De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Shiitt dan heb ik geen HDMI
     
  2. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het met Dvd's kijken op je Xbox360.
    Mijn games zijn nu op Full Hd, maar stop ik er nu een normale DVD in gaat deze ook op Full Hd?
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ze worden geupscaled wanneer je je Xbox360 met VGA hebt aangesloten. Dus dan worden ze iets scherper weergegeven, maar natuurlijk geen HD kwaliteit.
     
  4. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat word dan maar component of een nieuwe xbox :9
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2009
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Panasonic heeft een firmware update voor zn G-serie die het probleem met blu-ray die wordt afgespeeld op 50/60hz oplost.
    De eerste berichten van mensen wiens problemen zijn verdwenen na deze update zijn al geplaatst.

    Probeer jij die update ook s! Je weet nooit of het helpt.

    Ja, want als jij een full hdtv hebt, zal jij alles in full hd kijken. Jouw tv kan namelijk niets anders weergeven dan full hd.
    Het verschil zit m hierin: als je een dvd afspeelt mbv je xbox en je hebt deze op je tv aangesloten met hdmi of vga, dan neemt de xbox de upscaling voor zn rekening.

    Heb je de xbox aangesloten met een componentenkabel, dan doet je tv zelf de upscaling.

    Ik herinner me ineens een zo'n gevalletje van iemand die ook zulke problemen had met GTA4. Lange tijd aan het zoeken geweest wat het probleem zou kunnen zijn en heb hem zelfs een hd componentenkabel opgestuurd die ik hier toch nog dubbel had liggen. Niets hielp.

    Wat bleek?: was zn dvd tje gewoon niet goed, want toen hij een andere erin deed was het spel ineens wèl scherp!
    Probeer de game s te ruilen of doe die van een maat erin.
    (en eh: de Beeldscan moet absoluut UIT staan hoor ;))

    Dat verschilt nogal per tv hoor. 1080p op componenten ziet er al geweldig uit, verwacht geen wonderen.
    Veel hdtv's accepteren echter nog geen full hd over componenten en dan kan het iets schelen, maar je haalt veel meer resultaat door de beeldinstellingen van je tv goed te zetten!
    Lees de startpost maar s goed door.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2009
  6. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort graag een nieuwe tv aanschaffen. Ik heb alleen niet zo'n groot budget, maar wil wel graag een full hd. Daarom zat ik te denken aan deze: http://www.samsung.com/nl/consumer/...pe=monitors&subtype=lcd&model_cd=LS23CFEKF/EN

    Is dit een goede keuze als ik wil gaan gamen met de 360, film wil kijken met me laptop en tv kijken?

    En ik wil graag in Full HD gamen alleen ik heb geen HDMI xbox, kan dit dan wel door de HD VGA kabel?
     
  7. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    snap niet waarom ze niet gewoon een ethernet portje in de EU versie hebben gedaan? of USB, nu kan ik een sd card reader gaan kopen + sd card om m'n firmware te updaten..
     
  8. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6

    Wat is je budget, aangezien ik de 2333HD voor 235 euro kan vinden...
    En hoeveel inch wil je?
    Moet er een tv tuner bij? (welke)

    Volgens mij kan je niet full hd gamen als je geen Hdmi aansluiting hebt.
    Correct me if i'm wrong
     
  9. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    €200-300, ik vind 66cm een mooie maat.
    Hoe bedoel je tv tuner¿¿¿
    Ik zoek een tv, maar kwam die monitor tegen omdat hij bijna dezelfde dingen kan.
     
  10. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zou dan voor de Samsung gaan die je had gekozen. Aangezien er geen andere monitoren zijn met dezelfde reso die je ook nog eens als tv kan gebruiken.
     
  11. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk zoek ik gewoon een full hd tv, die ik zo nu en dan aan wil sluiten op met mijn laptop met bijv. een S-video kabel om een even een filmpje te kijken.

    Sorry dat ik misschien niet duidelijk genoeg was.
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Via een VGA kabel kan je oop 1920x1080 oftewel 1080P, Full HD. Kan trouwens ook met de component kabel, maar persoonlijk raad ik de VGA kabel aan omdat die gewoon een stuk scherper beeld geeft. Component geeft daarentegen weer mooiere kleuren, maar ik vind het persoonlijk storend als het beeld niet helemaal scherp is.
     
  13. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    heb net geupdate, thanks ferry, dat geflikker is nu gelukkig weg
     
  14. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb nu al een tijdje een LG37lf65 37" Full hd scherm staan, ik zit op 1,5 meter afstand dus groter hoeft niet. Ik wil wat beters dan dit scherm, het budget.... tussen de 0 en 900 euro ongeveer. Kan ik voor 37 inch beter plasma pakken of LCD?

    Ik wil in ieder geval meer diepte zien in het scherm, het moet er strakker, mooier, echter uit zien dan deze LG.

    Iemand een idee?
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Via component moet de TV het ondersteunen. Niet iedereen FHD TV kan 1080p via component afspelen.

    Als je plasma wil heb je zeer weinig tot geen keus als je 37" wil.
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Klopt, maar hij liet een samsung hdtv zien, en die kan dat dus wel. Vandaar dat ik zei dat het kon ;)
     
  17. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Verkoop jij je tv.:+
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is goed om te horen, graag gedaan ;)

    Bij plasma heb je weinig keus tot 37 inch, bijvoorbeeld de hdready Panasonic 37X10. Let wel: de 42PX80 is al adembenemend mooi met games en films.
    Anders kom je al snel tot de Samsung lcd's uit. Kijk s naar de tv's met led backlight.

    Wat ga je er mee doen, gamen? Ga in de winkel testen en kijk of je een verbetering ziet die groot genoeg is om m te kopen.

    Heb je jouw tv wel goed afgesteld? Dat is erg belangrijk, want de standaard instelingen zijn hopeloos.

    Voor dat bugdet lijkt het me een ideaal scherm, vooral ook de 1920x1080 reso is handig. Vaak zie je bij dat soort schermen een 16-10 reso, maar deze is precies full hd.

    S-video zal niet geweldig zijn echter, heeft je laptop geen vga out? (er zit ook een vga ingang op die Samsung).
    En je kunt inderdaad in full hd gamen, op zowel componenten, vga als hdmi (al heb jij die niet op je xbox).
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2009
  19. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje, ik denk dat ik dan voor deze ga. En ik ga voor de films ook vga out gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2009
  20. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Aangezien ik doordeweeks niet thuis woon en geen TV en 360 op mijn kamer heb zat ik eraan te denken om deze beide aan te gaan schaffen. Mijn oog is gevallen op het nieuwe 360 supersize pack. Nu moet ik alleen nog een TV zien te vinden. Ik heb niet zo'n heel groot budget, maar wil wel iets moois hebben. Mediamarkt heeft deze week de Samsung 2033HD in de aanbieding:
    [​IMG]

    Lijkt me geen verkeerd scherm voor dat geld. Iemand ervaring met dergelijke monitoren? Of kan ik beter een echte TV kopen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina