Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm iets minder dan 3000 euro (maar ik heb er ook een SSD in laten bouwen + extra batterij en een umts modem) (Zelf betaald ;))

Laatst bewerkt: 9 aug 2009
  2. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Hij doet niet meer :eek: Welke typ was het?

3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Ga met studie voor de deur toch maar eens een laptop aanschaffen (ja ik weet het, ik ben uniek :D ) Nu is de vraag wat te doen? 600 euro is voor mij momenteel de max en ik ben zeer te spreken over de Dell studio serie (vooral de 17" versie). Nu ben ik allesbehalve een techneut en miss dat men hier nog wat tips/koopjes heeft voordat ik een miskoop doe :)

4. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste Dell is af te raden. Vraag me niet waarom maar elke keer als ik met Dell kom krijg ik al meteen het waag het eens of je krijgt een knal opmerking van kameraden :+

5. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Tja daar heb ik niet zo veel aan natuurlijk :+ Toch maar eens proberen dan: Waarom moet ik geen Dell kopen en wat zijn goede betaalbare 17" (eventueel 15") laptops? De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor monteren, teksten schrijven, films kijken en pokeren.

6. BrianFolsche

BrianFolsche Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het verschil tussen AMD en Intel wel, Maar ik begon toch te twijfelen na het zien van het "lijstje" van minimum eisen. Er stond alleen Intel 2 core duo, en een minimale processor van Intel. Op de site stond dat AMD ook kon, Maar bij sommige opleidingen was intel verplicht, Daarom vroeg ik of AMD ook geschikt was voor ICT-I, of niet. ook al is het verschil klein. Maargoed bedankt voor je "Advies"

Alle andere mensen die wel normaal hebben geantwoord. Bedankt voor alle hulp _O_

Met vriendelijke groet,
    Brian.

7. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb net deze besteld voor 799:) nu alleen ff een 60 gb ssd voor windows boot schijf scoren en dan vliegt hij laag. passen 2 hdd's in deze laptop dus helemaal prima.

Laatst bewerkt: 19 aug 2009
  8. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    beste mensen, ik heb gister de Acer 5738 gekocht in de winkel, mooi machientje maar ik erger me er een beetje aan als je er een beetje schuin voorzit of vanuit een schuine hoek naar het beeld kijkt, dat je dan een soort wazig wit zit ipv een mooi vlak wit beeld. Het lijkt erop alsof er nog een beschermlaag op het scherm zit geplakt maar dat is niet zo en nou vraag ik me af of dit nou ligt aan het type scherm (TFT) of dat ik het kan aanpassen. is dit nou een nadeel van TFT of hebben WXGA schermen dit ook?

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    WXGA zegt alleen iets over de resolutie. Wat jij bedoelt ligt aan het soort scherm ja (tft -->inkijkhoek).. Bij de één is het alleen duidelijker dan bij de ander.

10. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    de inkijkhoek is prima hoor, je ziet t van welke hoek dan ook prima (alleen wat minder fel natuurlijk) maar dat bedoel ik niet. wat ik bedoel is dat wanneer ik licht schuin in het scherm kijkt dat je dan in de verre hoek een soort waas ziet met korrelige kleuren (niet alle pixels lijken dezelfde kleur te hebben) en ik heb dit bekeken bij mn broerdjes laptop en die van een vriend en bij die van hen heb je dr totaal geen last van en blijft alles volledig wit (of welke kleur dan ook) vanuit een licht schuine kijkhoek.
    t scherm is een LED-backlit TFT LCD scherm

Ik hoop dat deze beschrijving duidelijker is

Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Inderdaad nette specs voor die prijs. Ik ga mijn Acer Emachines G725-424G32MI verkopen, ik heb hem nu denk ik een maand en toen had ik hem gekocht voor €485 (dat was een aanbieding, normaal was hij iets van €590). Dus ik ga hem nu gewoon voor €450 op marktplaats zetten, daar kom ik hem hopelijk snel kwijt.

Dan heb ik €850 te besteden voor een laptop dus dan ga ik het meteen goed doen. Weet niet hoelang het gaat duren voordat ik dus weer een nieuwe kan kopen en/of welke andere mooie deals er dan te vinden zijn. Maar waar heb je die van jou gekocht als ik vragen mag, want dat heb je nergens vermeldt. :9

12. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb net een 60 gb ocz vertex ssd gekocht voor 145. word mooi de bootdisk in deze laptop.:)
    heb deze laptop bij de wehkamp gekocht. was het goedkoopst met dit model dus maakt mij dan niet uit waar hij vandaan komt als ie maar cheap is:)
    http://www.wehkamp.nl/computers-tel...2mn-laptop/C09_I08_I41_720422/?MK=143798&SM=2

let alleen op er zijn 2 modellen. een heeft 9600MGT zoals die ik heb en er is er een met een 9600MGS. die is wel slechter maar is net zo duur.

ze hebben ook een 17 inch versie met 1 tb hdd en vergelijkbare specs voor zelfde geld.
    http://www.wehkamp.nl/computers-tel...0mn-laptop/C09_I08_I41_701001/?MK=143798&SM=2

Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  13. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb net de MSI Notebook EX623-070NL besteld, wat vinden jullie er van?
    Ik had via campusshop 1 willen bestellen, maar die was er vandaag niet meer :mad:

14. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    opzich netjes, enige nadeel wat ik meestal vind bij die 16 inch laptops is de lage resolutie. 1366x768. maar opzich is dat wel een nette resolutie voor HD

15. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol ik kijk zo even, volgens mij heb ik de laatste :p
    Dat hoop ik tenminste, als ik moet gaan wachten ben ik wel pissed :/

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij heb ik de verkeerde laptop meegekregen.

Ik heb hem hier gepost de Toshiba a300d-18h

Processor
    AMD Turion™ X2 RM-70 2,0 GHz
    Besturingssoftware Legitieme Windows Vista® Home Premium + Windows® 7 Upgrade Optie
    Beeldscherm 15,4 inch Breedbeeld (1280 x 800)
    Scherm Toshiba TruBrite® WXGA TFT
    Geheugen 4 GB DDR2
    Harde schijf 320 GB SATA
    CD / DVD - Speler DVD±ReWriter, dual layer
    Draadloos 300 Mbps Draft-N 2.0 (802.11b/g/n)
    Videokaart ATI Mobility Radeon™ HD 3470 , 256 MB
    Gewicht 2.72 Kg
    Accucapaciteit 6 Cells
    Fabrieksgarantie 1 jaar pickup & return
    Merk Toshiba
    Type Satellite A300D-18H

Start ik hem op zie ik opeens dat de processor een: AMD Turion™ X2 RM-72 en de videokaart een ATI Radeon 3100 graphics is dus ik denk laat ik maar even kijken op die kaart eronder staat er dit:

Toshiba L300D-21M:x:x:x:x even kijken of hij stiekem beter is anders ga ik even bellen morgen

edit: deze dus

Processor AMD Turion™ X2 RM-72 2,1 GHz 1MB Cache (beter?)
    Besturingssoftware Legitieme Windows Vista® Home Premium + Windows® 7 Upgrade Optie
    Beeldscherm 15,4 inch Breedbeeld (1280 x 800)
    Scherm Toshiba TruBrite® WXGA TFT High Brightness (beter?)
    Geheugen 4 GB DDR2
    Harde schijf 320 GB SATA
    CD / DVD - Speler DVD±ReWriter, dual layer
    Draadloos 54 Mbps (802.11b/g) (slechter!)
    Videokaart ATI Radeon™ 3100 , tot 1407 MB (geen idee wat hiermee bedoelt wordt)
    Gebruiksduur Batterij 1,5 tot 2 uur
    Gewicht 2.49 Kg
    Accucapaciteit 6 Cells
    Fabrieksgarantie 1 jaar pickup & return
    Merk Toshiba
    Type L300D-21M

Verschillen staan onderstreept

Hulp aub. Qua gamen vooral kijken, rest moet op beide kunnen denk ik. en dat draadloos, waarom is deze 5x minder met hetzelfde 802.11b/g wat het ook is?

Laatst bewerkt: 24 aug 2009
  17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Heb nu de volgende laptop gekocht voor €730 (zelfde laptop als die van XennoX, bovenaan de pagina)

Acer Aspire 8930G-644G32MN

Specificaties:
    - Intel Core2 Duo processor / T6400
    - 2.0 GHz kloksnelheid
    - 2 Mb L2 cachegeheugen
    - 800 MHz bussnelheid
    - 4 Gb DDR III RAM (2x 2 Gb) intern geheugen
    - 18,4" Full HD, high brightness (300-nit), Acer CineCrystal TFT LCD breedbeeld scherm, two lamps, ondersteunt multi-window viewing via Acer GridVista
    - resolutie: 1920x1080
    - nVidia GeForce 9600M-GT 1024 Mb DDR2 grafische kaart
    - 1 Gb gereserveerd DDR2 VRAM grafisch geheugen
    - 320 Gb harddisk (5400 rpm)

- drive: Super Multi DVD-r(w) dual layer
    - 8-cell Li-ion accu
    - 56K modem
    - Wifi: Intel Wireless WiFi Link 5100/5300 (dual-band quad-mode 802.11a/b/g/Draft-N) Wi-Fi Certified netwerkverbinding, met MIMO technologie, ondersteunt Acer SignalUp met Nplify2, 3 draadloze technologie
    - Fast Infrared
    - 6-in-1 kaartlezer
    - PC Card: ExpressCard/54 slot
    - 4x USB 2.0
    - CrystalEye webcam
    - Optimized 2nd Generation Dolby Home Theater10 audio enhancement, featuring Dolby Digital, Dolby Digital Live, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Headphone, Dolby Natural Bass and Dolby Sound Space Expander technologies11
    - Acer CineSurround met 5 ingebouwde speakers en een Acer Tuba CineBass booster voor low-frequency effecten
    - True5.1-channel Surround Sound output
    - High Definition geluidsondersteuning
    - S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface)12 ondersteuning voor digitale speakers
    - MS-Sound compatible
    - Acer PureZone technologie (2 ingebouwde stereo microfoons met beam forming, echo cancellation, en noise onderdrukkingstechnologieën)
    - Microsoft Windows Vista Home Premium besturingssyteem
    - overige software: Works 8.5 + Office Home & Student 2007 trial (60 dagen)
    - gewicht: ca. 4.1 kg
    - afmeting (hxbxd): 40.2/44.2x441.4x300 mm

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    -CPU van de 2de is marginaal beter.
    -Scherm van de 2de is hetzelfde qua resolutie, qua kwaliteit geen idee
    -Eerste ondersteunt de N frequenties je sneller kan internetten als je modem/router het ondersteunt, maar als je internetsnelheid onder de 20 Mbps is dan is G ook goed genoeg (wat betreft snelheid). Ook heeft N nog andere voordelen (bereik enzo).
    -Bij de 2de is het slechs een on-board GPU terwijl de 1ste een gewone low-end GPU is.

Conclusie: de eerste is wat beter.

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Had ook in dat andere topic gepost, maar absoluut mailen! De A300 is beter, losse videokaart (3470) vs de onboard 3100 en Wireless verschil. Verder merk je die 100mhz in proc snelheid niet, en het scherm is wel hetzelfde.

Daarnaast zie je dat de L300 ook goedkoper is..

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja inderdaad, maar dacht dat het misschien niet echt uitmaakte.

Videokaart ATI Radeon™ 3100 , tot 1407 MB. Wat bedoelen ze daarmee eigenlijk.

Morgen maar even bellen, want ik had een aanbetaling gedaan voor een A300D-18H.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina