Dragon Age: Origins

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Als je echt puur daarvoor gaat denk ik niet dat dit jouwn soort type game zal zijn, afgezien er zeker wel genoeg te beleven zal zijn. Maar je zult hier meer bezig zijn met het ontwikkelen van je personage en relatie met je teamleden, en meer verhaal gericht als een echte hardcore RPG tenminste als ik de info over deze game moet geloven. En eerlijk gezegd hoop ik dat ook, maar als je echt alleen ontdekken wilt denk ik niet dat dit je zal bekoren.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wat is dat toch met RPGs en steeds de vergelijking met Oblivion? Ik zie dat zo vaak terug komen.... no offense, maar is dat de eerste RPG waarmee jullie mee in aanraking zijn gekomen? Oblivion is één van de tientallen manieren om een RPG in elkaar te laten steken en is wat dat betreft behoorlijk uniek in het genre.

Dragon Age lijkt in de verste verte niet op Oblivion.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het is nou eenmaal dé fantasy RPG op de 360 en het is blijkbaar veel mensen erg goed bevallen.

Deze is ook Fantasy en een RPG, dus dan krijg je al snel de 'Oblivion vraag'

Ik zou ook liever hebben dat het op Oblivion leek. :+

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik zou liever heb dat het op Gothic II zou lijken ;)

Maar, de BG reeks was qua exploring redelijk lineair, maar de focus lag dan ook op oa party management en het verhaal. Ik kan de free roaming formule van Oblivion (die overigens al veeeeeeeeeel ouder is, denk deel 1 en 2) erg waarderen, maar de BG reeks is ook erg sterk, qua verhaal en karakter ontwikkeling. En het is AD&D he ;)

EDIT:
    Overigens staat er op Gamespot ook een preview / hands-on

Gakkie droomt nog steeds van een remake van Ultima Underworld.8)

Laatst bewerkt: 31 aug 2009
  5. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Role playing games hebben me niet echt eerder weten te boeien, even Final Fantasy buiten beschouwing dan. Toen ik Oblivion voor het eerst speelde vond ik het helemaal geweldig, maar nu moet ik er niet aan denken er weer mee te beginnen en ook de mainquesten deden het niet zo voor mij persoonlijk. Wel had het vaak hele spannende belevenissen, waar je dan ook helemaal in opgeslokt werd maar ondanks dat kon het mij niet al te lang boeien.

Bij deze game voel ik me helemaal thuis in de setting, waar ik dat bij Mass effect dan weer helemaal niet ben alhoewel ik genoten heb van het spel mede het verhaal. Maar Fantasy setting heb ik liever, en ik denk dat deze RPG echt mijn game word. Als ik dan een mindere moet noemen, dan vond ik dat Jade Empire. Goed spel, maar matige karakters en verhaal niet echt interessant.

6. ThaBest

ThaBest Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als laatste is nu ook de Origin van de Daelish Elf online gezet, alle Origin Stories staan nu online, oftwel.....tijd om een Origin te gaan kiezen :).

7. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    de Daelish Elf en de Human Noble origin spreken mij erg aan, hoewel alle Origins wel tof klinken om te spelen ... uiteindelijk zal ik iedere Origin wel gaan spelen

8. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Normaal ging ik altijd direkt voor een Elf, maar ik denk dat ik deze keer eens met een mens begin. Ook komisch dat elven hier onderaan de lat staan waar ze normaal in de fantasie juist een over the top respectvol ras zijn. Ben echt benieuwd naar de verschillende spel ervaringen, wat wisselt van ras die je kiest.

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dit ziet er goed uit. Mooie trailers. De Daelish Elf lijkt me een mooi verhaal om mee te beginnen.

10. ThaBest

ThaBest Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal waarschijnlijk overal ook wel aan toekomen (alleen mages zijn nooit echt mijn ding), maar voor mijn eerste character ben ik nog aan het twijfelen tussen de dwarf commoner, de daelish elf of de city elf....gelukkig heb ik nog even voordat ik een besluit moet nemen...

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zijn dit trouwens "vignettes", zoals ze dat mooi noemen? Vignettes zijn "hooks" in een RPG waarmee je held(in) of groep meegesleurd wordt in een avontuur. Zeg maar een reden, om in het avontuur te belanden dat voor ze is uitgestippeld.

Dat zou ook betekenen dat na zo'n vignette, alle verhalen bij elkaar komen en ze samen verder gaan.

(Je kiest dus voor verschillende speelbare intro's voor je karakters om het maar zo te zeggen.)

12. ThaBest

ThaBest Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor zover ik weet komen de characters in deze origin stories niet in je party, er zijn namelijk ook al andere characters bekend gemaakt die wel in je party kunnen komen (bij Characters op de site). Of je ze tegenkomt in de loop van het verhaal durf ik nog niks over te zeggen.

13. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Zal hier ook een Demo voor uitkomen? Wil em eerst namelijk proberen daarna wellicht kopen.O-)

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Die kans is niet heel groot. Bioware heeft volgens mij nog nooit een demo van een RPG uitgebracht. Alleen van Jade Empire volgens mij, en dat was meer een actie RPG.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Gamebanshee, een site die zich voornamelijk richt op RPGs, heeft een zes (!) pagina's tellende preview over Dragon Age.

Ga daar maar eens even voor zitten. :)

De preview eindigt met:

"A True Baldur's Gate Successor?

I’ll be honest – after being bombarded by action-heavy trailers that were part of the game’s recent Marilyn Manson-led marketing campaign, I sat down in front of Dragon Age: Origins with more than a few reservations. Now that I’ve had two days worth of hands-on time with the game, though, my enthusiasm has returned. Aside from the modern 3D engine, the switch from D&D to a proprietary rules system, and some fundamental gameplay changes (regeneration and persistent injuries instead of death, for example), the game really looks and feels like the Baldur’s Gate successor it was always supposed to be. It still remains to be seen if our goal to end The Blight is as compelling as the confrontations we endured as a Bhaalspawn or if any of our companions have enough personality to mention them in the same sentence as Minsc or HK-47, but at this point I find myself very optimistic. Dragon Age: Origins just might turn out to be BioWare’s finest role-playing game since Baldur’s Gate II. "

Klinkt hoopvol voor de fans.

Laatst bewerkt: 5 sep 2009
  16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    :) precies wat ik wou horen

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik blijf vooral benieuwd naar de combat, hoe die er nu uitziet.

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    The Music of Dragon Age Featurette
    [gt]56901[/gt]

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nice filmpje, maar ik hoop ook nog wat van de in-game beelden te kunnen zien. Menu's, levelbalken etc. ;)

20. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Begrijp ik nu goed dat het spel 6 totaal verschillende verhalen heeft en het dus zo erg aantrekkelijk is om alle chars te spelen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina