[Online Gamestore] Ervaringen, prijzen, levertijden etc. [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    damn nog steeds niet.:{ hij kan er maar beter donderdag zijn, want dan ben ik vrij.

2. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand welke regels er zijn verbonden aan de openingsacties van Game Mania?
    Wil namelijk het volgende weten:
    -Maak het uit of er een paar krasjes op de disc zitten?
    -Kun je bijvoorbeeld 5 games inleveren en een game waar je er 2 voor moest inleveren kiezen en 1 game waar je er 3 voor moest inleveren?
    (Dit moet hier toch :p)

3. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik dacht dat het gewoon allemaal kon, maar de voorwaardenkun je ook in de winkel bekijken;)

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zozo, mag ik even mijn complimenten geven aan Castle Games? :cool:

Een half uurtje geleden een vraag gesteld via mijn bestelpagina, en 25 minuten geleden direct een keurig antwoord.

Das pas service! Vooral op dit tijdstip.

Je hoort meestal alleen maar mensen klagen over winkels, dus ik dacht geef deze keer een complimentje. :)

5. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Hoe snel is Gamestop gemiddeld?

6. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Oke, maar even verhuizen naar deze thread dan!

Hoe kan ik dit precies zien dan? Moet ik dit opgeven als het spel ga bestellen? Of leveren ze sommige spellen bijvoorbeeld alleen voor de Japanse Xbox en anderen weer alleen voor de Europese?

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Gamehubs levert alleen maar spellen die wij hier kunnen spelen (regiovrije games). Dus bij hun hoef je eigenlijk nergens op te letten.

Gewoon games uitzoeken, en bestellen maar. :D

Let er op dat je niet UPS kiest als verzendingsmethode! Kost je meer, en je hebt een grotere kans om door de douane gesnapt te worden

Laatst bewerkt: 3 sep 2009
  8. X360Fr33k

X360Fr33k RacePro

Leuk Bevonden:
    0
    En niet te vergeten dat je een PayPal account nodig hebt (toch wel handig, als je eenmaal PayPal hebt).

P.S. Ow, zag het nu pas in de quote staan. My bad. Het duurt trouwens wel een paar daagjes eer je een PayPal account hebt gelinkt aan je bankrekening/ creditcard / waar het ook mee kan.

9. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0

Idd, Gamehubs heeft EU als doelgroep dus als er een game is die regio verbonden is zal hij niet daar aangeboden worden. Verzendtijd van registerd mail is 5-7dagen. Enige minpunt, maar als je het prijsverschil tegen de iets wat lange verzendtijd zet kan je voor jezelf opmaken welke jij belangrijker vind.

Persoonlijk kan ik bij de meeste games wel een weekje wachten en heb je een game voor een zeer aantrekkelijke prijs, maar ik snap dat sommige mensen niet kunnen wachten. Echte must buys koop ik wel gewoon in de winkel of bij een NL webshop.

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben niet geduldig genoeg op om ''bepaalde'' Borderlands, sii games te wachten. Als je geduldig bent, of een oudere game wilt bestellen, is GH wel het besten. De prijzen zijn erg goedkoop. Het enigste minpunt is...dat ik mn PayPal heb verpest, en mijn huidige bankrekening daar dus is ge-deactiveerd!:'-(

@ Santino, sorry voor mijn foute info over PAL. Oo

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Even buiten het feit dat je met UPS een 90% kans hebt om door de douane gesnapt te worden, en dus een 'verzendtijd' van een maand krijgt: UPS is bijna niks sneller dan de gratis verzending. Het is bij mij zelfs trager geweest.

UPS: 14 dagen
    Gratis: 7 dagen

Ik zie dus geen reden waarom iemand ooit voor UPS zou kiezen :9
    • Niet veel sneller.
    • Grote kans op de douane, dus bijbetaling van €20
    • Kost €7 aan verzending

Registered Mail:
    • Gratis verzending
    • Bijna geen kans om gesnapt te worden
    • Redelijk snelle verzendtijd

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De keren dat ik UPS gebruikt heb kreeg ik het altijd in een dag of 3, 4 thuis bezorgd.
    Maar dat weegt wat mij betreft ook niet op tegen het risico van onderschepping door de douane.

En Santino, Gamehubs is absoluut 100% betrouwbaar, het lijkt misschien vreemd dat je nieuwe spellen voor zo'n beetje de helft van de nederlandse winkelprijs kunt kopen maar dat is nu eenmaal wat ze kosten in Maleisie :)

13. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Bedankt voor alle reacties, het is een stuk duidelijker nu!

Gamehubs_O_ lol heb er een favoriete winkel bij denk ik (eerst zelf uit proberen).

Hebben jullie trouwens ook ervaring met pre-orderen? Ik zie dat bijna alle games uitverkocht zijn, behalve logischerwijs de pre-orders... Sturen ze de game gelijk op de releasedag, of misschien wel iets eerder omdat de verzending lang duurt?

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ze sturen hem op de releasedag, dus je hebt hem een week later in huis dan hij hier in de winkel ligt.

Ik koop de meeste spellen bij gamehubs als pre-order. Ook omdat de prijs dan nog op zijn laagst is. De spellen komen vaak op de site voor een prijs tussen de 30 en 35 euro maar soms gaat deze bij de release nog omhoog. (Omdat dan pas blijkt waar zij zelf hun regiovrije versies in moeten kopen).

Pre-orderen is ook eigenlijk wel waar Gamehubs om draait. Ze hebben maar een klein assortiment en kopen een bepaalde hoeveelheid ruim voor release in. Als deze pre-orders allemaal verkocht zijn duurt het of lang voordat hij weer verkrijgbaar is of hij gaat uit het assortiment. Gamehubs is ideaal voor mensen die een beetje vooruit kijken naar wat ze over een paar maanden willen spelen en het geduld hebben om bij de release een weekje te wachten.

15. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Tot hoelang voor de release kun je zo'n game pre-orderen dan?

Ik heb nu namelijk al 4 games die ik sowieso zou gaan kopen, maar voor mijn gemoedstoestand voelt het niet goed om nu al gelijk 120+ euro te betalen aan een buitenlandse site waar ik helemaal geen ervaring mee heb.

Ik denk dat ik maar begin met ODST, en als dat allemaal lekker gaat, gelijk door stap naar Operation Flashpoint en Modern Warfare 2. Tenminste als ik ze tegen die tijd nog kan pre-orderen...

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zolang ze niet uitverkocht zijn kun je tot de release pre-orderen. Dus het handigst is dan om nu gewoon het spel te pre-orderen wat het eerste uitkomt.

Wat je gemoedsrust betreft, het is altijd even spannend als je iets bij een onbekende winkel koopt. Zeker als het om een buitenlandse webshop gaat. Ik heb zelf de eerste keer ook maar 1 spel geprobeerd maar ben zo tevreden over deze winkel dat ik het inmiddels wel aandurf om er meerdere tegelijk te bestellen :) Bijvoorbeeld onderstaande order van afgelopen zomer, deze games stonden toen net op de site dus de prijs was nog op z'n laagst

reken trouwens voor de grap maar eens uit wat onderstaande je in een nederlandse winkel zou kosten :D lang leve gamehubs

17. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Is de kans trouwens groot dat je pakketje wordt onderschept als je besteld hebt bij Gamestop?

En het is ook nog een redelijk groot pakketje...

18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu The Shield seizoen 1t/m7 bij thehut bestelt... das ook wel redelijk groot. :+

19. Santino

Santino Active Member

Leuk Bevonden:
    254
    Die prijs ziet er inderdaad prachtig uit ja*)

Ik las trouwens net ergens dat er ook een kans bestaat dat het boekje en doosje in het Japans zijn? Is dit vaak het geval? Het spel zelf is wel gewoon in het Engels toch?

20. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina