PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

1. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: Kheb een externe HD van Western Digital Elements.
    Laat hem altijd met mijn PC geconnect, omdat er bestanden op staan waar ik vaak bij moet.
    Alleen nu staat hij soms niet meer onder Deze Computer, ook de gemaakte snelkoppeling op mn desktop doet het dan niet meer.
    Enige wat dan werkt is stekker van de Ext-HD erin/eruit. Dan krijg je het windows geluidje dat je iets los/vast-koppelt en dan staat hij er gewoon weer bij.
    Is er iets wat ik kan doen om te voorkomen dat hij er niet automatisch bijstaat?

2. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Hey,
    ik wil graag een pc gereedschapset gaan aanschaffen. Hij mag maximaal 50 euro kosten, maar weet iemand bij welke winkel ik zoiets kan halen? Liever geen webshop..

Greetz

3. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Hee, ik wil een router gaan aanschaffen die makkelijk te installeren is, betrouwbaar is (qua merk) en ook geen problemen geeft met de Xbox 360.

Ons budget is 60, 70 á evt. 80 euro.
    Waar zal ik voor gaan? :) (Ik heb er niet zoveel verstand van vandaar :+ )

4. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Routers zijn over het algemeen makkelijk te installeren. Vaak hoeft er zelfs niets "geinstalleerd" te worden; aansluiten, kabeltjes erin en klaar. Het instellen van de internet verbinding gaat toch via het modem (of zoek je een modem-router, modem+router in één?). Geen problemen met de X360 is een beetje algemeen, wat voor problemen zouden er moeten zijn? Over het algemeen zou het geen problemen moeten geven met gesloten poorten als de router UPnP ondersteund, wat bijna elke router hedendaags doet.

Betrouwbaar qua merk zit je bijvoorbeeld aan Cisco/Linksys, D-Link, Netgear of Belkin. Die laatste 2 minder dan die eersten naar mijn bescheiden mening, maar linksys en D-link routers zijn over het algemeen ook wel iets duurder. Ik zou zeggen als je een D-Link of Linksys router haalt (en dan al helemaal de nieuwere modellen) heb je gegarandeerd een goede router in huis. Maar misschien zijn die ook wel iets te geavanceerd voor jouw eisen (aangezien het enige speciale wat hij moet kunnen is UPnP ondersteunen, en zoals ik al zei heeft bijna elke moderne router dat wel).

5. Steel Dogg

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet er één kiezen hieruit .

Nou viel mijn oog op dit model. Is het een beetje wat denken jullie? :)

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ondersteunen en werken zijn 2 totaal verschillende dingen.

Heb in de jaren veel verschillende routers onder handen gehad, maar niet werkt zo heerlijk als Linksys en D-Link.
    Wil je een router voor normaal huishoudelijk gebruik ( internet , mailen en chatten ) dan voldoet bijna elke merk.
    Maar wil je ook online gamen (PC , XBL en PSN) en Streamen en zijn er maar merken die perfect werken en dat is Linksys en D-Link.

Laatst een Sitecom Gaming router onder handen gehad en wat een bagger ding is dat.
    Dat ding werkt alleen "perfect" als je gebruikt van een router en wifi-kaart( PC) uit de zelfde serie.
    Sitecom Router en Belkin wifi-kaart was meteen vragen om problemen.

Laat je niet gek maken met termen zoals N routers.

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/Routers

Een andere zeer goede router is de Linksys WRT54GL.
    De serie G en GL wordt veel gebruikt onder de XBL gamers.

7. Steel Dogg

Leuk Bevonden:
    0
    Naja ik gebruik nu een Router die niet echt bekend is. Was waarschijnlijk een goedkope en die valt niet echt te installeren, veel lastiger dus. Ik kan nu wel online gamen op mijn Xbox, en we hebben ook internet op 1 PC & 1 laptop maar bedraad en niet draadloos zoals we willen.

En wij willen dus het volgende:

• Xbox 360 bedraad internet
    • PC bedraad internet
    • Laptop draadloos internet (Heeft ingebouwde WiFi)

Dit is wat wij willen. Niet meer en niet minder. Als er een router aan deze eisen voldoet word ie van ons, en daarom willen we dit keer het liefst voor een betrouwbare merk gaan, zodat we niet weer hetzelfde krijgen als eerst.

Is die router die ik in de voorgaande post liet zien hiervoor geschikt denken jullie?

Met vriendelijke groet,

Steel Dogg.

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De Belkin in jouw vorige post is geen slechte , alleen weet ik niet of de router lekker werkt met XBL.

Ik weet dat de Cisco/Linksys perfect werkt met het online gebeuren op XBL.

De Belkin router in jouw post is inmiddels vervangen door een nieuwe serie.

9. Steel Dogg

Leuk Bevonden:
    0
    Haha mooi. Ook makkelijk te installeren? Naja, ik heb nu al geen problemen met deze onbekende router waar ik nu gebruik van maak, dus dat zal vast geen probleem zijn tenzij Belkin er bekend om staat ofzo maar dat weet ik niet. :+

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het menu van de Belkin is zeer overzichtelijk.

Bij Ziggo komt Belkin , Linksys en Apple met de standaard fabrieksinstellingen online.
    Bij Bol.com betaal je voor de Belkin N router € 64,99

11. Steel Dogg

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inderdaad Ziggo. Dus dat werkt gewoon allemaal goed met Belkin? :D

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik vind Belkin echt een baggermerk. Heb één router gehad van Belkin, was dikke ellende. Constant disconnects en dan kan ik 'm weer resetten. Heb hem een paar maanden geprobeerd, daarna in een doos gegooid en weer via me PC met 3 netwerkkaartjes erin routeren. Was trouwens in de Xbox1 tijd toen draadloos nog niet bestond.

Ik weet niet of Belkin in de tussentijd verbeterd is. Ik heb sindsdien geen Belkin product meer aangeraakt, en zit nu met een Sitecom router (oud modelletje alweer, de WL-153.) waar ik erg tevreden mee ben :).

13. Steel Dogg

Leuk Bevonden:
    0
    Al ben jij de pro in al die shit, ik hoor er meer positief dan negatief over dus ik doe het gewoon 8)

14. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal met je eens tbh, maar de nieuwere modellen Belkin werken ook prima, hoor. Ik heb zo'n relatief dure Belkin staan op 'n kantoor (details niet relevant), en daar werkt alles gewoon prima. Vind 't een super dingetje. Kan echter niet tippen aan Linksys en D-Link, maar het werkt wel.

Zoals ik ook al zei bij m'n reply op de vorige quote van Melbuuln, de nieuwere Belkin modellen zijn zeker goed te pruimen. Ik heb een jaar of 5-6 geleden een periode gehad waar ik een Sweex, een Belkin en een Sitecom heb gehad, en ze waren alle drie echt superkut. Toen kocht ik een Linksys, deze werkte vlekkeloos. Toen heb ik eigenlijk die drie merken afgezweerd, maar ik ben onlangs dus toch overtuigd om een Belkin te halen en ik moet zeggen dat ik het een goed werkend mooi dingetje vind. Ik heb zelf een D-Link DIR-855, en dit is zeker de beste router die ik totnogtoe heb mogen gebruiken, maar voor simpele functionaliteit (waaronder UPnP ook valt in mijn mening, dat is inmiddels zo'n standaard iets) zijn Belkins prima apparaten tegenwoordig.

15. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Okay, gelukkig is er dan wel vooruitgang :)

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Misschien een domme vraag maar hoe update ik me videokaart?
    Heb de ATI 4850 maar volgens mij zijn er zeker wel nieuwe drivers uitgekomen. Maar als ik op de ATI site kijk zie ik alleen maar control center updates.

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  18. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een goede (goedkope) 1 terabyte hardeschijf? Ik word telkens knettergek dat mn 300GB hdd vol staat.

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Hier.

Goed zijn ze allemaal, lees anders wat userreviews van de producten (klik op zo'n balkje in de +/- kolom).

20. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Is deze goed?

En nog een vraagje, wat is goed voor intern geheugen?

Deel Deze Pagina