Fifa 10 vs PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 sep 2009.

1. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0

Ik haal fifa 10 zoiezo 1 oktober,hopelijk een dagje vroeger,ik wacht niet op de demo van PES,maar als hij komt ga ik het wel een kans geven en als het goed is haal ik het misschien wel,maar ik hou mij liever bezig met 1 voetbal game en dan kies ik zeker en vast fifa 10.

2. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb beide gespeeld, PES10 op gamescom, en Fifa gisteravond.. Tot nu toe wint PES voor mij qua gameplay en diepgang.. fifa ziet er mooier uit, ook de menu's / muziek ed..
    Alleen voor mijn gevoel vind ik Fifa iets te snel spelen, wat niet goed uit pakt in trucs, daar gaat het spel te snel voor..

Maar ik haal ze toch beide in huis..

3. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik vond FIFA09 echt meer dan uitstekend, en zeker beter dan de laatste Pro Evo's...

Gisteren de demo van FIFA10 uitvoerig gespeeld, maar viel me nogal tegen. Die 360 degrees besturing is uitstekend en zo waren er nog wel wat kleine verbeteringen, maar ook een aantal zaken die ik minder vond (de keepers komen te ver uit, vreemde AI, nog steeds dezelfde KUT-menu's (qua structuur kut, dus even snel een team uitkiezen gaat niet), nog steeds niet zulke goed-lijkende gezichten als in PES, etc etc).

Dus ik denk dat ik qua FIFA gewoon bij FIFA09 blijf, en wellicht dat ik Pro Evo 10 weer een kans geef dit jaar, als die demo me verrast.

Te weinig vooruitgang bij FIFA10 om weer 50-60 euro voor neer te leggen.

4. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of je bent analfabeet met die menu's of je bent gewoon een mierenneuker, wat zeur je toch steeds daarover.Ik vind alles nog met mijn ogen dicht. Zoveel valt er niet te zoeken trouwens. Play off en Online Quick Ranked Match vind je zo.

5. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Flikker gewoon even lekker op. Je zit constant iedereens mening af te zeiken, omdat jij alles zo perfect vind. Fijn dat jij het allemaal geweldig vind, maar er zijn ook mensen die dat niet vinden, zoals ik.

Laatst bewerkt: 11 sep 2009
  6. ThomasR

ThomasR Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Uit deze http://www.gamingaccess.com/index.php?news_id=22112 bron blijkt dat de demo rond 23 september uitkomt.
    Ik maak met Fifa in ieder niet dezelfde fout als ik de voorgaande 2 jaar met PES heb gemaakt...direct kopen.
    Eerst beide demo's checken en eind oktober na release van PES beslissen.

7. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Pes vond ik de afeglopen jaren niet heel erg goed, maar toch wel speelbaar. Vooral pes09 was goed speelbaar. Ik blijf bij pes omdat ik fifa helemaal niks vind. Fifa heeft wel prachtige graphics, animaties, licenties en noem maar op. Alleen 1 ding hebben ze niet onder de knie en dat zijn de ball fysics. In pes voelt een schot op goal echt heerlijk. In fifa heb ik het gevoel dat ik een ballon weg schiet. De voorzetten in fifa vind ik al helemaal niks. De bal zweeft en vaak zit er zo een onrealistische curve in. Als ze dit oplossen is fifa wat mij betreft het ultieme voetbalspel. Maarja dat is niet zomaar iets om maar even de bal fysics aan te passen, volgens mij heeft konami hier het "geheime recept"

8. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Bij het selecteren van een team, moet je gewoon veels te veel naar links/rechts klikken voordat je het eindelijk gekozen hebt.

Eerst land kiezen, en daarna moet je dus uit 18-20 teams kiezen door steeds links en rechts te klikken. Is gewoon onnodig langdradig.

Beter is gewoon een eerste scherm met logo's van alle competities, zodat je met 1 klik gewoon de NLse, de Spaanse, Engelse, of whatever competitie kunt kiezen, en meteen het volgende schermpje zijn dan gewoon alle logo's van alle clubs, met namen erbij natuurlijk, zodat je in 1x snel naar het team kunt gaan waarmee je kunt spelen.

Het verbaasd me zeer dat ze dat dit jaar gewoon niet gefixed hebben, want het lijkt me dat het iets is wat storend opvalt wanneer je de game regelmatig speelt.

9. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Het grote nadeel van PES de laatste jaren, vond ik dat je op de hoogste moeilijkheidsgraden gewoon merkt dat de AI 'cheat', om het extra spannend te maken. Wanneer je op voorsprong komt, dan verandert je eigen verdediging opeens in een stel zombies, en kun je de grootste kansen missen, terwijl de tegenstanders opeens peper in de reet lijkt te hebben en opeens iedere pass 100% aankomt.

Dat werkt gewoon te frustrerend voor mij. Ik vind het prima wanneer een game moeilijk is, en als ik op een eerlijke manier door mijn eigen domme fouten en falen 4-0 verlies ofzo... OK... dan moet ik gewoon beter worden.
    Maar bij PES maakte het dan niet uit hoe goed je was, want soms merkte je gewoon dat op een gegeven moment gewoon alles FOUT gaat wat fout kan kan, alleen maar om de computer weer terug in de wedstrijd te laten komen.

Ik hoop dat ze dat dit jaar gefixed hebben, want eerlijk gezegd vind ik dat toch een van de grootste minpunten aan de laatste Pro Evo's.

10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Klopt, daarom is elke wedstrijd ook weer anders. Elke goal geeft je weer een lekker gevoel, zeker als je op de hoogste moeilijkheidsgraad speelt.

11. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

AMEN!!!!

12. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een goede argumenten hebt omdat je FIFA niet mag hoor je mij niet, maar het menu.... Dan vraag ik me af wat je van PES vind, met de mooie banners 'Who ate all the pies' etc. En dan ben ik nog stil over de gameplay, licenties, fans, online.

Blijf jij maar lekker de Konami Cup spelen.

13. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Die zaken die je nu noemt over PES zijn IDD de nadelen van die serie (de kutmuziek, gebrek aan licenties, de vormgeving van de menu's, online, etc etc), maar dat neemt niet weg dat het gebruiksgemak van de menu's in de nieuwe FIFA games gewoon wat te wensen overlaat.

Volgens mij zeg ik daarmee niets geks.

14. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan inderdaad sneller maar laat dat FIFA's grootste zorg zijn lijkt me.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Dit kan wel eens de grote slag worden in footie land, aangezien PES en FIFA beide op volle oorlogssterkte komen. Ten minste, ik hoop het echt. Ik speelde PES al sinds deel 3 ofzo, toen was het spel nog echt beter dan de FIFA reeks (wat ik vroeger ook grijs speeld, 98 en 99 waren konings _O_). Echter, PES 6 werd al minder, met als dieptepunt PES2008... Vorig jaar kwam PES met weer een zeer matig deel, en had FIFA echt een superfootie afgeleverd. Toch heb ik in deze 2 jaar gewoon PES gespeeld, omdat ik het heerlijk vond spelen. Vaak geprobeerd (bij vrienden enz) om te gaan FIFA'en, maar het gevoel ontbrak.
    Mu heb ik het gevoel dat PES2010 echt weer kwaliteit gaat leveren zoals we dat kennen uit de good days. FIFA 2010 zal weer een tikkie beter zijn als 09... Het wordt zeer spannend. Waarschijnlijk ga ik gewoon voor PES2010, omdat de gameplay IMO afwisselender is en elke wedstrijd uniek is, maar wie weet zal ik FIFA ook halen.. Zeker als de online gameplay van PES weer ruk is.

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Demo vs Demo kun je niet meten. Aan de hand van filmpjes en screenshots en noem zo maar op zal het dit jaar spannender worden maar denk ik dat FIFA2010 weer de bovenhand gaat nemen. Beide demo's zijn 50% voltooid en nog veel dingen ontbreken.

Daarom vind ik het zo grappig dat mensen hier, zoals fcdanny, FIFA compleet de grond in boren n.a.v een DEMO die gewoon afgewerkt is om een indruk te geven met het nieuwe 360 graden element. Dit is hetzelfde in PES. Konami kondigde dit ineens aan toen FIFA2010 aankwam met dat systeem. Nogmaals, EA beloofde ons vorig jaar ( FIFA09 ) een mooie FIFA, een betere FIFA en die hebben we gekregen. Konami beloofde ons vorig jaar zoveel ... en het was 3x niks. Dit jaar lijkt me hetzelfde weer te gebeuren.

Fuck graphics, daar lig ik niet van wakker. Ik zit namelijk niet te wachten op constant close-ups te zien van sterspelers. Leuk en aardig natuurlijk ... maar gameplay UBER ALLES!

EDIT
    Ik geef FIFA2010 de voorkeur over PES, ik krijg daar geen fijn gevoel bij en vooral niet na het lezen van reacties van Cyrax ( sorry dude, maar je PREVIEW is goed geschreven ) en andere mensen die altijd heel lovend waren over PES.

Laatst bewerkt: 11 sep 2009
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Demo's geven juist een goed beeld, omdat je dan de gameplay kunt testen :/.
    Ik ga juist nooit af op screenshots en PR gelul, want dat is zo onbetrouwbaar als wat. In een demo kun je in een uurtje tijd een beeld vormen van hoe de game speelt.

18. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ik ga wachten totdat mensen beide games gespeeld hebben .. daar maak ik uit op welke er beter is!

Wel heerlijk dit topic! :)

19. ThomasR

ThomasR Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Yep en online dus niet...daar zit 't 'm dus in wat betreft PES.

20. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Behalve bij PES,, want dan komt het omdat het een oude build is.|:-

Deel Deze Pagina