Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    In bijna alle gevallen is de videokaart stuk. Komt niet vaak voor dat een andere kabel het probleem verhelpt.
     
  2. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi,

    Voor de 3de keer heb ik de bekende RROD (gebeurd altijd als hij heel lang uit heeft gestaan:confused:), maar inmiddels is de garantie verlopen (3 jaar uit mijn hoofd).

    Ik vroeg me af wat andere mensen als beste optie zagen...Zelf had ik al een klein vooronderzoek gedaan waarmee ik bij de volgende opties terecht kom:

    1. Xbox 360 toch weer naar MS opsturen, met de kans dat ik een bedrag moet neerleggen voor de reparatie waar ik ook een nieuwe voor had kunnen kopen (iemand enig idee wat de kosten zijn voor de reparatie van een RROD?)

    2. Via google had ik verschillende 'bedrijfjes' gevonden die aanbieden om de xbox 360 te repareren, prijzen variëren tussen de 30 en 60 euro. Echter lees had ik op een forum gelezen dat de kans groot is dat hij na zo'n reparatie toch weer een RROD zal vertonen (kan na een week zijn, ook na een maand). Iemand hier ervaring mee?

    3. Zelf aan de slag gaan, maar deze sluit ik tot het allerlaatste moment uit:9

    Ik hoop dat jullie wat meer verstand hebben hiervan:thumbs:

    Greetz.
     
  3. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    grrrr... tis dan eindelijk zo ver.. Mijn originele launch xbox 360 gaat langzaam dood..
    Telkens als ik hem nu aan zet loopt het scherm binnen een minute vast. Zal vast niet lang meer duren voordat de rrod zich laat zien ;(

    Stomme is dat omdat mijn xbox het zo lang heeft volgehouden ik nu geen garantie meer heb ;( was beter geweest als hij een jaar geleden dood was gegaan ;(
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1. Reparatie via MS kost €85 + je krijgt dan weer één jaar garantie.

    2. Nee, niet doen.

    3. Dan doe je waarschijnlijk hetzelfde als die bedrijfjes, bijv. de heatsinks vervangen ofzo.. waar je uiteindelijk ook niks mee op schiet.

    Het beste kan je nog een nieuwe Arcade kopen, dan heb je weer 3 jaar garantie, een HDMI aansluiting, 256MB intern geheugen, en als je nog een HDD hebt kan je die gewoon erop zetten.

    Het kost wel weer €150 maarja.. dat is wel de meest veilige optie :+
     
  5. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    En een kapotte Xbox 360 kan je denk ik nog wel voor ±€50 verkopen.
     
  6. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee thanks..:)

    Zie overigens dat m'n garantie 3 weken geleden is verlopen (terwijl ik 4 weken op vakantie ben geweest|:-). Morgen even bellen en hopen op het beste(A). Anders indd voor de arcade gaan, kan ik weer 3 jaar vooruit.

    Fijne avond verder;)
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ga gewoon voor een xbox met minimaal 60 GB ipv dat je een arcade koopt.

    Ikzelf heb toen wel een arcade gekocht, omdat je toen nog geen games vanaf de harde schijf kon spelen. Nu kan dat wel en dat is echt een verademing, wat een rust!

    Van de 120GB heb ik nu nog maar 30GB over, dus dan weet je wel hoe hard dat gaat. Misschien nog een games on demand kopen (als die prijzen gaan zakken) en dan moet ik misschien een 2de harde schijf kopen!

    In jullie geval zou ik niet meer laten repareren tegen kosten. Als het gratis kan dan is het weer wat anders natuurlijk. Kan je altijd nog een hdd kopen.
     
  8. Nordin

    Nordin Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    heb me xbox voor reparatie opgegeven en heb een bevestingsemail met het volgende erin gekregen...

    Bedankt voor het contacteren van de Xbox klanten service. Wij zullen de reparatieopdracht voor uw console verder sturen. Intussen verzoeken wij u de volgende belangrijke informatie te lezen.

    Er bestaan drie verschillende verzend methodes voor het versturen van de console naar het servicecentrum

    maar hoe kan ik dan 1 van die drie dingen kiezen ? want lijkt me het handigst als ik een doos met een sticker van hun kan krijgen maar zie nergens hoe ik dat kan vragen..???
     
  9. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat kan niet, je krijgt sowieso een label via de mail/post. Die andere opties zijn alleen als je de helpdesk belt, en ook dan alleen in speciale gevallen.
     
  10. Nordin

    Nordin Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    bedoel je met mail/post dat ik zowiezo ook per post krijg of 1 van de 2 ?? want ik kan het niet uitprinten hiero
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij mij ging het iets anders, ik heb dat telefoonnummer gebeld om mn defecte xbox te melden.

    De aardige gozer aan de lijn vertelde me eerst dat ik de labels per email zou ontvangen, maar aangezien ik toen geen printer had heeft hij ze laten opsturen.
     
  12. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Help! Heb een probleem, was een spel aan het spelen online en toen beeindigde mijn tegenspeler abrubt het spel, het kan toeval zijn maar opeens begonnen er lijnen te verkleuren in het spel met rare strepen. Ik dacht eerst dat het aan het oude spel lag maar na mijn xbox uit te hebben gedaan zonder disc krijg ik helemaal geen beeld meer maar wel geluid?

    Heb een HD TV en ook een componentenkabel, nog even scart geprobeerd maar ook bij deze kabel zwart beeld?

    Wat nu? Xbox is al eens terug geweest maar is hij nu weer kapot?
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Waarschijnlijk is je grafische kaart overleden.. dus ja ik denk dat je weer de klantenservice moet gaan bellen.
     
  14. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    :'). Begint triest te worden.

    Mijn broertje heeft gisteren een arcade gekocht, ik een nieuwe harde schijf van 120gb, zodat hij die van mij kon gebruiken, prima gegaan allemaal.

    Echter, al vanaf het begin maakt de drive van de arcade heel veel herrie en schraperige geluiden. En net, tijdens een installatie van CoD 4, voor de 3e keer een dirty disc error. Spel eruit gehaald, mooie ronde kras erop :').
    Ik dacht dat ze dat probleem hadden verholpen, want dit had ik 2 jaar geleden ook al.

    Anyway, morgen maar weer terug naar de Mediamarkt en zien te ruilen.

    En nee, er is geen beweging van de unit geweest, en hij staat horizontaal.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2009
  15. Nordin

    Nordin Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    eergister werd mijn xbox opgehaald en gister kwam hij aan, maar er staat bij xbox.nl bij status nog steeds dat ze er nog op wachten bij het servicecentrum... is dat normaal?
     
  16. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Die status moet je niet teveel checken, die klopt niet.
     
  17. halo

    halo Active Member

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er een Jasper chip in?
     
  18. Boony

    Boony Dont eat yellow snow

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb een vraag..

    mijn xbox is nu 2½ jaar oud en krijgt nu streken...

    Ik kan soms 1min. in het hoofdmenu rondkijken soms 5 min. spelen maar niet veel langer loopt die vast.

    Soms blijft het beeldhangen en kan ik niets meer doen soms krijg ik allemaal paarse pixels op me scherm en kan verder ook niets meer doen.

    Bekend probleem??? iemand suggesties hoop zelf dat het een kabel is want heb verhuisd van boven naar beneden.
    en nee onderweg niets geks mee gedaan...

    Wat viel er ook al weer precies onder de 3 jarige garantie..?

    Alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2009
  19. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, zat er in. Geruild inmiddels, deze drive is al veel stiller.
     
  20. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    de RROD, dus maak gewoon een RROD en je kunt hem opsturen :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina