Ik ken alleen een video pass through, precies op de manier zoals je net uitlegde.
Zo heb ik bijvoorbeeld mn ps3 en xbox op 1080p staan. De receiver staat op pass through en dat is met andere woorden: blijf met je tengels af van dat signaal zodat je het niet gaat ver@#$ door het te upscalen of whatever
De audio is geen passthough, omdat de receiver juist het apparaat is wat de audio uit de hdmi haalt om te laten horen.
Ik kan ff geen situatie bedenken wanneer ik een audio passthrough nodig zou hebben.
De ps3 doet ook geen passthrough, omdat deze zelfs de dolby true hd en dts hd omzet in lpcm.
Ah, ik kan wèl een situatie bedenken: als je je xbox en dvd aan hebt gesloten je receiver en deze met een hdmi hebt verbonden aan je tv en je wilt een dvd-tje kijken, maar omdat het 's avonds laat is wil je niet je 5.1 aanzetten vanwege de buren.
De receiver zal dan een passthrough doen van de audio zodat je geluid hebt door de speakers van je tv.
Ik kwam daar niet meteen op, omdat ik de speakers van mijn tv nog nooit heb gebruikt.
Inderdaad, daar klopt geen hout van
hdmi 1.0 laat ook al 5.1 (en volgens mij zelfs 7.1) geluid door, maar vanaf 1.3 wordt ook dolby true hd en dts hd doorgegeven.
. hdmi 1.0 It supports up to 3.96 Gbit/s of video bandwidth (1080p/60 Hz or UXGA) and 8 channel LPCM/192 kHz/24-bit audio
http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi
Laatst bewerkt: 11 aug 2009