Batman: Arkham Asylum

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk t wel ja. Alleen de joker is exclusive op de ps3 maps in challenge mode. Maar ik lees alleen maar dingen van '' zal miss wel naar dlc komen voor de 360 ''. Maar dat heb ik nog nergens bevestigd gezien.

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Hopelijk raakt hij niet snel op bij GH, dan kan ik hem deze week nog even bestellen. Moet alleen nog even een game verkopen, dan heb ik genoeg geld om hem te bestellen. Plus die een euro nog wat eraf met die coupon = winwinwinwinwin. :+ € 31 nog wat dan. :cool:

3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Besteld. Kan niet wachten tot ik hem kan spelen. :)
    Edit @ Fiasco, waarom heb je dezelfde gamerpicture als mij? :mad:

4. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De demo heeft wel goede indruk achtergelaten op me.
    Er hangt een goede sfeer en de voice acting is geweldig, ook zijn de gevechten en stealth acties vermakelijk.

Alleen de AI viel een beetje tegen.
    Ik sloeg iemand neer en dus begonnen ze me te zoeken, maar op gegeven moment gaven ze gewoon op en deden ze alsof er niets aan de hand was en kon ik dus weer opnieuw toeslaan.

Misschien haal ik de game wel, ik moet er nog even over nadenken.

Laatst bewerkt: 25 aug 2009
  5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Hiiii, ik dacht dat je hem als pic had voor alleen Friends. :cool: Nouja, dan maar m'n oude nemen. :+

6. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Scarecrow zit gewoon in het verhaal verheven, dus je zult gewoon tegen hem moeten vechten etc. Kan je nu al zeggen dat het erg vet is.O-) En je kan inderdaad met Joker spelen, alleen duurt dit maar 10 seconden.8)

7. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik zit zelf een beetje te twijfelen of ik de 360 versie of de PS3 versie zal bestellen bij Gamehubs...

360 versie is iets goedkoper, maar PS3 versie heeft die Joker DLC. Daarnaast vond ik de PS3 versie ook iets lekkerder spelen (de knoppen/triggers bovenop waren geloof ik iets anders ingedeeld...)

8. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    XBOX360 heeft iets betere graphics.
    PS3 heeft The Joker DLC.

Als échte Batman fan zou ik voor de PS3 versie gaan.
    Overigens ga ik zelf voor de XBOX360 versie omdat ik geen PS3 heb. *)

9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Huh.....Psychobilly vertelde toch dat Joker ook in de 360 versie zat?

10. Terminator.T2

Terminator.T2 Dovahkiin

Leuk Bevonden:
    1
    Tijdens het verhaal speel je heel even met hem maar in de PS3 versie kan je hem ook echt gebruiken in de challenge maps.

11. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook gelezen.. ik eis rectificatie of een verklaring! :)

12. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Kijk een post terug zou ik zeggen :+

13. Meneer47

Meneer47 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoonlijk lurk ik hier alleen maar, ben veel te verlegen om uitvoerig te posten, maar ik heb de USA versie van Arkham Asylum de laatste paar dagen zitten spelen en ik moet gewoon ff kwijt hoe f*cking geniaal dit spel is. Ik zal niks spoilen, dat zou zonde zijn van zo een spel.
    Weet iemand nog hoe Nintendo games vroeger (voordat ze zich op dikke huisvrouwen en Tina lezende meisjes gingen richten) tot in de puntjes gepolijst waren, gevuld met kleine maar briljante details? Dat zie je tegenwoordig niet vaak meer, maar Arkham Asylum is er zo eentje hoor. Behalve allemaal details in de omgeving die de sfeer en het verhaal alleen maar ten goede komen, is dit zo een zeldzaam spel waarbij het echt leuk is om in alle hoeken gaten te gaan neuzen want 9 van de 10 keer heeft de developer daar wel een bevredigende beloning gestopt.
    Dat sluit goed gaan op het feit dat dit een Metroidvania spel is, en nog een verdomd goeie ook nog. In de demo krijg je het helemaal niet mee, maar hoe de (verrassend gevarieerde) omgevingen knap en overtuigend in elkaar steken en hoe leuk het is om ze te verkennen, daar kan Konami nog een puntje aan zuigen. DIT is hoe je Metroidvania in 3D doet, mensen!
    Wat ook niet uit de demo blijkt is hoe gevarieerd en diep de combat en de stealth is. Ik vond het in de demo al goed eerlijk gezegd, maar met de vele upgrades, verschillende vijanden, en set-pieces gaan beide aspecten in het volledige spel veel verder dan je zou denken aan de hand van de simpele en lineaire demo.
    Eigenlijk is er niets wat ik niet goed vind aan dit spel (tot nu toe dan, ik heb hem nog niet uit). De voice acting, de graphics, de sfeervolle omgevingen, de verschillende gameplay stijlen, de puzzels, alles maar dan ook alles is tot in de puntjes uitgewerkt en gepolijst. Hulde voor deze ontwikkelaars die niet een jaar geleden dachten van "oh hij is eigenlijk wel goed zo, publiceren die handel, we patchen die zooi later wel". Je merkt duidelijk dat er veel bloed, zweet, en tranen in dit spel is gegaan maar ook heel veel liefde voor het concept en het personage.
    Wat misschien nog wel het beste aspect van dit spel is, is het gevoel dat je Batman bent. Ik heb nog nooit eerder een superhelden game gespeeld waarbij de held in kwestie zo overtuigend was neergezet. Op het moment dat je stilletjes vanuit de lucht zwevend je bat-laars in het smoelwerk van een crimineel plant om vervolgens al counterend al zijn verbaasde vriendjes neer te hoeken, dan heb je echt het gevoel dat je Batman bent.

Om een lang verhaal ietsjes korter te maken; ik kan hem serieus aanraden aan iedereen en ik denk dat we hier een hele goede kandidaat voor "beste game van 2009" hebben. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er nog iets aan gaat kunnen tippen. Nee, zelfs niet ODST of wat dan ook.

Allemaal mijn bescheiden mening natuurlijk :)

14. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Hmz, jou uitgebreide post doet mij nou heel erg aan het twijfelen brengen om m toch maar gewoon te bestellen! Wil deze game namelijk sowieso wel spelen, maar had eigenlijk zoiets van ik pik m wel een keer ergens op als ik m voor twee tientjes ofzo kan krijgen en dan wacht ik dus maar een paar maandjes ofzo! Maar misschien dat ik m nu dus maar gewoon ga bestellen!

15. soul2soul

soul2soul Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me hier helemaal bij aan (Ik heb ook de USA versie). Goeie post

16. Un4

Un4 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog even een vraagje voor de mensen die de game hebben. In de comic probeert the Joker om Batman zelf gek te maken en lukt dit bijna. Komt dit in de game ook terug?

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Batman is toch al zo gek als een deur :+

18. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    jammergenoeg gister de game niet kunnen bemachtigen, vandaag maar weer proberen, iemand toevallig die hem al wel heeft gespot bij winkels ?

19. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat er ook naast gister, en aangezien jij ook uit Rotterdam komt denk ik dat we het over dezelfde winkel hebben :9
    Vandaag dus maar weer eventjes al de wel bekende winkels afbellen, heb hem nog nergens gezien

20. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    denk het wel ja. die gozer zei dat ze hem niet wilde uitleveren bij de distributeur ofzo. Vandaag al Eplaza en Bartsmit gebeld en die krijgen hem morgen binnen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina