De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ho! Je bedoelt absoluut componenten en geen composite. Composite is komplete baggerkabel, terwijl componentenkabel gewoon hd doorgeeft.
    (de kabel bestaat uit 3 tulpjes voor het beeld, de primaire rode, blauwe en groene kleur. Vandaar de naam componenten; verder nog een rode en witte tulp voor het geluid).

    Antwoord op de vraag: dat ligt aan een paar dingen. Het verschilt namelijk nogal per tv. Bij sommige hdtv's het beeld via de hdmi-ingang gewoon een stuk beter.
    Op mn PV70 is bijvoorbeeld de vga ingang niet goed, het beeld met de xbox of pc is gewoon niet erg mooi. De componenten en hdmi doen het prachtig.

    Ook kunnen sommige hdtv's ook 1080p via componenten aan en dat kan ook schelen.

    Ik zeg sowieso: heb je een xbox met hdmi output, dan koop je absoluut een hdmi kabel want die kost een tientje.

    Heb je een receiver die alleen een optische ingang heeft, dan moet ik nog wat uitleggen hoe je dat moet doen.

    Heb je een xbox die geen hdmi heeft, dan zou ik deze niet meteen vervangen alleen maar vanwege dit gemis.


    composite
    [​IMG]

    componentenkabel (die gele is de composite die je niet gebruikt)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  2. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een xbox 360 zonder hdmi aansluiting, het dus beter als ik een xbox koop met een hdmi aansluiting. Ik heb wel een componentkabel.
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ligt aan je TV. Als je 080p kunt halen via component zou ik geen nieuwe X360 halen. Zoveel verschil tussen HDMI en Component is er niet en sowieso niet om een nieuwe console voor te kopen. Kun je echter geen 1080p via component halen op je TV is het te overwegen.
     
  4. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet je nou of hij op 1080i kan worden gespeelt?
    De instellingen staan bij mij op 1080i en het beeld ziet er goed uit.
    Ik speel via componenten, maar als ik nou een VGA hd cable haal, zit daar duidelijk verschil tussen?
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    VGA: Scherper
    Component: Kleurrijker
     
  6. dopje15

    dopje15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, dus Vga kabel is wel aan te raden.
    Tis wel een persoonlijke keus natuurlijk.
     
  7. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok, ik probeer eerst wel de standaard kabel die ik bij mijn Xbox krijg (die met RGB). Mocht dat niet bevallen dan schaf ik alsnog een HDMI kabel aan.

    Bedankt voor je advies.:)
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    1080i kan altijd. Als je een full-hd tv hebt (1080p) kun je proberen in je systeemmenu deze ook daarop te zetten. Als je component hebt en hij geeft 1080p dan gewoon weer, dan ondersteunt de TV dat.
     
  9. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog geen full hdtv, maar ik ben van plan de Samsung Syncmaster 2333HD te kopen. Iemand ervaringen met 1080P & 1080i met deze tv
     
  10. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Na-aper.:+

    Zodra ik mijn set binnen heb zal ik mijn ervaringen met foto's posten. Nog even geduld.;)
     
  11. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me een prima tv/monitor. Alleen ik twijfel aan de grote van het scherm, 23 inch(58,2cm) is niet zo heel groot.
     
  12. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zag hem vandaag in de winkel en het viel mij nog mee. Maarja ik hoef niet zo'n knoeperd van een TV.:+
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je HDMI hebt zou ik zeker een kabel kopen. Voor €10,- heb je een al een goede.
     
  14. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja weet ik, maar ik heb deze maand behoorlijke uitgaven gedaan. Ben ook maar een student.:p Die kabel kan wel een tijdje wachten.;)
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Fiets of huppel even naar de Action want daar kost een HDMI-kabel maar € 3,99
    Maar de student moet nu natuurlijk kiezen tussen een HDMI-kabel of 2 biertjes :+
     
  16. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    En dat zijn gewoon goede kabels? Niet zoals met coax bijv. dat je gigantisch verschillen hebt qua signaal tussen dure en goedkope kabels?

    En dat zijn bijna 4 biertjes.:mad:
     
  17. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    maakt niks uit nee, is een digitaal signaal. Bij de action is ie trouwens voor 2meter maar €2,99. Er is een test geweest bij kassa, kijk maar en je zal zien dat het niks uitmaakt.



    Ik was er pasgeleden ook bijna ingetuind, wilde ik een monster hdmi kabel kopen, gelukkig ben ik uiteindelijk toch maar naar action gegaan.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  18. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok, dan ga ik er toch maar 1 halen.:+ Hoe zit het dan met geluid? Gaat dat ook door die kabel? Of heb ik daarvoor die andere kabel nodig?

    Je zal die Monster kabel maar hebben gekocht.:lol:
     
  19. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    gaat ook via dezelfde kabel.
     
  20. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok, bedankt voor je antwoord!:b:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina