PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 8 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    FOUT! Er zit wèl 360 graden passing in. Mocap zit er deels in.
    Cyrax, Mgwlee en Sunrider van ons digitaalgras zijn er heen geweest en een verslag gemaakt. Cyrax zal hier nog wel posten denk ik.

2. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok mijn fout... feit is dat het wel een oude build is ;)

3. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, dat is inderdaad waar :)

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vond de response tijd dus echt een drama. Veel te traag, ik snap ook niet zo goed dat Mgwlee dat wel prima vond. Hij reageerde gewoon traag. Soms kon je plots wel sneller overspelen en andere keren reageerde hij gewoon niet. De algehele speelsnelheid was absoluut niet snel te noemen. Totaal niet zoals in de filmpjes, maar die discussie hebben we allemaal wel vaker gehad. Het ligt er maar aan waar je mee opneemt natuurlijk.

De duels waren niet bijzonder. Er is nog steeds niet echt een contactmoment tussen de spelers die je goed kunt zien en ook echt nut hebben. De animaties voelden iets vloeiender aan dan dat je uit de filmpjes kon opmaken.

Het full 360 degrees control was redelijk merkbaar, ook in het dribbelen. Ik denk niet dat het zo simpel is om met Messi de verdediging van een goede speler voorbij te rennen. Vooral in de passing :thumbs: was het heel duidelijk. Ik kon bijvoorbeeld vanaf de rechterflank met Messi een hoge doorsteekbal geven naar de linkerflank waar Henry volledig vrij stond. Ik scoorde zo bijvoorbeeld tegen Sunrider nadat zijn verdediger net niet bij de bal kon en Henry de bal onder de keeper doorschoot (mooie goal was dat, gaf wel een realistisch gevoel).

Ook de hoge doorsteekpass van achteruit lukte wat beter, vooral omdat de AI van je eigen spelers er wat beter uit zag (zo scoorde ik door een pass van achteruit die Zlatan in 1 x op zijn slof nam). Je ziet ze wachten voor de buitenspelval en dat zag er wel goed uit. Ook als je je taktiek instelt op flankspel dat hielden ze het spel goed breed. Dat zag er dus allemaal wel redelijk goed uit, geen kluitjesvoetbal zoals in PES 2009 dus.

De keepers waren weer niet goed, hete krokettenwerk dus weer. Jammer maar helaas.

Tot slot was het duidelijk dat het automatisch "lock" systeem eruit was. Je weet toch dat als je met PES een voorzet geeft vanaf de flank dat de ontvangende speler bijna automatisch naar de goede plek loopt. Nu niet meer en dat zorgt voor vele voorzetten waar niemand bij kon, erg vreemd. Je moest dus echt goed timen en vooral goed staan. Dat geldt voor alles eigenlijk. Het was eigenlijk een beetje zoals bij Fifa :blush:

Over de passing ben ik redelijk te spreken, die moet je behoorlijk secuur doen. Doe je dat niet dan komen passen gewoon niet aan. Het was bij mij niet voorgekomen dat ik een pass naar links deed dat hij de pass ergens anders heen speelt. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik met het D-pad speel want bij PES 2009 had ik daar ook nooit last van eigenlijk. Ik heb ook een penalty mogen nemen. Die was driehonderd meter naast en ik zag geen balkje in beeld. Een beetje gaar.

Tot slot het grafische gedeelte. Dat is echt ongelovelijk, erg realistisch qua spelers en veld. Beats Fifa for sure, maar de animaties doen die voorsprong weer teniet. De PS3 versie was veel mooier en naar wat ik begreep van Sunrider en Mgwlee ook beter speelbaar dan de 360 versie.

Ik vind het echt heel spijtig dat de response tijd zo dramatisch was, want anders was ik een stuk enthousiaster geweest. Dat ben ik nu dus niet echt eigenlijk. Ik verwacht dat het spel beter zal zijn dan PES2009, maar het is vooralsnog absoluut geen revolutie. Er zitten nog steeds dingen in die er anno 2009 allang niet meer in dienen te zitten. Konami is op de goede weg, maar Fifa 2010 hoeft er niet nerveus van te worden. Konami zal nog jaren nodig hebben om weer de perfectie voor het moment te halen. Laten we hopen dat ze die tijd krijgen want de concurrent zag er goed uit.

Laatst bewerkt: 22 aug 2009
  5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Een demo moet gemaakt worden. Welke teams, hoe lang enz.enz.. Dus kunnen ze gewoon een oudere build gebruiken. Ze willen waarschijnlijk niet voor iedere gelegenheid een nieuwe demo in elkaar zetten. Erg dom is dat overigens wel te noemen. Show your best stuff lijkt me het devies voor Konami.

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Wat die responsetijden betreft: Daar is een goede verklaring voor:
    De meeste spelers liepen nog met oude animaties ( is bevestigd ) en dat op een nieuwe besturing, met 360 degree-control. Dat is dan natuurlijk niet op elkaar afgesteld. Als de nieuwe animaties - gemaakt aan de hand van motion capture - er in zitten zal het beter kloppen.

Konami heeft namelijk besloten deze oude engine te gebruiken omdat de nieuwe nog wat niet-gecorrigeerde bugs had, waardoor de nieuwe versie nog niet gestabiliseerd was.
    Ze waren duidelijk bang dat ze met de nieuwe engine vastlopers zouden krijgen en dat wil je op zo een gamebeurs ten koste van alles voorkomen...

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha flashbacks. Dit gaat ieder jaar zo, maar ze willen het niet leren.
    Heb het persoonlijk een beetje gehad met PES. Vroeger heel veel gespeeld en ik verachten Fifa. ;). Maar het is steeds hetzelfde. Ze laten een vroege build zien, die niet echt goed is. Dan zegt Winningelevenblog. "De nieuwste build is geweldig en veel beter dan de demo!". En dan krijgen we het spel en dan valt die weer tegen. Geloof me zo gaat het dit jaar ook weer. :)

Edit:

Bedankt Cyrax voor je impressie. :)

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Mag ik je glazen bol morgen even lenen?

OT: Ik ga PES zeker weer proberen dit jaar en ik hoop dat ik deze weer vele (honderden) uren kan gaan spelen. Vorig jaar viel het allemaal wat tegen, maar overstappen naar FIFA daar wil ik nog niet aan.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb geen glazen bol. Alleen een gezonde beredenatie en een goede bril om door de marketing trucjes heen te kijken. ;)

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Hybrid, jij weet nu al zeker dat je dit jaar PES niet gaat aanschaffen? Ik wacht liever tot ik het gespeeld heb voordat ik een game afkraak. De laatste paar PES games waren niet uitstekend maar ik heb er vertrouwen in dat Konami uitermate hun best gaan doen omdat ze vorig jaar van de troon zijn gestoten door Fifa 2009.

11. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Marketing truukjes? Dit is ronduit domme marketing van Konami.
    Jij schijnt dus goed te zien hoe dom een ander gaat doen :D

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zeg ik niet. En kraak hem niet af, ik zeg dat niet iedereen de Marketing moet gaan geloven en WE blog, ook al zeggen ze dat ze onpartijdig zijn. Ik zeg alleen dat precies hetzelfde verkoop praatje tevoorschijn komt. Want zo ging het vorig jaar ook en het jaar daarvoor ook. Ik zat toen iedere dag info te zoeken of PES, en was zo blij als ik de verhalen hoorde van WE Blog dat de uiteindelijk versie beter was, en de opties uitgebreider waren. Ik wil heel graag een goed PES niets meer dan dat, maar ze vallen nu alweer in dezelfde routine als eerst, en dat beloofd niet veel goed voor de toekomst, want die krediet hebben ze de afgelopen 3 jaar wel verspeeld. :)

HanTerp altijd goed je te zien rond deze tijd van het jaar. :+
    Ik bedoel dat ze dan het "onpartijdige" WE weer laten zeggen dat een nieuwe build veel beter is. :)

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    True, als gamer moet je er geen boodschap aan hebben dat Konami zegt dat het een oudere build is. Op basis van deze demo kan ik je vertellen dat PES tegen gaat vallen voor veel gamers. En de demo is all we got, dus dat gebruiken we als referentiekader voor de beslissing of we PES gaan aanschaffen of niet.

Dat Konami dan zegt dat de demo niet representatief is voor het uiteindelijke spel is totaal niet relevant. Het biedt hoogstens hoop aan de PES fans die het spel toch wel gaan kopen. De demo zal er iig niet voor zorgen dat Fifa fans een koop tot PES gaan overwegen. En dat zou altijd je doel moeten zijn.

Dat Konami een hoop dingen nog niet heeft geïmplenteerd in de demo omdat het nog een beetje buggy is noem ik vrij lame eigenlijk. Breng dan gewoon geen demo uit en geef exact dezelfde reden als nu op.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    zal de demo die uitkomt op xbox live wel een nieuwere zijn of gewoon de build die jij speelde? Zou wel héél slecht zijn als ze dan een 'oude' build online zetten.. geloof er dan ook geen zak meer van.

15. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik dacht dat Konami vorig jaar dezelfde build gebruikte voor demo en Leipzig.
    Dat zou nu dus echt dom zijn, te hopen is minimaal de build die de media heeft ontvangen.
    Maar Konami is tot de domste dingen in staat, dus ook tot het geven van deze build als demo.
    Het hangt er ook vanaf wanneer de demo uitkomt. Hoe later die komt, hoe groter de kans op een goede build.

Overigens, Cyrax, géén demo op gamescom laten zien is dus wel verstandig, maar toch ook weer niet, want dan zul je de PESFans horen waarom er geen speelbare demo is.
    Dat doen ze dus nooit goed.

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
  17. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Running animations :-(

18. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Daar ging het me niet om, omdat daar tot het laatst aan gewerkt wordt.
    Ik keek naar de response in dat filmpje. Het zag er wat dat betreft beter uit, al geef ik toe dat je natuurlijk aan een filmpje niet kan zien hoe het spel voelt.
    Maar het lijkt niet echt log te lopen; het is meer soepel

Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Geen demo uitbrengen was beter geweest ja. Was het je niet opgevallen dat het enthousiasme behoorlijk opliep de laatste tijd? Totdat de demo op gamescom gespeeld werd? Laat iedereen dan maar lekker fantaseren, en breng een kleine 4 weken voor de release een demo uit die wel representatief is voor de game.

Daar win je meer zieltjes mee dan met een halfbakken demo die -volgens Konami gemaakt is van een oude build- waar de responsetijden ongeveer net zo snel zijn als mijn oma op rolschaatsen.

Die responsetijden waren slecht, de interactie tussen spelers was slecht (lichamelijk contact zag er niet als zodanig uit), de animaties waren old school, de keepers zijn nog steeds gaar, je kan nog steeds niet zelf bepalen waar je heen schiet met de keeper bij een doeltrap enz.enz...

Conclusie: Het was ronduit dom en arrogant van Konami om zo'n gare demo uit te brengen. Mensen als ik gaan jullie informeren en het komt in de bladen. Kan je beter een rookgordijn optrekken als je Konami heet. Of een goede demo natuurlijk.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    konami is ook gewoon een achterlijk bedrijf, echt wie daar de directeur marketing is 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina