[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk om er even bij te vermelden dat al die metingen (Ook die van Sony met hun 34%) gedaan zijn in vergelijking met het 60gb launch model,

    De huidige 80gb waar ze nu overal vanaf willen is al een stuk zuiniger dan de 60gb launch versie.


    Maar 100% zuiniger dat kan natuurlijk nooit, Volgens mij kunnen de mensen van gadgetblog gewoon niet goed rekenen.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb 'm net pas aangesloten en hij is nu aan 't updaten naar versie 2.80. Zover als ik mij kan herinneren klinkt de slim wel stiller dan m'n 1e gen 60GB. Die hoorde je in de XMB wel eens even kort harder blazen, en nu hoor ik zo goed als niks, op kijk afstand dan. De Blu-ray drive is trouwens ook iets stiller tijdens 't afspelen van films. Ik ga zo even wat games proberen, dus ik ben benieuwd hoeveel geluid de koeling en de drive dan zal produceren. :) De logo's van de eject en standby knop lichten trouwens wit op zodra je 'm aanzet, ziet er netjes uit!
     
  3. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je veel games? Ik heb er vandeweek een nieuwe HDD ingezet (320 GB, jaja) en ik ben echt eeuwen bezig met het updaten van al die games. Ik dacht er bijna te zijn (Metal Gear Online en Eye of Judgment al gehad), maar de update van PAIN duurt ook weer pijnlijk (haha..) lang.

    Ik doe alles maar in 1 keer, want er is niets irritanter dan een spel opstarten en er achter komen dat je eerst een paar uur mag updaten.

    Wel opvallend trouwens dat anno 2009 vrijwel iedere game een update heeft door middel van een patch. Zelfs de singleplayer games. Het lijkt erop dat devs gepushed worden om games "gold" te krijgen, en dat ze erna de tijd krijgen om de laatste issues weg te werken met een patch. Voor mij geen probleem, maar wie zijn PS3 niet op het internet heeft aangesloten kan binnekort wel eens aanlopen tegen een paar lelijke bugs.
     
  4. Crackmond

    Crackmond Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad.
    Je zou bijna zeggen dathet gaat uitlokken om de games eerder af te krijgen.
    En na de release nog een beetje af te werken, wat eigenlijk daarvoor al gedaan had moeten worden
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet zo veel, de meeste games heb ik destijds samen met m'n PS3 verkocht. Ik heb nu inFamous, Killzone 2 en Ghostbusters liggen. Van de week zou ik Motorstorm 2 nog binnen moeten krijgen. Ben dus nog wel even zoet tot Uncharted 2 uitkomt. :+ Het installeren + downloaden van patches is inderdaad wel weer even wennen. Ondanks dat het downloaden allemaal prima gaat, kost het best wel wat tijd voordat je echt kan spelen.

    Dat games op de huidige generatie consoles achteraf gepatched kunnen worden lijkt er inderdaad voor te zorgen dat veel games gehaast worden uitgebracht. Zeker als je op de release dag al meteen een patch kan downloaden. 8)

    Ik heb vanmiddag wat games gespeeld en een stukje film gekeken, en de drive en de ventilator blijven heerlijk stil. :)

    Het bitstreamen van DTS HD en Dolby TrueHD werkt ook prima! Zo ziet het menu er nu uit:

    [​IMG]

    Verlichting van de eject/standby knopjes:

    [​IMG]

    Volgens mij is die 34% waar Sony het over heeft niet gebaseerd op het 60GB model. :eek: Het verbruik van de 60GB zou idle ± 175W zijn, van de 40GB ± 125W en de 80GB ± 110W. Bij de slim zou dat zo'n 75W bedragen. Dat is 57% t.o.v. de 60GB, 40% t.o.v. de 40GB en 31% t.o.v. de 80GB.
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik je heeeeel toevallig ook PMS (Playstation Media Server) om mkv's te streamen? O-) Ik ben super benieuwd of TrueHD en DTS-HD ook werken als je een mkv hebt met een van beide audiostromen... DTS wordt wel perfect doorgegeven, maar als ik DTS-HD of TrueHD in een mkv heb, heb ik helemaal geen geluid. Ik hoop dat de Slim dit wel doorgeeft.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
  7. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Die PS3 slim vind ik er wel vet uitzien. Mooie specs ook, zou m graag willen vervangen met mijn huidige.

    dus.. iemand interesse nog in een 40G PS3 :9?
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, maar ik wil het wel even proberen. :) Ik heb nu alleen een Blu-ray rip van zo'n DTS HD demo disc, maar dat is helaas geen mkv. Zal even kijken of ik een stukje om kan zetten naar mkv.

    Edit: Net met 'MakeMKV' geprobeerd om avchd om te zetten naar mkv, maar dan haalt ie alleen DTS uit de DTS HD stream. :'-( Zijn die mkv's met HD codecs gewoon op de nieuwsgroepen te vinden? Wat ik tot nu toe ben tegengekomen is allemaal met DTS. :eek:
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die dingen raak je aan de straatstenen niet kwijt }:]
     
  10. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien wel, maar dan valt die kapot.....denk ik :+
     
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je op binsearch.info zoekt op 'Boeha' (of op FTD met 'remuxed') dan krijg je een lijst van BD-rips met de (onbewerkte) films en AC3/DTS/DTS-HD(TrueHD), de menu's en extra's zijn eruit. Ze zijn wel vrij groot (~25 tot 40GB) en het zijn geen mkv's maar m2ts bestanden. Maar als dit werkt, zal het ook wel bij mkv's werken gok ik. Je hebt trouwens ook een Gbit netwerk nodig om het soepeltjes af te kunnen spelen...

    Met TsMuxer (vergelijkbaar met MKVmerge alleen dan voor m2ts ipv mkv's) kan je vervolgens de AC3 en DTS stromen verwijderen zodat je alleen DTS-HD/TrueHD overhoudt zodat je zeker weet dat PMS deze audiostroom pakt.

    Stream je de avchd die je nu hebt ook via het netwerk? Als met gestreamde avchd's DTSHD/TrueHD ook doorgegeven wordt, zou dit ook gewoon moeten werken met mkv's...

    In ieder geval bedankt voor het proberen ;)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  13. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is nu bezig met istalleren bij mij :) Ik laat zo wel even weten wat ik ervan vind.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2009
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hier ook bezig :) Wist niet eens dat ie vandaag kwam :p
     
  15. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is klaar.

    Rechts boven zie je nu je avatar en hoeveel vrienden online zijn.
    Bij je vrienden zelf zit nu een grote grijze balk omheen...imo vind ik het er niet uitzien.
    Waarom er 1 keer playstation store bij game staat, en 1 keer playstation store bij network dat mag joost weten 8) Alleen die bij game laat wat extra's zien, wat ook gewoon bij network zou kunnen. voor de rest zit er geen verschil in.
    het ''whats new'' tabje is wel handig.

    Nouja, heb er nou wel genoeg naar gekeken. Kga nu weer batman spelen :D
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben nu ook aan het downloaden !!!
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Nou, de veranderingen zijn echt nihil. Tenminste, afgezien van wat design dingetjes zie ik het niet :p
     
  18. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Het leek me juist wel nice door de nieuwe LBP theme, maar die kan je volgens mij nog niet downloaden. Iemand enig idee wanneer die wel komt?
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Die LBP theme is in ieder geval niet gratis, hij staat voor $2,99 in de US store. In de Japanse store is ie ook al te koop. Wij zullen 'm a.s. donderdagavond wel kunnen kopen omdat het blijkbaar nog steeds niet mogelijk is om de EU/NL store eerder bij te werken. :+

    In de Japanse store staat trouwens wel een gratis dynamische theme van Afrika, ziet er wel leuk uit. :)

    Volgens mij zijn de icoontjes van de XMB ook allemaal een stuk groter geworden. En zo te zien is het nu ook mogelijk om HDMI, optisch uit en av multi-out tegelijk te gebruiken voor het geluid.
     
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Valt dat achterlijke balkje rechtsbovenin weg te halen? :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina