Fifa 10 vs PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 sep 2009.

1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    EA heeft met Fifa 09 vorig jaar een ijzersterke voetbal game neergezet waar PES 2009 zeker niet aan kon tippen. Veel PES spelers stapten over naar Fifa 09, waaronder ik. Kan Konami er dit jaar voor zorgen om de fans weer naar zich toe te trekken?

Naar aanleiding van beiden topics, Fifa 10 & PES 2010, heb ik besloten om de discussie betreft 'welke footie is beter' centraal te houden in dit topic.

Hier kun je gerust je mening uitspreken, respecteer iedere zijn of haar mening en geef je mening over welke footie nou beter is/of wordt.

Fifa:

PES:

Laatst bewerkt: 11 sep 2009
  2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Goed bezig.:+

3. Vriendloos

Vriendloos Guest

Valt nog weinig zinnigs over te zeggen aangezien er geen demo is van PES 2010, maar Fifa 2008 was beter dan PES 2008, Fifa 2009 was beter dan PES 2009 en nu is het slechts een kwestie van het afmaken van het rijtje voor je conclusie :b:

4. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gezichten van PES zijn beter!:thumbs:(o ja dat vind ik)

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik weet het nog niet, grafisch is PES 2010 een grote stap vooruit gegaan, de gameplay is ook op de schop gegaan, maar geruchten zijn dat ze nog gewoon de oude engine gebruiken van Pes 2008 en 2009. Wel las ik dat 360 graden dribbling ook gewoon in PES 2010 komt te zitten. Ik ben benieuwd, hopelijk komt er binnenkort een demo van PES 2010 uit.

6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Verwachtingen van pes 2010 liggen weer erg hoog. Misschien wel weer zo hoog dat ze de verwachtingen bij Konami niet waar kunnen maken.
    Ik moet wel zeggen dat het er een stuk beter uitziet dan de afgelopen paar delen. Ik hoop iig op een goed pes deel voor de 360.

Fifa is afgelopen jaren gewoon goed. Denk dus dat fifa10 geen uitzondering gaat zijn op de reeks.

7. Godfrey

Godfrey BeCoMe a LeGenD

Leuk Bevonden:
    0
    Speelde jarenlang de PES-serie en de Fifa-serie. PES haalde ik vooral voor de betere gameplay aangezien Fifa vaak nog wat arcade overkwam. PES was toen op het gebied gameplay gewoon een stuk beter dan Fifa.

Maar sinds vorig jaar is PES blijven hangen op de gameplay terwijl Fifa een grote vooruitgang boekte door de graphics en speelmogelijkheden te combineren met een sterke gameplay die niet onder doet betreft PES 2009. Dat jaar heb ik dus PES 2009 snel weer geruild voor een andere game aangezien Fifa in veel opzichten een betere voetbalgame is en op een paar punten gelijk aan PES.

Online was PES jaren een drama, de grote lag waardoor je wedstrijd verliest. Te vaak spelers te goed maken, PES in het seizoen 2008/2099 was echt een diepte punt. Iedereen naam Brazilië omdat Adriano de snelste, de sterkte en de beste was. Fifa is op het online gebied ongelooflijk stuk verder, de kloof wordt alleen maar groter en dat werkt in het voordeel van EA.

Dit jaar zal nog meer het verschil merkbaar zijn, vertrouwen in Konami is niet meer...

8. Vriendloos

Vriendloos Guest

Die zijn ook beter, maar als ik het spel speel let ik niet op het gezichtshaar van een Xavi.

Daarbij spelen die spelers allemaal bij neppe clubs aangezien PES die licenties niet heeft. Ik speel liever met Arsenal met 75% lijkende spelers, dan met Highbury met 100% lijkende spelers :b:

9. mikeVermeule

mikeVermeule Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LoL, pes 2008 was niet een klein beetje beter dan fifa 08, maar velen malen beter. ;)

10. Godfrey

Godfrey BeCoMe a LeGenD

Leuk Bevonden:
    0
    Je quote hem verkeerd om je reageert verkeerd. Heb je PES 2008 wel is online gespeeld, om te janken die server.

11. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Spelers spelen niet allemaal bij neppe clubs, veel wel, Konami krijgt er wel steeds meer licenties bij.

En wat dit betreft:

Ik speel liever met Arsenal met 75% lijkende spelers, dan met Highbury met 100% lijkende spelers

De naam en de gezichten boeit mij ook niet, de gameplay is het belangrijkst.De verhalen over PES 2010 zijn wel veelbelovend, maar goed dat zijn ze elk jaar en elk jaar heeft Seabass en kornuiten de kluit weer lopen voorliegen!!!Maar de demo op de Gamescon was al wel beter dan 2009, volgens degene die hem daar gespeeld hebben...dus dat is al iets.

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    PES2008 vond ik destijds ook nog beter dan FIFA08. FIFA was toen iets te realistisch gedaan, het ging allemaal wat te traag en het kwam wat houterig over. PES was wat sneller en speelde gewoon lekkerder. Wel was PES2008 1 van de meest arcade-versies van PES. Damn, sommige spelers waren veel te snel. Sowieso was de aanval een stuk beter dan de verdediging, de balans was ver te zoeken.

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Konami heeft dan wel niet alle licenties, en veel club namen kloppen niet, maar de selecties kloppen wel, plus elke speler ziet er gewoon goed uit.
    Ook vond ik Fifa 2008 veels te traag spelen (ik heb hem hier liggen), alsof er stroop op het veld lag. De bal aan name, de snelheid en beweging waarop je om draaide was gewoon ontiechelijk slecht. Daar waar Fifa 08 het won op het gebied van online, won PES 2008 het op het gebied van gameplay.

14. Vriendloos

Vriendloos Guest

Nou het boeit mij wel of ik met een Highbury zit te spelen of met een Arsenal. Maar dat is iets persoonlijks, enige wat PES heeft en Fifa niet is het Nederlands elftal. Wat wel een + punt is, maar dat weegt voor mij bij lange na niet op tegen alle nadelen.

En de gameplay is gewoon iets voor jou zelf, ik hou veel meer van de Fifa gameplay dan die van de PES. Maar dat hoeft niet te betekenen dat hij beter is, andersom werkt dat net zo. Feit is wel dat Konami veel van haar fans is verloren met die twee wan producten (PES 2008/2009) en EA gaat vrolijk verder waar ze al mee bezig waren.

En er word elk jaar veel beloofd of het nou PES/Fifa is of de nieuwe Dora the game. Van PES 2009 werd ook beloofd dat het PES 2008 doen zou vergeven, maar dat was nou niet echt het geval.

15. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

En online moet beter zijn, want dat was echt drama bij PES 2008 en 2009.
    Met 2009 was the legends mode de enige mode die je online 8 van de 10 x zonder lag kon spelen

16. Vriendloos

Vriendloos Guest

Voor Fifa 2010 hoop ik dat die 'Club-Lag' weg is, ik vind het een leuk concept om met z'n 3-4ren in 1 team te spelen tegen anderen, alleen had je altijd een vertraagde reactie snelheid en dat verpeste het een beetje voor mij. Daarom heb ik het ook nooit intensief gebruikt van deze mode.

En inderdaad, lag-vrij spelen is wel zo fijn. Wat betreft is voor Fifa dat al wel in orde, weinig tot zelden lag online. Vind het ook wel fijn dat er nu filters zijn op het rank gebeuren van Fifa. Zijn we ook gelijk klaar met het gezeur over Barcelona/Madrid/Manchester dan kan iedereen voor zichzelf instellen welk team hij/zij tegen wilt spelen

17. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Toch grappig elk jaar opnieuw pes vs fifa ;)
    Pes was vorig jaar weer niet goed genoeg voor mij,en ik speel fifa nu al terug 2 jaar dus ik ga dit jaar terug voor fifa,maar ik ga pes 10 wel een kans geven,als de demo er is weet ik meer.

18. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef PES ieder jaar de kans, maar FIFA is nu op een punt waar het heel moeilijk in te halen is. Ik zou de PES demo proberen als hij eerder uitkwam dan FIFA, maar die Aziaten zien dit maar niet in dus ik ga lekker FIFA halen en geef PES geen kans. Er zullen er meer dan genoeg zijn die net zoals mij doen. Je wacht niet met FIFA om de PES demo uit te proberen. De komende 3 weken zijn alle mensen helemaal weg van FIFA terwijl PES niets van zich laat horen. PES helpt FIFA gewoon op deze manier door niets te doen.

Maarja iig ik ga voor FIFA, misschien haal ik PES rond augustus september volgend jaar.

FIFA is gewoon de beste in online, graphics, gameplay (heel realistisch en meer vrijheid dan PES), sfeer en licenties. Wat moet een voetbalspel nog meer hebben? Bij PES 2009 kun je nog niet echt doen wat je wilt, ik weet niet of ze dit hebben verbeterd.

19. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is grappig,in de legends mode bij PES2009 is het met z'n vieren (met je eigen gemaakte speler kwa uiterlijk en skills,skills worden beter naarmate je offline je wedstrijden speelt )in 1 team was de enige online mode die goed speeelbaar is

20. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Club mode werkte soepel genoeg bij mij hoor. Een vertraging is er altijd, maar deze was zeker niet hinderlijk in club mode.

Deel Deze Pagina