet precies wat ik moet doen met winroute...
    is er iemand die ervaring met winroute heeft?

    voeg me maar toe: maghie1@hotmail.com

    greetz!
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoi gaizka ... Als je een Windows95 machine hebt gaat Xbox Live met ICS niet werken (zelfs met winroute zal je niet met je xbox kunnen connecten deze info kan je vinden op http://www.xbox.com/LIVE/connect/windowsics.htm)

    Niet alle protocollen worden doorgelaten/ondersteund op een windows 95 machine ... deze info kan je ook vinden op de microsoft site.

    NB je kan wel meerdere computers sharen (internet delen) met winroute dus ik laat de discussie open

    NB2 waarom gebruik je geen directe verbinding of word deze niet ondersteund door jouw provider?
     
  3. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    kijk, hier heb ik wat aan fardo :)

    maar een directe verbinding? je bedoelt dus, kabelinternet rechstreeks in mijn xbox?

    maar of dat wekrt met mijn provider? volgens mij zou jij dat moeten weten, ik heb namelijk quicknet, en jij ook aangezien je uit limmen komt (ik heiloo) neem ik aan...
    of niet?

    mischien is directe verbinding wel een optie
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat werkt ... gewoon die kabel direct in je xbox pleuren en spelen!!! :+

    De rede dat Wing95 niet werkt is trouwens het volgende:


    "If your Microsoft Windows version does not include this ICS feature (like: Windows 95,
    Windows98 First Edition or Windows NT4), then you can use a Non-Microsoft package
    to share your Internet connection.
    Also, when using an ADSL-line or cable-modem to connect to the Internet, the ICS of
    Windows98SE/ME may not work properly, requiring you to use a Non-Microsoft package
    to share your ADSL or Cable-Modem Internet connection."

    Deze ondersteund namelijk geen DSL "When you attempt to use Internet Connection Sharing (ICS) with a Digital Subscriber Line (DSL) connection, it may
    not work correctly on the host or client computer. You may receive a time out error message when you attempt to
    browse the Internet, or your network adapter may not be recognized when you try to install ICS. "


    dit staat in de win95 faq

    http://network.fament.com/helmig/j_helmig/faq.htm
    http://network.fament.com/helmig/j_helmig/winrlics.htm
     
  5. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    maar mijn pc staat in andere kamer dan xbox, ik akn dus niet die xbox bij m'n tv krijgen, die kabel red dat niet...
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb zelf een router (dus geen ellende) ... Kan je geen 2de kabel kopen en deze elke keer uitrollen?
     
  7. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    2e kabel zou mischien een optie zijn...

    maar ik kijk nog wel ff

    heb jij ook quicknet btw?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb ... hij heet nu wel multikabel :) ... maar ik heb een power plus abbo
     
  9. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    PAS OP: De kabel mag niet TE lang zijn, ik geloof max 25 meter, maar zo groot zal je huis toch nie wezen :p
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    "Geloven" kun je beter in de kerk doen... ;)

    Een cat5 utp kabel mag maximaal 110 meter lang zijn. Voor gepatchte verbindingen houdt men een maximum van 100 (en soms zelfs 90 meter) aan om het verval van de patchkabels en het patchpanel te compenseren.
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: winroute

    Eerstens is Xboxworld.nl geen (chatbox) dating forum, dus gelieve de discussies via het forum te laten verlopen ipv via een chatsysteem of (nog erger) e-mail. Dan heeft iedereen er wat aan!

    Tweedens moet je geen Winroute gebruiken; dat helpt niet echt met Xbox Live. Maar je kunt het wel doen met Sygate Home Network. Volgens mij kun je het downloaden van www.sygate.com
     
  12. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik heb sygate gedownload, maar als ik het opstart krijg ik de volgende error: kan een benodigd DLL-bestand, WS2_32.DLL, niet vinden

    weet iemand waar dit aan ligt?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    windows 95 is 16bit en maakt geen gebruik van ws2_32.dll volgens mij... maar dit weet ik niet zeker ... even Pejannl aankijken
     
  14. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    jullie hebben echt verstand van computers he?
    ik heb echt geen idee wat zo'n vage error inhoud, maar jullie wel meteen...
    ieder zijn eigen talent :)

    maar sygate zou toch gewoon moeten werkn via win 95?
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik bloos een beetje van je compliment. Wel aardig dat je dat schrijft... Dank je wel...

    *Peter en Fardo maken een buiging...

    Vage error... Misschien moet je de Winsock update installeren... Even kijken op de Sygate website:

    System Requirements Gateway Machine:
    Microsoft Windows 95, 98, ME, XP, NT 4.0 and Windows 2000 Pro/Server
    (rest verwijderd)

    Dus het zou gewoon met Windows 95 moeten werken... Even bij ome Bill kijken... Hier staat een update die je op Windows 95 moet installeren. Eerst Sygate de-installeren. Dan deze TWEE patches installeren, en dan Sygate opnieuw installeren.

    Kijk maar eens of dat helpt:
    http://www.microsoft.com/windows95/...s/S_WUNetworkingTools/W95Sockets2/Default.asp
    http://www.microsoft.com/windows95/...mended/S_WUNetworking/dunwinsky2k/Default.asp

    *slaat hard tegen zijn voorhoofd!

    Ja, natuurlijk. De foutmelding die jij krijgt is de niet gevonden Winsock2 DLL. Die is overigens inderdaad 32 bit. Maar Windows 95 heeft geen Winsock 2. Die installeer je met de hiergenoemde patches. Dus nogmaals:

    1: Sygate even van je systeem de-installeren
    2: Winsock 2 update installeren
    3: Winsock Year 2000 bugfix installeren
    4: Sygate opnieuw installeren

    Pff, wat een gekut met die ouwe software... ;)
     
  16. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    helpt niet, nog steeds zelfde error...

    is er een vergelijkbaar programma naast winroute en sygate?
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Lees mijn post nog eens; Ik had wat vergeten... Ik heb 'm nu aangepast en gecorrigeerd.
     
  18. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht ergens gelezen te hebben dat je een usb-modem hebt, als dat zo is kun je een directe verbinding ook vergeten.
    Het lukt dan nml. niet om je modem direkt met je box te verbinden.
    Je zou een router met usb moeten hebben, die volgens mij nog een pak duurder zijn dan normale routers.
    Als ik jou was zou ik toch echt voor een nieuwere windows-versie gaan.
     
  19. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb volgens mij helemaal geen usb modem, heb dat ook nooit gepost volgens mij...
    maar nieuwe windows is wel een optie, alleen moet ik dan back-uppen enzo. of kan ik eht zo installeren?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee je hebt geen usb modem... maar een kabel modem .. anyway de directe connectie geeft geen problemen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina