De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke, fftjes nog een paar vraagjes:

    ik ben erachter gekomen dat we beneden een tv hebben (Matchline breedbeeld) van 66 cm. Dit komt ongeveer overeen met 26 inch dit moet groot genoeg zijn voor op mijn slaapkamertje.

    Ik wil dus een HD TV, liefst Full-HD met het oog op de toekomst, van zo'n 26 inch. Mag natuurlijk groter, maar niet kleiner.

    Mijn oog is op deze gevallen: Samsung Syncmaster T260HD
    Ik weet dat dit meer een beeldscherm is mét tv-functie dan echt een tv, maar dat maakt niet zo veel uit toch?

    Met andere woorden: zou ik hier een goede koop mee doen of hebben jullie andere suggesties? Het liefst natuurlijk wel in dezelfde prijsklasse, dus tot maximaal 400 euro...

    Ik zal hem gebruiken voor:
    Digitale Televisie
    Xbox 360
    Laptop (HD-films via HDMI bekijken vanaf mijn laptop op dit scherm)

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2009
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb een kleinere versie (T200HD) en het bevalt prima hoor!
    Qua TV maakt het echt niks uit.
     
  3. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke, maar die is wel iets te klein voor mij...

    Heeft de T240HD wel Full-HD?? Omdat er 1900 x 1200 staat...??
     
  4. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet naar een electronicazaak, misschien kun je ook een mooi prijsje voor een showmodelletje vinden! :)
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een tvtje die bijna 24/7 heeft aangestaan laat ik wel links liggen.

    Mijn "nieuwe" Onkyo reciever was ook een showmodelletje , alleen heeft deze bij de MM nooit aangestaan.
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad. Ik heb ook liever geen showmodelletje... Maargoed, niemand tips/suggesties?
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Jawel, want er moeten minimaal 1080 horizontale beeldlijnen zijn. Let er op dat de monitor 1080p accepteert over hdmi en dat deze hdcp heeft.
    (Laatst werd er nog een Samsung genoemd die wel precies 1920x1080 was. edit: deze waarschijnlijk
    http://www.samsung.com/nl/consumer/...pe=monitors&subtype=lcd&model_cd=LS23CFEKF/EN ).

    In beide schermen zit een analoge tuner in en eentje die je kunt gebruiken voor digitenne (ik geloof dat je dan een cammodule moet hebben).
    Een externe decoder kan natuurlijk ook (beter zelfs), maar ik weet niet of je dan een beetje uitkomt met het aantal hdmi ingangen.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja klopt, maar die is mij net wat te klein helaas... Ik wil wel minimaal een scherm met 26 inch...

    Enige suggesties of is de T260HD een goede keuze?
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat had ik eigenlijk niet gezien nee. Inderdaad, een scherm moet eigenlijk altijd groter en zeker niet kleiner.
    Is een 32 inch te groot voor je?
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le32b530/328984/

    Ik zie dat die 26HHD inderdaad 1080p ondersteunt dus dat is mooi. Eigenlijk moet je m ff in de winkel gaan bekijken. Wat kost die eigenlijk?

    edit: hmm, nou is kieskeurig niet de allerbeste graadmeter, omdat mensen daar nogal de neiging hebben om het allemaal fantastisch te vinden (vaak hebben ze voor t eerst een hd scherm), maar de 2 reviews zijn gewoon negatief.
    Ik bedoel: beeldkwaliteit een cijfer 4....poeh.
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_monitor/samsung/syncmaster_t260hd/reviews/281323/

    Precies de reden waarom je in een winkel moet testen. Hoe is de kijkhoek, zwartweergave, kleuren, scherpte bij bewegende beelden (motion resolution), vloeiendheid van bewegingen (motion handling) en het werkelijk getoonde contrast.

    Vergelijk het scherm s in de winkel met de 32 inch die ik je liet zien, want dan zie je het met je eigen ogen.
    Ik denk sowieso dat de 32 inch veel meer kwaliteit heeft, de 26 inch is een monitortje met tv functie, terwijl de 32 inch een echte full hdtv is.

    Die laatste kan je ook perfect als monitor gebruiken voor je pc, dat heb ik ook altijd gedaan (en doe ik nog steeds met mn hdtv).
    Games en films (vooral blu-ray) hebben veel en veel meer impact als je een groter scherm hebt en de prijs scheelt toch heel weinig?
    Zeker als je bedenkt dat je m een paar jaartjes zal hebben?

    Het zou makkelijk zijn als iemand m hier in zn bezit had, maar ik weet eigenlijk al zeker dat je van de 32 inch veel langer plezier zal hebben en je uiteindelijk goedkoper uit bent.
    Als de 26 inch tegenvalt en je vindt m toch te klein, dan koop je binnen 1,5 jaar een andere en is de 26 inch niets meer waard.




    -----------------------------------------------------

    De 240hz van Sony en Samsung, waarbij geen enkel voordeel of verschil werd gezien tov de 100hz modellen, krijgen vervolging van 400hz modellen.
    We weten allemaal hoe belangrijk specs en getalletjes zijn voor consumenten, al hebben ze geen idee hoe ze voor de gek worden gehouden of wat het betekent.

    http://www.engadgethd.com/2009/08/22/after-bigger-thinner-and-brighter-samsung-planning-even-faster/
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn tante en neefje kopen morgen ook hun eerste platte tv en dat ding moet in morgen avond instellen.
    Ik hou mijn hart nu alvast want ze willen de aanbieding van de MM kopen.
    Dat is een 42" Philips FullHD voor € 599

    Denk dat ik morgen maar met ze mee ga want ik weet 100% zeker dat ze spijt krijgen van hun aankoop.
    Voor hun is een 32" HDready lcd de beste koop !!!

    Hoef niet mee want de buurman gaat al met ze mee.
    Ben heel benieuwd welke tv ik morgen avond moet instellen !!
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Deze Samsung is inderdaad ook erg mooi en niet zo heel veel duurder dan de T260HD... Denk ook inderdaad dat de kwaliteit van deze wat beter zal zijn....

    Deze bedoel ik dus: http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le32b530/328984/

    Iemand ervaring mee?? Is 50 Hz niet een beetje weinig trouwens?? Of maakt dit niet uit?? Denk wel dat de Samsung LE32B530 beter is dan de T260HD, daar ben ik het wel mee eens. Daarnaast is 32 inch toch ook wel een stukje fijner, zeker met het oog op de toekomst...

    Hij is niet zo heel veel duurder, dus de prijs maakt me niet zo heel veel uit... Denk dus wel dat de Samsung LE32B530 een goede koop zal zijn. Natuurlijk test ik hem wel eerst ff bij een MM ofzo...
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  12. Solidripper

    Solidripper Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou als ik jou was ook die van samsung pakken want die tv is een goed verkochte tv.
    Als je 100HZ wilt kan je deze pakken 32LH4000 het ligt er maar aan wat je wilt en wat jou budget is.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gewoon zelf ff kijken in de winkel.

    Wat is die 100hz namelijk? Samsung lcd tv's die 100hz zijn, berekenen tussen de 50 beeldjes per seconde zogenaamde tussenframes.
    De tv schat in hoe zo'n beeldje eruit zou kunnen zien en de bedoeling is dat het beeld vloeiender wordt. Nadeel zijn artefacts/foutjes in het beeld. Je kunt dit in het menu vermeerderen of verminderen/uitzetten en dus meer/minder beeldjes laten berekenen.

    Zelf testen dus, precies wat ik bedoelde met motion handling.
     
  14. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Kunnen wij het verschil tussen 50 HZ en 100 HZ zien dan?? De Samsung LE32B530 lijkt mij namelijk een goede keus...
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    dat moet je checken, maar ik denk niet dat je het zult zien.
    Er zijn veel meer dingen die de motion handling beinvloeden, het is niet alleen 100hz.

    Deze 100hz is ook heel anders dan de 100hz bij de vroegere crt's.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  16. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke... Dan ga ik binnenkort maar eens kijken naar deze tv... Kopen doe ik denk wel online, maar het is wel verstandig om eerst ff te kijken denk ik...
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn tante en neefje gaan morgen een miskoop doen.
    Voor mijn tante is namelijk de kleur van de behuizing belangrijker , er komt alleen een platte tv in de kamer met een zilverkleurige behuizing.
    Zij vindt zwart of hoogglans zwart helemaal niets aan , mijn tante vond mijn Samsung R71 maar een vreselijk lelijk ding.

    Mijn neefje net nog aangeboden om morgen mee te gaan , maar dat was niet nodig.
    Zij hebben altijd een 26" CRT in de woonkamer gehad en sinds een paar maanden staat er een 28" JVC CRT in de kamer.
    Heb het advies gegeven om maar een 32" HDready te kijken en niet de 42" FullHD.
    Ze hebben geen digitale tv en dat zal daar ook niet in huis komen.

    Ben heel benieuwd welk 'onding" daar morgen in de woonkamer staat.

    Bij mijn oude Philips 28" CRT Matchline zag ik het verschil tussen 50hz en 100hz.
    Maar bij een mijn R71B en nu de 40" FullHD Bravia heb ik 100hz nog nooit gemist !!
     
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk doen ze dus zowiezo een miskoop omdat ze helemaal geen nieuwe tv nodig hebben?
    En er met een platte TV er dus enorm op achteruit gaan in beeld kwaliteit omdat ze toch geen digitale tv willen.

    Sommige mensen :confused::confused::confused:
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze hebben al een tijdje een nieuwe tv nodig omdat de beeldbuis van hun huidige 28" op springen staat.
    Mijn tante wil geen digitale tv en daarom heb ze het advies gegeven om een 32" HDready te kopen en geen 42" FullHD die vanaf Maandag in de aanbieding is.
    De buurman 65+er gaat met ze mee voor advies , die man is net zo technisch als een garnaal :+
    Zijn dochter heeft zijn nieuwe tv en HCS voor hem aangesloten.
    Ik laat me morgen avond wel verrassen als ik de nieuwe tv moet installeren en instellen.

    Op de nieuwe tv zal een dvd-speler en videorecorder worden aangesloten.
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk aan, dat bedoelde ik dus ;) Nja dan ga ik maar eens kijken naar de Samsung LE32B530 :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina