[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 10]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Neil Blomkamp is de regisseur, Peter Jackson is producer...

heb de film van de week ook gezien, ondanks dat ik er hele hoge verwachtingen van had viel hij niet tegen. Hele leuke originele setting en sfeer. Het plot viel me een beetje tegen maar de karakterontwikkeling en de acteerprestaties van die onbekende hofdrolspeler vielen dan weer mee :)

al met al moest ik achteraf toch vooral denken hoe eeuwig zonde het voor Halo fans is dat dit duo niet het groene licht heeft gekregen voor een Halo film, ze barsten namelijk van de goede ideeen en creativiteit

2. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Voor de duidelijkheid omtreffend het Jackson/Blomkamp discussie:

Blomkamp maakte wat footage van een mogelijke Halo film die helaas door de mand viel uiteindelijk, Jackson zag de footage en gaf hem 30 miljoen dollar en zei in in zeker zin "make whatever you want."

Op de poster staat al met koeienletters "Peter Jackson presents..."

3. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij denkt toch serieus zelf dat Jackson de regisseur is? Onwetendheid; geen sarcasme.

4. Daan03

Daan03 Cry Before You Die

Leuk Bevonden:
    0
    Onwetendheid kent geen tijd... Het was inderdaad sarcasme van mijn kant, en ik weet dat Peter Jackson niet de regisseur is maar de producer (al was het in eerste instantie niet helemaal het plan en is Peter heel nauw betrokken geweest bij de regie; zoals we van hem kunnen verwachten) en dat was juist de grap. De regisseur vind ik (is) één van de belangrijkste personages die je nodig hebt om een film te maken en in de post waarop ik reageerde vroeg hij of Peter er misschien iets mee te maken had, hier maakte ik een grapje van.

Bah. |:- Ik haat grapjes moeten uitleggen.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ehm, sarcasem werkt niet via internet, vooral niet als het zo verborgen was.
    Volgens mij dacht je gewoon echt dat Jackson de regisseur was, en maakte je een grapje dat een regisseur weinig met een film te maken had. Dat was het gedeelte wat Dyonko bedoelde met sarcasme ;).

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik vond de sarcasme zelf ook zeer onduidelijk :)

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    District 9 (Neill Blomkamp, 2009)

Een buitenaards schip komt aan op aarde, maar blijft roerloos hangen en blijkt later een gigantische kolonie buitenaards leven te bevatten die niet in staat is om terug te keren of überhaupt hun schip nog te bedienen. Het doel van hun reis is niet duidelijk. Gevolg: de aliens worden in een soort kamp gestopt met alle voorspelbare gevolgen van dien. Totdat een van de mensen die aangesteld is om de orde te handhaven binnen het alienkamp besmet raakt.

Enorm veel jatwerk van vergelijkbare films dus weinig origineel. Los daarvan ook niet al te bijzonder uitgewerkt in mijn ogen, wat het feit dat 't niet erg origineel is een irritante factor maakt. De documentairestijl voegt geen drol toe en het geheel voelt ontzettend overdreven druk en overhaast. Zelfs de manier waarop de hoofdrolspeler, Wikus van de Merwe (wat een vreselijke kutnaam is dat trouwens in het Engelstalige Zuid-Afrika), praat is irritant en schokkerig. Daarnaast is het plot voorspelbaar en volgt het zo'n beetje iedere Hollywoodcode die je je voor kunt stellen, gemaakt sentiment incluis. Met name dat Amerikaanse sentiment is iets wat films wat mij betreft nooit goed doet.

Niet boeiend genoeg, niet origineel, niet goed uitgewerkt, geen bijzondere acteerprestaties en verder allerlei kleine dingetjes die ergenis opwekkend waren. Ik vond er bijzonder weinig aan.

8. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Zondag was ik naar Inglorious Basterds

'T is gewoon weer een typisch Tarantino film! Ik vind de dialogen prachtig, hoe hij op van die rare gesprekken kan komen of van die kleine details in van die gesprekken, dat vind ik heerlijk, en dan vooral de dialogen van Hans Landa. Wat een geniale rol! De beginscene is fenomenaal niet qua aktie, maar gewoon de spanning en Hans Landa.
    Ik had helaas al een review gelezen, waardoor ik wist dat het niet de geschiedenis volgde, en daardoor er al rekening mee hield dat de aanslag kon gaan lukken.
    Het accent van Brad Pitt vind ik een beetje overbodig (alhoewel het in een scene prachtig uitpakt). De eindscene vind ik ook prachtig gemaakt.

gewoon een 9, vanwege de dialogen, de humor en de ongelofelijke spanning die je hebt in het laatste hoofdstuk.

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    @ NERAZZURRI: geen bijzondere acteerprestaties? :eek: heb je wel de juiste film gezien dan.
    Ik vond dat juist een van de sterkste punten van deze film. Toegegeven, het is een hele aparte film, maar daardoor ook weer juist erg origineel. Wat mij opviel is dat je al vrij snel de buitenaardse wezentjes te zien krijgt, en niet als een soort dreiging blijft hangen. Naar mijn mening is de film erg stijlvol en origineel.

Laatst bewerkt: 9 sep 2009
  10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Nee. Wat is er in godsnaam buitengewoon aan? Vond het maar een stel mediocre acteurs, soms zelfs vrij matig (waaronder helaas de leidende rol).

Enkel het buitenste randje van de film is apart. Het is in een licht afwijkend jasje gestoken, maar verder is elk truucje al talloze keren gedaan, en sommige dingen zelfs zeer recent. Vooral het verloop van het verhaal is buitengewoon onorigineel:

'Badguy' raakt besmet, raakt verwand aan de 'underdog' (aliens), is ineens zelf het aangeschoten wild, verliest vrouw en z'n leven, raakt in de put, sluit zich aan bij underdog, sentiment hier, sentiment daar, eind goed al goed, joepie! Ook het kleine alienkindje is natuurlijk een zeer makkelijke manier om sentiment te kweken, iets wat me vreselijk tegen de borst stuit en iets wat vaak wordt gedaan met dieren/kinderen/zielige mensen

11. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Om even wat duidelijkheid te creëren:

Neill heeft in 2005 een short movie gemaakt genaamt Alive in Joburg. Dankzij deze kleine film (en de uitzonderlijke kwaliteit op verschillende niveau's) krijg hij de kans op de Halo Shorts te maken. Deze zouden eigenlijk een aankondiging moeten zijn voor een grote film, maar deze is uiteindelijk de mist in gelopen dankzij Universal en Fox.

Tijdens de Halo Shorts, werkte Neill voor het eerst met WETA (Het special FX bedrijf van Peter Jackson). Peter Jackson en Neill Blomkamp werkte een periode samen aan de voorbereidingen van de Halo Film. In die tijd zag Jackson Alive in Joburg en besloot dat er makkelijk een complete film van gemaakt kon worden. Toen heeft Neill samen met iemand het script geschreven gebaseert op die korte film. Dus eigelijk is District 9 het grote broertje van Alive in Joburg.

Peter Jackson bedrijf (WETA) heeft dus voor alle special FX gezorgt. Daarom is het Peter Jackson presents.

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Voeg maar toe aan je wishlist:

The Pacific HBO Miniserie (Klik voor trailer)
    From Tom Hanks, Steven Spielberg and Gary Goetzman, the producers of Band of Brothers, comes a new epic miniseries about the Pacific Theater of World War II.

[yt]e99B80crU3E[/yt]

HBO is echt king mbt series.

13. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329

Hmmm, ben jij heel toevallig emo? Een buitenbeentje ... of heb je gewoon een HELE-HELE rare smaak kwa films? Want miljoenen mensen zijn het met bovenstaande review echt niet eens. Heb de film zelf ook gezien , echt sterk en weer eens wat anders. Noem nog maar is 20 films op die hetzelfde verlopen als District 9. Irritant taaltje? Ja, kijk eens naar KAAPSTAD. Nederlandse naam ... maargoed ... zal wel. Jou mening :)

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Thanks Gerjan. Even kijken of ik een vriend van mij zie. Heeft gefigureerd in die serie toen die op wereldreis was. ;)

En idd HBO is geweldig. BoB, OZ, Sopranos, Entourage.

Edit: Was die trailer al in Juli gereleased? Totaal gemist dan. :D

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221

Hij heeft gewoon een hele aparte smaak qua films. :9

16. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, want je moet het eens zijn met de menigte... en als je hem niet goed vindt, dan heb je een rare smaak qua films.

17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ik had het gehoord ja, geweldig nieuws! 1 maart 2010 kwam de eerste aflevering toch? Zoja, dan even neerladen en als hij op DVD is natuurlijk kopen \o/

18. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, Saw 3 / 4 / 5 afgelopen dagen / weken bekeken. Had volgens mij al eens eerder gepost over 1 en 2.
    Moet zeggen dat het een erg goede filmreeks is. Ondanks het bij elke film zobeetje slapper wordt. (Deel 1 is sowieso het beste, daarna staan 2 en 3 vrij dicht bij elkaar. Daarna vind ik 4 het beste en als laatste toch maar 5).
    Deel 3 vond ik erg sterk nog steeds. Deel 4 vond ik ook erg goed behalve dat het wel een beetje de film verpeste toen we dus zagen dat Jigsaw definitief dood is (wisten we eigenlijk al aan het einde van 3, maar toch). Wel een erg goed iets is dat je er dus achter komt dat 3 en 4 tergelijk zijn.

Ik vond deel 5 opzich geen slechte film hoor, maar Jigsaw = tof, Amanda = ook wel ok, Hoffman = niet zo naar mijn mening. Vond het idee gewoon minder. Zoals ik al eerder zei verpest het feit dat Jigsaw dood is wel een beetje deel 4 en 5. De flashbacks zijn wel belangrijk maar ik had toch liever iets minder gehad. Wel een goede twist vond ik het feit dat ze erachter kwamen dat ze alle 5 de mensen (die gevangen zaten) het hadden kunnen overleven.

Anyways, er komen dus schijnbaar nog minstens 2/3 films (Saw 6 dit jaar, Saw 7 volgend jaar, en schijnbaar is er met Tonin Bell ook getekend voor een Saw 8.) Ik hoop wel dat er een erg goede plottwist nog komt (Misschien dat Jill toch iets meer er mee heeft te maken). Aangezien ik de film toch iets minder vind met Jigsaw dood.
    Overigens vroeg ik me nog af, Gordon Lawrence (dokter uit de eerste film) is toch nog steeds 'vermist'? In deel 1 loopt hij volgens mij weg. En in 2/3/4/5 hoor je daar niks meer over? Of ben ik dat vergeten / niet gezien?

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Wow, eindelijk zie ik wat van The Pacific.
    Kan echt niet wachten!!

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Persoonlijk vind ik het gewoon fucking triest
    dat nadat Jigsaw gewoon dood is,ineens iemand anders van hem overneemt. Amanda ging nog ja, dat was nog redelijk geloofwaardig. Maar nu WEER eentje? Nah...ik moet zelf deel 5 nog zien. Maar het is het dus opzich wel waard?

1 vond ik heel goed, 2 gelijk heel erg minder, 3 weer zeer goed en 4 wel ok.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina