PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

1. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Andere achtergrond kiezen ;).

2. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, je videokaart is aan 't artifacten, garantie claimen dus.

3. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk niet dat er nog garantie op die kaart zit.8) Wordt waarschijnlijk een nieuwe kopen.O-)

4. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Er zit idd geen garantie meer op die kaart.

Ik wil eigenlijk dezelfde kaart er weer in doen of een betere als die andere niet meer verkocht wordt. Want ik speel geen games en dan heb ik geen betere nodig dan ik nu heb. Maar verkopen ze eigenlijk nog wel zulke kaarten als die ik nu heb? Zou ik misschien niet ook weer zo kaart kunnen bestellen bij MEDION? En zou die dan wel goedkoper zijn dan een nieuwe?

Maar ik weet eigenlijk niet eens waar ik het goedkoopst videokaarten kan kopen. Dus mijn vraag, waar kan ik die het goedkoopst aanschaffen?

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zo'n kaart kan je niet meer bestellen bij Medio en zo'n kaart wordt niet meer gemaakt. Er worden nog wel AGP kaarten maar aangezien je een Medion heb is er niet veel ademruimte wat betreft voeding dus wordt het moeilijk. De kaarten die geen extra voeding nodig hebben zijn volgens mij iets slechter dan de 9800 (lastig te vergelijken wegens de jaren verschil) terwijl de andere kaarten krachtiger zijn maar ook extra voeding nodig hebben die jouw pc waarschijnlijk niet kan leveren.

6. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Maar als je over een tijdje moet upgraden van windows 7 beta(?) naar de officiele versie, raak je je gegevens dan kwijt? Of behoud je ze? anderws kan ik nu wel een dualboot maken met Vista en Windows 7..
    En waar kan ik die downloaden?

En als ik een 40GB Hardeschijf maak voor alleen windows(vista+windows 7) heeft dat dan genoeg ruimte?

7. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Je kan niet upgraden van de beta naar de RTM als ik het me goed herinner.

8. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ok, bedankt voor de reactie. :)

Ik denk dat ik dan maar zo'n kaart probeer te bemachtigen via marktplaats of zo.

9. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Hey, waar kan ik het beste op gamen?? Vista of windows 7?? Ik heb ze nu allebei, en als windows 7 beter is om te gamen, dan gooi ik vista eraf..

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Maakt vrij weinig uit op het moment.

Tweakers heeft dat getest volgens mij

11. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Hey,

Hoe verwijder ik mijn os?(windows 7 32bit) zodat ik geen 1 os er meer op heb staan?? gewoon formatteren in windows kan niet..

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Opstarten met een Windows cd en dan zo de HDD's formateren/partities verwijderen.

13. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Kan dat ook met een Windows 7 cd? Of lleen met Vista/xp?

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Lijkt me vanwel, maar heb geen ervaring met W7 dus zeker weet ik het niet. Start op met de W7 cd en je zal het zelf wel zien hé :+.

15. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2009
  16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Eerst moet je jezelf de vraag stellen waarom je waterkoeling wil.

Is het omdat het beter is dan luchtkoeling? Zet zo'n starterkit dan maar al uit je hoofd want een deftige luchtkoeling is even goed (of beter) dan een starterkit.

Is het omdat het stiller is dan luchtkoeling? Dan zit je goed bij waterkoeling al is er nog steeds een radiator die wat lawaai maakt (met eventuele fan erop).

Verder moet je ook niet vergeten dat je eens in de maand (dacht ik) het water (gedemineraliseerd btw) vervangen.

Waar je vooral moet opletten is de opvoerhoogte van de pomp en het materiaal van de blokjes. De opvoerhoogte zou toch minsten 600l/h moeten zijn en het matieriaal van de blokjes best in koper.

Goede kits kan je vinden bij o.a.:
    Asetek (waterchill)
    Alphacool
    Aquacomputer
    Switech

Dan heb je ook nog de Zalman Reservator die volldig stil is, maar die is enkel voor de CPU.

Dit is zowat al dat ik me nog herinner want is het ondertussen al een aantal jaartjes geleden dat me in waterkoeling verdiept heb :+.

17. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Hmm, en hoe duur zou het dan ongeveer gaan worden?
    :9

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Waterkoeling heeft echt weinig voordelen als je niet diehard wil gaan overclocken. Wil je stilte zal je alle componenten moeten waterkoelen, maar dan heb je een beste radiator nodig waar ook weer fans op zitten... Ga je alleen je cpu met water koelen moet je nog steeds fans in je kast hebben om de andere onderdelen niet te laten oververhitten.

19. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ja, je hebt wel gelijk,, Ik denk dat ik er van afstap, omdat het gewoon te veel werk is..

20. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De laatste tijd loopt m'n PC supervaak vast, maar dan ook echt hardlocks. Oftewel, elk geluid wat zich de laatste seconde afspeelt blijft herhalen, muis niet meer te bewegen, niks doet meer iets (dus niet dat alles "niet meer reageert" maar gewoon echt een freeze).

Ik dacht misschien de harde schijf, maar na verschillende hard drive tools te hebben gedraaid blijken alle harde schijven gewoon goed te zijn. Vervolgens zou het het RAM kunnen zijn naar mijn idee, maar memtest86+ heb ik meerdere malen gedraaid en elke keer passed.

Het probleem zou op zich softwarematig kunnen zijn, maar ik weet het niet zeker aangezien ik Windows Vista meerdere malen in het verleden opnieuw heb geinstalleerd en ik had het probleem zowel voor als na de reinstalls (het probleem doet zich al een hele lange tijd voor, eerst was ook een periode dat 't vaak gebeurde, daarna hield het ineens op, daarna af en toe en nu weer vaak).

Natuurlijk zou ik kunnen wachten tot het magisch verdwijnt maar dat is geen doen natuurlijk ;). Als iemand ideeën heeft hoor ik ze erg graag!

Deel Deze Pagina