1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee, ik wil goedkope LCD discounts:+
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die je in het begin een geweldig beeld vindt geven, maar binnen een jaar kapot aan ergert?

    Je hebt wel gelijk: voor de prijs van een bugdet lcd koop je geen plasma nee, al zag ik laatst nog een hdready Pana (laatste model) voor €529.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2009
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Schuldig |:-|:-|:-,

    Dat was echt eens maar nooit meer, Tegenwoordig doe ik zelfs teveel research voordat ik een TV of PC Monitor koop.

    Ik wil al een tijdje mijn HD-Ready Plasma vervangen voor een Full-HD Plasma (Panasonic g10 waarschijnlijk)
    Maar een IPS Monitor voor mijn pc heeft momenteel voorrang.
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Dat beeld van DVD op die 50 inch, wat jij minder vind in kwaliteit, zal dat dan leggen aan het apparaat dat de upscaling doet (doet de TV dat verkeerd? doet de PS3 of 360 dat verkeerd?), of echt aan de veel hogere resolutie van die TV die dan die lage resolutie niet fatsoenlijk kan weergeven!?

    Ik weet namelijk wel dat ik vorig jaar in de zomer in Hong Kong bij een kennis was die zo'n Pioneer FullHD plasma had staan, en die zette even een illegaal DVD-tje op van Ratatouille, en dat zag er weer fantastisch uit op die plasma...

    Dus vandaar dat ik het moeilijk vind om te snappen.

    Wij hebben hier thuis UPC, maar we moeten nog even kijken hoe we dat gaan doen qua HD enzo. Sowieso is het vrij kut dat op de standaard mediabox geen HDMI aansluiting zit.

    Over dat ik mijn 360 of PS3 moet meenemen naar de winkel om daar alles te checken: mjah... uiteraard zou dat ideaal zijn, maar dat lijkt me nogal veel moeite, zowel voor mij alswel voor die winkel, en na zo'n test verwacht zo'n winkel eigenlijk ook wel dat je de TV dan daar gaat kopen enzo...

    Zeer jammer trouwens dat die cash-back actie van Panasonic toch niet hier in NL is. Dat had de keuze toch wel een stuk makkelijker gemaakt.

    Edit: ik was trouwens afgelopen weekend even bij de IT's in Eindhoven aan het kijken, en daar stonden een paar Pana's aangesloten op een BR-speler met Planet Earth (ofzo), en waarschijnlijk hadden ze het gewoon verkeerd ingesteld ofzo, maar daar was het beeld van de LCD's wel iets mooier en scherper dan die van de plasma (plasma was iets 'schokkender' bij beweging, en het zwart was een beetje grijzig, terwijl je dat juist echt zwart zou verwachten...)
    Ben even vergeten of het nou de X10 of de G10 was die er stond.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2009
  5. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb op beide plasma's een xbox en daar verschillende dvd's op afgespeeld. Heb de xbox normaal met hdmi aangesloten en dus doet de xbox de upscaling. Daarna heb ik beide xboxxen met componentenkabel aangesloten en dan wordt de upscaling door de tv gedaan.
    Het verschil in beeldkwaliteit was nog steeds groot, de 42 inch gaf een mooier beeld.

    Of dat aan de grootte van het scherm, het verschil in resolutie tussen de schermen of omdat de PX een serie nieuwer is weet ik niet. Dat is dus nou net de interessante vraag ;)

    Pioneer staat bekend om de mooie SD weergave. Bovendien moet je nooit een animatiefilm gebruiken om te testen, omdat die altijd veel mooier zijn dan "gewone" films.

    Het meenemen van je xbox lijkt veel moeite, maar het valt nogal mee hoor. Bovendien kan je alleen op die manier de grote verschillen tussen hdtv's goed zien en die zie je niet als je alleen naar demo's of blu-rays gaat kijken.

    Ik heb dit in 2 winkels gedaan en heb dus geen tv gekocht in de eerste winkel, terwijl ik daar wel uitgebreid heb zitten testen. De winkel heeft hier trouwens ook voordeel bij, want je moet maar 's kijken hoeveel mensen er naar je komen kijken als je gaat gamen op zo'n tv in de winkel.

    Het laatste deel over de lcd's geeft nou precies aan waarom je moet testen. Je weet namelijk nooit hoe de tv's staan afgesteld en als je zelf test kan je ook zelf de beeldinstellingen wijzigen.
    Tv's staan in de winkel altijd op stand Dynamisch en dus op 100% contrast, scherpte en helderheid. Het beeld van zowel de lcd als de plasma wordt dan echt geruïneerd.
    In een felverlichte winkel is een lcd behoorlijk in het voordeel, omdat de lcd veel meer licht kan produceren. Daardoor lijkt het zwart dieper zwart, omdat het verschil groter is.
    Mn plasma staat in een verduisterde ruimte en als er geen content op het scherm wordt getoond, zie ik dat het zwart toch iets lichter/minder zwart is dan de zwarte lijst van de tv.
    Zodra er echter content op het beeld verschijnt, wordt het zwart ineens net zo zwart als de lijst zelf. Dat is natuurlijk niet zo, het zwart blijft hetzelfde. Echter doordat er ineens lichter content wordt getoond, lijkt het zwart ineens zwarter.

    Ik zie in de winkels zelden een plasma een bijzonder fraai beeld geven, maar ik weet dat als die in een minder felverlichte huiskamer en goede instellingen het beeld waanzinnig mooi wordt.

    Als je zowel de lcd als de plasma hebt getest en je vindt de lcd mooier, dan koop je de lcd. Pas dàn weet je dat je niet besodemieterd wordt door de instellingen van de tv.
    Dit weekend op bezoek geweest bij een kennis met een Sony 40 inch full hd lcd. Ik zie niks scherpers aan het beeld dan op mn hdready plasma. Ik zie wel dat het zwart zodra je 30 cm uit het midden gaat zitten, ineens een blauwe gloed krijgt.
    Ook is hij zeer ontevreden over het beeld van de digitale zenders met zn decoder met scart, maar ik weet wel hoe dat komt.

    Je moet ook gewoon kopen wat je zelf het mooiste vindt en niet wat ik mooier vind. Testen, kopen en genieten. Daarna plaats je hier wat foto's :thumbs:
     
  7. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort een HDTV aanschaffen en ik ben vandaag even naar de Media Markt geweest om te kijken wat ze hadden staan. Mijn oog is daarbij op de volgende 2 tv's gevallen:

    http://www.buy.com/prod/samsung-t26...-dc-5ms-hdmi/q/loc/111/208166510.html#cRevSec

    Deze is Full-HD. Krijgt op Buy.com goede reviews, maar op Kieskeurig weer wat mindere reviews (gemiddeld een 7.3, al is dat gebaseerd op 2 reviews).
    Misschien dat iemand ervaring met dit toestel heeft?

    En

    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le26b350/329000/

    Deze is HD-Ready en een stuk goedkoper dan bovenstaande.

    Nu is mijn vraag; is het verschil tussen HD-Ready en Full HD erg groot? En welk toestel raden jullie aan?
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Die laatste TV heb ik in juni gekocht bij de MM :) Ben er zeer tevreden mee, heb er 300 euro voor betaald en heb geen spijt gehad van mijn aankoop. Geen klachten met deze TV tot op heden.

    Nu ben ik verder geen expert in TV's en veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet, ouders hebben bijvoorbeeld namelijk nog een CRT scherm dus de vergelijking met een Full-HD scherm zou ik niet kunnen maken.
     
  9. BydoR

    BydoR XBL gamertag: knackebrod

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, ik heb een fullhd samsung met een dvb-c/t tuner erin. Is het nu met de analoge aansluiting (dus via dvb-c) mogelijk om NL1,2,3 in HD te zien? Na een hoop kloten met frequenties kan ik wel alle Ziggo zooi ophalen, maar ik kan alleen NL1HD bekijken waar het geluid out-of-sync is.

    Of moet je per se wel een digitaal abo ergens hebben om die 'gratis' NL123HD te kunnen bekijken?
     
  10. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb ook een v10 en de thx mode zit er gewoon op bij mijn europese versie.
    Ga naar menu-beeldinstellingen- je hebt dan dynamisch spel normaal cinema en thx zo uit mijn hoofd.
    Custom hebben wij niet maar wij hebben wel thx!!
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2009
  11. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja THX gebruik ik nu voor blurays inderdaad.

    Bij mn 360 krijg ik echter een zwart kader langs het beeld heen op THX Mode, hij vult het beeld niet, heb jij dat ook dan? Gebruik nu Spel voor mn 360...
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gelukkig maar, want de THX instelling is de beste die je kunt krijgen. Ben je daar niet tevreden over, dan pak je een andere en pas die aan jouw smaak aan.

    Hoe kan dat nou dan?

    Hoe heb je de xbox aangesloten en op welke reso staat de xbox?
    Ik denk overigens dat de spel of game-mode voor bij de xbox de goede stand is al heb ik deze tv zelf niet.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2009
  13. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja heb ik inderdaad ook maar ik gebruik spel instelling voor spellen omdat ik thx dan toch te donker vind!
    Maar het kader is overigens maar minimaal... het is ook bij andere instellingen zo alleen bij spel niet volgens mij!
     
  14. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet het niet , maar wat ze daar zeggen met die ''Geschikte HDMI'' kabel is nonsense, koop er eentje voor 5 euro en die geeft dezeflde kwaliteit ;)
     
  16. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de LED series van Samsung moet je opletten of er een CI+ slot in zit, daar kan je alleen achterkomen door een E-Mail te sturen. In het type-nummer van de TV moet er UE46B7000xP(en nog wat er achter staan). Dan hoef je, als je digitale TV van Ziggo neemt geen aparte ontvanger kopen, want die zit al ingebouwd, je moet dan alleen een CAM module kopen. CI+ wordt later ook ondersteund door andere bedrijven.

    Ik heb zelf een UE40B6000. Het beeld vind ik fantastisch. Ik heb geen last van input lag en het design vind ik één van de mooiste die ik ooit gezien heb (vooral mooi aan de muur). Jammer genoeg is het geluid echt waardeloos. Daarom ben ik nu aan het zoeken naar een goede surround set voor echt goed geluid.
     
  17. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je iets meer uitleg geven over de CI+ slot, en wat je daar mee kan doen etc.

    Ik heb zelf digitale tv van KPN. bedankt voor je snelle reactie.

    thnx,
     
  18. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziggo gebruikt voor hun smartcards alleen CI+ (Common Interface) slots die + staat voor een bepaalde beveiliging (ik weet niet waarvoor), in de toekomst wordt CI+ door meer providers ondersteund. Voor digitale TV van KPN heb je volgens mij geen CI+ slot nodig, met een normale CI slot werkt het ook. Het enige wat je nodig hebt is dan een module waar je je smartcard instopt, dan heb je niet meer de aparte tuner van KPN nodig, dus heb je weer zoals vanouds weer één afstandbediening :). Er zit geen verschil van prijzen tussen die twee versies, Samsung geeft het nog niet eens aan op hun site.
     
  19. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    dus als ik het goed begrijp kan ik de smartcard van kpn in de tv stoppen, of heb je daar een aparte module voor?
     
  20. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou als ik jou was wel eerst een keer naar de Mediamarkt of een vergelijkbare winkel gaan. Via Internet kopen is nooit een goed idee, tenminste, niet voor je de TV in het echt heb gezien. Het kan je vies tegenvallen hoor.

    Met die prijs voor die TV zal dat dan wel meevallen, maargoed:+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina