De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Kabel kopen, medestudent uitnodigen om te komen gamen op voorwaarde dat hij bier meeneemt :D
     
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ze zijn 2 euro trouwens bij de action! :p (of was het nou 3 euro..)
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  3. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo erg is het nou ook weer niet.;)
    Ik ga morgen ff kijken! 2 of 4 euro maakt me niet uit.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heel toevalig bij de BCC.

    Was daar een paar weken geleden en zag hoe iemand met een goedkoop Samsung setje een dure Minster HDMI-kabel werd aangesmeerd :mad:
    Alleen met die kabel kon de klant genieten van HD-kwaliteit =(

    Laten we zeggen maximaal € 4 ;)
     
  5. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Mijn vader lachte me uit omdat ik zei dat je geen verschil merkt tussen een dure en een goedkope HDMI kabel :mad:
    Wacht maar, we zullen zien :cool:
     
  6. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee, zelf bedacht en op forums waren de meningen verdeelt. Maar na het vinden van het kassa filmpje was ik om. Bij de action 100% zeker trouwens 2meter voor €2,99 ;)

    bij grote lengtes maakt het wel uit. Bij kleine lengtes niet.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  7. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan binnenkort een 42'' G10 :) op mn kamer verwachten \o/ dat is allemaal leuk en aardig maar Pana's kunnen volgens mij geen 1080p weergeven via Component en mn 360 heeft geen HDMI output :mad: .

    Is er dan nog een andere manier om 1080p op je beeldscherm te toveren :confused:
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Google even op Madcatz Xbox 360 HDMI Converter ;)
     
  9. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    thanks
     
  10. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt een aanrader dus.

    Linkje: http://games.blogo.nl/2008/02/14/xbox-360-hdmi-converter/
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dan kun je misschien nog beter je xbox op marktplaats zetten zonder HDD en een nieuwe Arcade kopen met HDMI :/
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neen, want hoewel er apparaatjes zijn die dit claimen is het uitgestuurde signaal van de xbox360 max 1080i en dus wordt het niet ineens veel mooier. Het is leuk dat er 1080p in je scherm verschijnt maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand vond dat het beeld ineens zoveel mooier werd.

    Voor de prijs van die kabels koop je al bijna een nieuwe xbox arcade.
    Deze van xcm was de eerste kabel die dat kon trouwens
    http://www.youtube.com/watch?v=4ry9Msj0HIQ

    Een Panasonic kan inderdaad alleen 1080p accepteren via hdmi.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2009
  13. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    grappig dat kassa filmpje. gelukkig wist ik dit al.:lol:

    ook bij langere kabels hoeft het geen probleem te zijn. ik heb een hdmi kabel van 10 meter tussen pc en tv en die koste mij 20 euro. beeld is perfect.\o/

    als je dus grotere afstanden wil, dan kan dat ook met goedkopere kabels. je hebt natuurlijk altijd garantie. als je de kabel aansluit en hij is niet goed, dan krijg je geen beeld. dan breng je hem terug en koop je er eentje die iets meer kost en een betere afscherming heeft. maar ga nou niet meer dan 100 euro uitgeven.|:-
     
  14. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    236
    Ik heb al een aantal jaren een Sony KDL-40W2000 LCD tv en heb sins gisteren iets boven het midden van mijn beeld een horizontale zwarte dunne lijn de vast in mijn beeld staat. Maakt niet uit welke zender of source ik ook op kijk deze staat er altijd. Is dit een dode pixel lijn of iets anders? Ik weet ook niet of dit duur is om te laten maken, want heb net geen garantie meer op deze TV. OP google kan ik ook niet veel nuttigs over dit probleem vinden.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat klinkt niet goed, vooral niet als het een rij pixels betreft waarvan de aansturing het niet meer doet.


    Probeer ff uit te sluiten dat het om een interference gaat (onwaarschijnlijk). Trek alle appartuur van de tv af en sluit enkel en alleen een dvdspeler of xbox aan. Alle andere apparatuur zet je uit en de kabels haal je uit de tv.
    Als je dan die lijn nog steeds hebt dan is het mis.

    Je zou een prijsopgave kunnen vragen, maar ik vrees dat de kosten hoog zullen zijn. Ik kan daar echter geen zinnig woord over zeggen omdat ik niet uit ervaring spreek.
    Ik heb het wel s gelezen van mensen die zo'n vertikale lijn hadden van 3 pixels breed, maar dat was gelukkig een garantie (nog geen 2 jaar oud) en dat werd een omruiling naar een nieuwer type.....gelukje.


    ----------------------

    Even voor ons plasmafans:

    in het 2de kwartaal in de USA heeft plasma als enige hdtv groter dan 40 inch een stijging laten zien in verkoop en wel van 31%
    42 inch 720p plasma's steeg 40%
    Hoewel 46-50 inches verkoop daalde, steeg de 60 inch markt met 237% en werd dit ook met omzet meer dan goed gemaakt.

    http://www.quixelresearch.com/pdfs/Q22009LargeAreaDisplayReportPressReleaseZZZ.pdf
     
  16. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    HDMI kabel gekocht voor 3 euro vandaag. Nu is het wachten op het scherm. Kan nog wel even duren, want de status is vandaag veranderd naar levertijd onbekend...:'-(
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nog even over die garantieregeling van mij, voor de mensen die het 2 weken geleden niet gelezen hebben:

    Heb naar samsung gebeld betreft een paar slapende pixels, ze zaten in een cluster en bleven altijd groen. Na een paar maandjes toch besloten dat ik het wel vervelend vond en even gebeld. Er werd gevraagd of ik even een paar foto's kon versturen via email en dan zou de rest geregeld worden. Zo gezegd, zo gedaan. Ruim 1,5 week later belde een of ander bedrijf uit Arnhem op, en 2 dagen geleden zijn ze hier langs geweest. Ik was zelf niet thuis dus ik weet niet wat ze precies gedaan hebben, maar volgens mijn ouders hebben ze het hele paneel vervangen. En het beeld is nu dus helemaal perfect, geweldig geregeld door Samsung!
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Goede service. Blij dat het opgelost is, alleen jammer dat je niet gezien hebt hoe ze dit hebben vervangen!
    Altijd interessant ;)
     
  19. Menos

    Menos Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hello :)

    Sinds kort ben ik eindelijk in het bezit van een 40inch Full HD tv.
    Namelijk de De Sony KDL-40S5500 (Sony Bravia). Deze gekocht via ibood.

    Met de xbox360 werkt alles perfect en ben er ook zeer tevreden mee. Maar op het moment dat ik de laptop via HDMI -> HDMI aansluit (met de hdmi kabel van de 360). Krijg ik om de zoveel tijd een seconde zwart beeld en dan weer normaal beeld. Soms krijg ik alles opeens in een blauwe vage kleur en kan ik dit terugzetten door de hdmi kabel in en uit te trekken van de tv.

    Op het ibood forum zijn er meerdere met dit probleem.. maar kunnen nog niks vinden om dit op te lossen. Andere HDMI kabel zijn al geprobeerd, andere drivers zijn volgens mij ook al geprobeerd (door andere). We hebben wel allebei een ATI video kaart....

    Kan iemand mij vertellen of dit aan de TV ligt? of puur aan de Laptop, helaas heb ik geen blue ray speler om het uit te testen of ik daar het zelfde probleem mee heb.

    Heb ook al alle 3 de HDMI poorten geprobeerd op de tv.. maar allemaal het zelfde probleem.


    Oooh wijze mannen en vrouwen help me pls O-)
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ja baal ik zelf ook erg van, maarja moest de hele week werken en volgende week weer school, en op zaterdag doen ze vast niet. Ben er in ieder geval erg blij mee dat het zo makkelijk ging :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina