PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

1. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik sta op het punt om deze schijf te bestellen; Seagate Barracuda 7200.12 1TB. (€ 85,66 met verzendkosten erbij)

1TB 32MB - 2 X 500GB platter dus minder bewegende onderdelen en hitte e.d. wat nooit slecht is voor de levensduur dacht ik.

Heb er zelf geen echte klachten of problemen over kunnen vinden, iemand die nog denkt van niet doen want deze schijf is veel beter?
    Puur schijf voor opslag/games/anime series/etc.

Laatst bewerkt: 27 mei 2009
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nee, gewoon bestellen :+

3. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heren, ik heb een probleem met het draadloos internet op mijn laptop.

Telkens als ik verbinding met Sitecom probeer te maken krijg ik de volgende melding:

Enig idee wat ik nu moet dan? Ik heb er al een paar dagen last van!

Alvast bedankt.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat ik hier maar moet zijn met mijn vraag:

Als ik mijn pc via HDMI aan mn tv aangesloten heb. En die kabel eruit trek om weer gewoon allen via m'n monitor te gaan blijft het geluid van mn pc op HDMI out staan. Nu heb ik dit al veranderd naar speakers, alleen het geluid blijft weg. Het komt alleen weer terug via mn speakers als ik mn pc opnieuw opstart. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder steeds te rebooten?
    Ik heb windows 7

5. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zoals 2 posts hierboven te zien is had ik dus problemen met mijn draadloos internet, en helaas heb ik die problemen nog steeds. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik vind de oorzaak van het probleem maar niet. Ik wil mij dus nu een Wireless Network USB Adapter gaan kopen, en hoop dat ik dan wel verbinding kan maken met Sitecom. Nu is mijn vraag welke ik het beste kan kopen? Zijn er grote verschillen tussen de merken die er op de markt zijn of maakt het niet uit wat ik koop?

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het probleem moet je bij de router zoeken , deze heeft jouw laptop namelijk geen ip-adress.

Heb je de router al een keer opnieuw opgestart ??

7. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nouja, het rare is dat hij zo nu en dan wel verbinding met m'n laptop weet te maken. Dus aan het IP adres zal het dan waarschijnlijk niet liggen. Anders zou hij op geen enkel moment verbinding kunnen maken.

En woensdag heb ik met een vriend even uitgeprobeerd of het met zo'n Wireless Network USB Adapter wel zou lukken om altijd verbinding te maken. En dat lukte toen.

Laatst bewerkt: 24 jul 2009
  8. Luca

Luca Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mensen, ik zit met een probleempje:

Mijn hardeschijf is recentelijk kapot gegaan, nu heb ik het omhulsel van de hardeschijf geschroeft en blijkt dat de voeding kapot is. Nu is mijn vraag aan jullie of ik nog ergens zo'n omhulsel/voeding kan kopen.

Het gaat om een Western Digital WD3200JB (320GB)

Alvast Bedankt!

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Meeste kans heb je misschien op de Tweakers.net V&A om zo'n ding te vinden ;)

10. Luca

Luca Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zal ik doen ;)...

/edit: nu zet ik net mijn hardeschijf aan en nu brand het lampje wel, maar er komt een tikkend geluid uit de HD

Laatst bewerkt: 26 jul 2009
  11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dan is hij meestal wel stuk :+

12. Luca

Luca Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Ja hoor, hij is stuk... ik heb gelukkig nog wel de belangrijkste bestanden die erop stonden :)

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe (externe) harde schijf van ongeveer 1 TB... iemand suggesties? O-)

13. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
  14. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Klopt het, dat windows XP niet meer dan 3072 MB ram ondersteund? dus als je 4096MB hebt, je al naar vista moet?:mad:
    Ik wil niet opnieuw naar vista, maar heb wel 4 gig ram in mn pc..:mad:

15. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, als je meer wilt gebruiken moet je een 64 bit OS installeren. Windows 7 misschien een optie?

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat hangt ervan af waar je 'm voor gaat gebruiken? Wil je een hoge constante schrijfsnelheid dan zou je voor een class 6 kaartje kunnen gaan. Er zijn op dit moment drie classes: 2, 4 en 6. Dit getal geeft de minimale schrijfsnelheid aan (resp. 2 MB/s, 4 MB/s en 6 MB/s). Sommige fabrikanten drukken de snelheid echter uit in MB/s, classes of bijvoorbeeld 100x.

In deze tabel kan je de verschillende uitvoeringen vinden:

rating / snelheid (MB/s) / Class

13x 2.0 2
    26x 4.0 4
    32x 4.8 4
    40x 6.0 6
    66x 10.0 6
    100x 15.0 6
    133x 20.0 6
    150x 22.5 6
    200x 30.0 6
    266x 40.0 6
    300x 45.0 6

Vetgedrukt zijn de standaard kaartjes. Voor een telefoon o.i.d. heb je natuurlijk niet zo'n snel -en duur- kaartje nodig als voor een spiegelreflex of hd videocamera.

17. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Hmm, zolang je er maar goed op kunt gamen.. En ik wil niet al mijn bestanden/savegames kwijt zijn als ik moet upgraden naar de echte versie ervan..

18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    PMP. (Die van ibood)

Eens kijken naar die prijzen.
    Er zit ook veel merkverschil tussen. Las net dat iemand zweerde bij SanDisk. Alleen er zijn wel veel goedkopere. TakeMS moet weer prut zijn.

Hmmm; http://www.databyte.nl/TS16GSDHC6

Laatst bewerkt: 17 aug 2009
  19. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb dit soort vuiligheid op mijn scherm.

Als de pc een hele tijd aanstaat wordt het vaak ietsje minder. En na verloop van tijd heb meestal dan geen strepen meer in beeld.

Hoe moet ik dit oplossen? Ligt het aan de videokaart of aan software?

(Huidige videokaart is een MEDION RADEON 9800 XL)

Laatst bewerkt: 17 aug 2009
  20. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ziet eruit als een hardware failure.

Deel Deze Pagina