Dragon Age: Origins

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Ook de normale editie bevat de bonus content zolang je een nieuwe game koopt en geen tweede hands:

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    [GT]54129[/GT]
    [GT]54156[/GT]

3. Sanguine

Sanguine Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste doet het niet, tweede wel; zag echter niet veel boeiende dingen

4. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Waar zijn ze te pre-orderen dan voor NL :eek:

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

Voor een game waar ze de hele tijd roepen dat ze 'teh best story evah!!' hebben valt de lipsyncing me tegen.
    Haalt mij altijd vreselijk uit het verhaal

Laatst bewerkt: 19 aug 2009
  6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    IK denk dat deze wel goed wordt, maar ik zet in op Risen en in tweede plaats divinity 2...

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zet in op deze , dan een hele tijd niks, dan nog niks, weer niks, dan

nog steeds niks en dan Risen.

Als deze game tegenvalt eet ik mn Baldurs Gate II Collectors Edition op :)

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan zou ik maar alvast mes en vork erbij gaan pakken. ;)

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nog zo'n ongelovige,...

deze mensen hebben jarenlang de beste high fantasy games gemaakt voor ze die flut star wars spelletjes voor de xbox gingen maken. Dit spel is al in de planning en ontwikkeling sinds de eerste Kotor (eigenlijk als sinds Throne of Bhaal).

Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit een waardige opvolger wordt voor de klassieke Forgotten Realms games

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Precies, verleden tijd. Maar ik krijg graag ongelijk. :)

11. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom jij aan die versie O-)

En deze game lijkt me gewoon super vet, ik hoop alleen dat de framedrops geen dieptepunt gaan bereiken om de 10 stappen

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Die collector's ed. ziet er interessant uit. Maar ik wil eerst zeker zijn dat dit een goede RPG is, voordat ik deze versie aanschaf. Eff de review afwachten dus.

13. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    En ik maar denken dat KOTOR zo geweldig was, heb de eerste Baldur's gate gespeeld op de PS2 maar de PC versie ging dus nog uitgebreider?

Heb Neverwinter nights 2 voor de PC maar ik kan deze niet spelen, maar is die game beter of slechter dan Baldur's gate 2 bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  14. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Appels met peren vergelijken...zeker als je balders gate 2 nu gaat spelen en dan deze game nu, je zou meteen voor deze game gaan! Zeker als je balders gate nog niet kent...nee ik denk en sowieso balders gate is meer aka Diablo en deze heeft meer weg van Kotor. Ik hoop dat het kwa ervaring/gameplay inderdaad in de buurt komt van Balders gate maar ben er bang voor...

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Baldur's Gate is geen Diablo!! :eek:

de dumbed down console versies misschien maar dat zijn games die totaal niet te vergelijken zijn met de "echte" BG games op de PC.

Persoonlijk vind ik BGII beter dan NWN maar dat is een kwestie van voorkeur voor een bepaalde speelstijl, ik vind het party management en de vele characters in BGII leuker.. maar het zijn allebei monsterlijk goede RPG's

(de console Baldur's gate's zijn dit duidelijk niet, dit zijn suffe hack en slash spellen a la de moderne Gauntlet's.. )

16. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Bedankt voor de info, als ik even nieuwschierig mag zijn maar wat is precies zo anders en beter dan bijvoorbeeld PC Baldur's gate versus KOTOR in het algemeen?

Zijn het de questen, of juist nog meer intense dialogen en zijn opties daarin om terug te anwoorden, of is de wereld meer dynamischer? In Mass effect vond ik inderdaad dat alles wat vlak aandeed, het 'oorzaak en gevolg' is voor mij een nadeel dat je dat pas in deel 2 gaat merken. Ook vond ik vaak antwoorden wat raar en onlogisch, waar een slecht antwoord vaak goed leek en andersom. Inleving van de karakters vond ik veel te magertjes uitgewerkt, en zelfs on intersant. Misschien ligt het aan mij ondanks ik het een toffe ervaring vond, maar ik had er gewoon meer van verwacht. Plus het was een shooter waar ik totaal niets om geef, maar speelde ik die game omdat het de enige in zijn soort was op de 360 en zag ik liever een Fantasygame.

Deze titel spreekt me op eigenlijk alle vlakken aan, misschien dat het strategisch voor mij echt een pain gaat worden maar daar wen ik wel aan.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik vond het geniale co-op games :)

Maar je hebt wel gelijk, het waren idd simpele hack n slash games en de naam Baldurs Gate niet waard.

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Misschien dat Dragon Age een geweldige titel wordt, het blijft afwachten.

De Baldur's Gate spellen op de console (xbox), hack'n slash games, hebben weinig gemeen met de serie op de PC. Persoonlijk vind ik Baldur's Gate 2 (inclusief uitbreiding) één van de meeste epische en complete RPGs die ik ooit heb gespeeld. Compleet met wonderschone handgetekende graphics die nu nog steeds oozen van het detail zolang je de resolutie lekker hoog zet. Baldur's Gate 1 zette de toon en deel 2 perfectioneerde de formule.

Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, mee eens. Alleen is er in hetzelfde genre (topdown ad&d crpg) nog de overtreffende trap: Planescape Torment. Over episch gesproken _O_

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik vond hem zelf minder leuk dan BG2. Hij was iets te sloom voor me toendertijd, maar P:T was zeker een indrukwekkende titel ja. Persoonlijk ben ik meer van de klassieke fantasy adventures zoals in BG2.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina