Forza Motorsport 3 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door SHiZ NL, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Omg. Ik moet mijn broertje maar niks vertellen denk ik. Die scheurt in zijn drie de parkeerplaats op met de auto van mijn ouders. Anyway: Bedankt voor de informatie. ;)

2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hij kan wel vrij aardig rijden:

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ober, een nieuwe Distruction Derby graag voor deze jongeman! :b::cool:

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Menu's etc zien er echt heel goed uit! :)

5. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is de schakel animatie gewoon te laat en dat kun je niet voorkomen.

In RacePro hebben ze het beter opgelost volgens mij, Want daar zit gewoon geen schakel animatie in. (Geloof ik.)

6. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Wat zegt u? niet op voorraad.??

Nee maar ik zou het zo graag zien, even de pits in om de rechter kant uit te laten deuken. of dat als mijn auto total los is gereden door een verkeerde inhaal manouvre ik NIET kan terug spoelen (over arcade gesproken) nee gewoon dat ik in de replay kan zien wat er fout ging. En zo kan beslissen was dit nu wel mijn fout.. beetje wat DTM jaren geleden al deed op de pc

7. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Nu moet je toch ook naar de pits om het te laten maken? Wanneer je een flinke klapper maakt merk je dat heus wel aan de auto of heb je Forza 2 nooit gespeeld? Dat van het terug spoelen hebben ze er alleen maar ingestopt om wanneer je een lange race rijdt en het in een van de laatste rondes verprutst, zodat je helemaal opnieuw moet. Je hoeft het niet te gebruiken. Je kan het gebruiken. Verder kan je gewoon je replay bekijken hoor na de race om te bepalen wat je fout hebt gedaan.

Dat schade er niet 100% realistisch in zit is jammer, maar niet helemaal belangrijk. Het belangrijkste is dat het er is. Je kan dus niet zo maar fouten maken en er mee weg komen, zoals in Gran Turismo.

8. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    zit er wel in en is vrij laat, bovendien zitter er leuke bugs in Race Pro waardoor de je de animatie kan laten opschakelen als je al in de hoogste versnelling zit, maar waarbij er dus niet opgeschakeld word.
    dat is wel leuk ;)

dan moeten de mensen van Forza niet gaan lopen zeggen dat de game niet beter gemaakt kan worden :)
    ik vind dat er, naast de bestaande moeilijkheidsgraden van schade, er nog een extra optie bij moet waarbij je total-loss kan gaan en waarbij de schade dus geheel realistisch is. Kijk dat de makers hier dan weer duizende uren werkplezier aan zullen hebben is dan maar zo. Forza is nu al breder geworden doordat het toegankelijker is voor onervaren races. Zo kan Forza (4?) nog toegankelijker worden door er een total-loss schadesysteem in te stoppen en zo Demolition Derbies mogelijk te maken. Heb je gelijk weer een extra race-optie erbij en is het sowieso minder saai. Kijk, tuurlijk hoeft het niet meteen allemaal hierom te draaien, maar het is wel weer een extra optie. En Forza = heel veel opties :)

Laatst bewerkt: 25 aug 2009
  9. El Exotico

El Exotico Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mis ik nu iets bij deze discussie?

In Forza 2 heb je toch gewoon de optie Realistic Damage waardoor iedere (flinke)klapper tegen de muur directe gevolgen voor de handeling en prestaties v/d wagen heeft....

Tuurlijk is het niet geheel realistisch dat je bumper en bodykit er met gemak af valt, maar ongestraft met 200 de muur terugkoppen is er echt niet bij....

Anyway; ik heb dr zin an

10. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Tot nu toe heb ik alleen visuele schade gezien. Heb nog nergens filmpjes gezien hoe auto's reageren na een crash. Maar je kan je auto zo hard vernielen dat je de race niet kan uitrijden.
    Bij Forza 2 bleef er altijd wel iets gang inzitten.

11. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22

Kijk achter zulke uitgebreide reacties sta ik graag.

@ geertbargeman is dat wel officieel bevestigd?

12. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    ik doel meer op schade dat zover gaat als in GRID. In Forza merk je idd wel dat je auto het niet zo goed meer doet als je met 200 km/h tegen een muur rijd, maar we willen dan zien dat bijv. de motorkap word samengeperst en omhoog gaat staan (of wat er dan allemaal zou moeten gebeuren). Het schademodel dat Forza nu lijkt te hebben is meer te vergelijken met een rijdende baksteen. Het kan niet samengeperst worden, er vind hoogstends wat slijtage aan de buitenkant plaats.

Ook toen ik wat dagen geleden de demo van Dirt2 aan het spelen was, dan geniet ik gewoon van de schade die daar voorkomt. Dat is echt boeiend en leuk om naar te kijken. Dan mis je wat dat betreft toch weer wat actie in Forza. Nu geef ik eerder de voorkeur aan een goede gameplay dan aan een goed schademodel maar iedereen wil natuurlijk dat alles goed is.

13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905

In Forza 2 kon je auto total-loss 'gaan', zie niet waarom dat in FM3 niet zou zijn. Heb trouwens een periode vrij regelmatig aan echte destruction derbies meegedaan in FM2, net zolang doorgaan totdat er nog maar 1 auto kan rijden.

In de FM2 (cup)races op 360racing.nl bijvoorbeeld, was het ontzettend goed te merken dat schade grote gevolgen had voor de snelheid van je auto. Wanneer je een klein tikje tegen de muur had gemaakt en daardoor een beetjeschade had, had je al weinig kans om de mensen voor je nog te kunnen volgen. Zelfs die kleine tikjes en de bijbehorende schade maakten je al haast kansloos voor de overwinning. Vooral ook (en dat was wel jammer) omdat de aerodynamica niet gerepareerd kon worden in de pitstraat, alleen interne (moter, remmen, aandrijflijn, ophaning)schade, waardoor je de hele race er last van bleef houden.
    Met een grote klapper ben je dan natuurlijk meteen kansloos voor de overwinning, of je nu total loss bent gegaan of niet.

Zo'n model ontwikkelen dat werkt op 50 auto's is denk ik een eenvoudiger klusje dan het voor 400+ auto's te ontwikkelen. Ze kunnen hun dollars maar een keer uitgeven, en dan zou denk ik wat anders geschrapt moeten worden-->cockpit view, een paar tracks, of wat auto's.

14. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    dat is idd waar, het zou niet meer winstgevend zijn om de ideale game te maken.

ik weet ook wel dat de schade die je oploopt wel heel goed terug te zien is in de prestaties, daar is het Forza voor. Maar qua uiterlijk mag er toch wel iets meer schademodel komen. Nou heb ik niet alle filmpjes zitten kijken, maar ik hoorde dat het niet veel beter geworden is.

15. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doet elke ontwikkelaar elke keer weer opnieuw en het is gewoon PR voor de simpele ziel, Dat wij daar niet intrappen weten hun ook wel.

Ze kunnen uiteraard ook gewoon eerlijk zijn en zeggen:
    Dynamische weerseffecten en nachtraces zitten er niet in en dat komt met Forza 4 heel misschien wel.

Maar dan gaat het erop lijken dat ze met deel 3 effe snel willen incashen en dat is natuurlijk niet de bedoeling, Want het is gewoon een nieuw spel met een hoop vernieuwingen.

Dat wij niet op een rewind functie zitten te wachten weten zij ook wel maar het nieuwe publiek dat ze willen binden vraagt wel om autobrake en rewind

Ik gebruik zelf nog altijd de racingline omdat mijn geheugen tekortschiet in het onthouden van de track, En mis het nu in alle games die het niet hebben.
    Probleem bij mij met Grid bijvoorbeeld is dat de omgeving zo druk is dat ik de baan niet meer kan volgen en dan is zon lijn echt een uitkomst, Ook al laat die niet de ideale lijn voor jouw auto zien, Je ziet wel waar je heen moet.

En rewind kan altijd handig zijn als je weer eens bruut eraf gebeukt word door de AI omdat je de bocht verkeerd maakte en in zijn lijn kwam.

Je bent overigens totaal niet verplicht om het te gebruiken dus ik snap eigenlijk niet wat iedereen zit te zeuren over al die nieuwe driving aids.

Online zet je ze toch grotendeels uit of zoek je naar een lobby waar ze uit staan of niet dan?

16. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    ja oke, ik neem het natuurlijk te letterlijk. Maar voor mensen zoals ik moeten ze dan maar zeggen dat het een fantastisch goede game is. Ik zou het wel begrijpen als ze niet alles in 1x veranderen en in een nog later deel de nacht enzo erbij doen, maar ik begrijp dat ze dat niet willen zeggen.

Wel jammer dat Le Mans dan niet in de nacht gereden kan worden. Dat ziet er zo vet uit!

De baan onthoud je trouwens door hem vaker te rijden zonder racelijn. Met racelijn onthoud je hem denk ik minder goed. Bovendien zitter er weer talloze banen uit deel 2 in het nieuwe deel dus die kennen een heleboel mensen alvast.

Ik ben altijd zo blij dat je in Forza alles ook online in kan stellen, hopelijk kan je ook de cockpitview op locked zetten zodat iedereen er in moet rijden. Offline laat ik de rewind gewoon uit, of nee, die ga ik gebruiken om crashes te bewonderen en dus expres crashes te maken (als de rewind functie zo goed is iig, maar ik ga daar wel vanuit).
    En online kan je de rewind toch niet gebruiken. Zou trouwens wel droog zijn als het wel kon :) iedereen 1x op de rewind knop drukken tijdens een race zou wel grappig zijn ;)

17. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Haha leuk, was ook maar geinig bedoeld. ;)

Even nog over de schade, misschien ben ik niet zo hardcore autoracegamer meer (speel zelf het meest motoren race games) waar ik de cosmetische schade niet zo van belang vind. Wel vind ik dat de dynamische schade merbaar moet zijn, en dat is in Forza altijd meesterlijk geweest.

Waar ik aan dacht wat ook wel een leuke toevoeging zou zijn, als je bij een Motor sim van Milestone op je plaat gaat, raak je als rijder ook geblesseerd en kun je het maar een aantal keer permiteren om te vallen. Je kunt jezelf erop trainen als je wilt om sterker te worden tegen deze valpartijen, en zou interessant zijn als ze dat ook in een auto racegame kunnen doen als je te heftig crashed.

Bij 'Superbike riding challenge' gaat het nog veel verder, waar je zo'n balkje ala Juiced hebt bij elke tegenstander als je op diegeen inloopt, waardoor deze overstuur kan raken maar dat gaat niet zo makkelijk en kun je leren om die techniek te beheersen. Maar men kan jou ook overstuur maken, en je kan jezelf psychisch trainen door je ook daarin te masteren eveneens het racen en het behandelen van je Bike.

Misschien eens leuk dat autogame developers hier ook eens iets mee kunnen doen, om zo nog meer intense gameplay te kunnen crieeeren even buiten het schade model om. :b::cool:

18. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Het is bevestigd dat dat kan.\o/ :)

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben ik niet echt fan van. Mensen moeten zelf weten wat ze fijn vinden rijden. Nu krijg je mensen die dan moeten rijden met Forced Cockpit, wat ze niet fijn vinden. Rij zelf altijd met Hood cam.

20. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben zelf een fan van de cockpit view. Toch rij ik meestal met de camera achter de auto omdat ik merk dat ik op één of andere manier toch harder rij zo.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina