FIFA 10 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ferron, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Generation Tracks

Generation Tracks Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat speelt die demo héérlijk weg zeg!! \o/

Kan niet precies de vinger erop leggen, maar het is in alle opzichten weer een verbetering. De gameplay voelt súper aan, maar gek genoeg weet ik niet precies waar het nou aan ligt. Eén ding vind ik sowiezo aanwijsbaar beter en dat zijn voorzetten vanaf de flanken. Die krijg ik nu mooier en strakker voor de goal.

Fifa 2010 komt precies op tijd. Bij Fifa 09 had ik tijdens het editen iets geks. Voor AJAX haalde ik Kerlon van Chievo en Pantalic van Hertha BSC. Tijdens het opslaan schreef de computer Kerlon over de al eerder bij PSV opgepikte Aissati heen en Demy de Zeeuw verdween ineens compleet uit het spel... Waar Demy in de opstelling stond, zag je nu alleen nog maar een vage code. Kerlon en Aissati waren één speler geworden. In het spel zag je op de rug twee rugnummers door elkaar heen met blauwe blokjes. Flinke bug dus ;)

Met Fifa 2010 klopt alles gelukkig weer gewoon ;)

2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
  3. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13

Dat had ik een keer met Donovan bij Bayern. Geen idee of hij ondertussen weer erbij zit.

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik begin met te zeggen dat ik een PES fan ben en ik elk jaar Fifa probeer om te kijken of ik hem beter vind spelen. Elk jaar kom ik erachter dat Fifa steeds meer als PES begint aan te voelen.

Ook dit jaar, het klimt weer iets dichter naar de feel van PES toe en konami zou goed uit de hoek moeten komen. Ik begrijp alleen niet dat alle Fifa fans elk jaar schreeuwen dat het weer veel beter is, terwijl na mijn idee de feel van het football al jaren zo is bij PES en op een nog iets hoger niveau. Dat de graphics en bewegingen beter zijn bij Fifa kan een dooie rolmops nog zien, maar helaas deed het eerst afbreuk aan de gameplay.

Dit jaar hebben ze door de mooie bewegingen heen toch de snelle gameplay en handelingssnelheid omhoog kunnen gooien wat het een veel betere feel geeft. Het is alleen voor mij nog steeds te langzaam, ik kan nog steeds niet op het allerlaatste moment een duel voorkomen door een tikje naar links waardoor ik door de benen van de verdediger speel. Iets wat ik erg waardeer van PES.

Wat ik wil zeggen is dat ze dit jaar de Fifa feeling met de PES feeling hebben verwerkt. Tis nog steeds te veel Fifa voor mij, maar als ik samen met mijn broer Fifa moet spelen ga ik mij volgens mij minder irriteren dan bij Fifa 09.

5. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Vanochtend even wat wedstrijden gespeeld. Zitten nog flink wat bugs in. Keeper komt heel slecht uit en 1-op-1 lukt altijd met een lobje. Keeper probeert alle ballen te pakken, ook die naast gaan, gevolg is een corner. En al een paar keer gehad dat hij de bal kan pakken maar laat doorstuiteren over de achterlijn.

Besturing is zeer soepel en vind het echt een plus-punt! Je hebt veel meer mogelijkheden aan de bal en dat doet met wel aan PES denken. Animaties zijn ook goed alleen jammer dat de filmpjes na een goal weer hetzelfde zijn (celebration) en de wissels zijn ook precies hetzelfde. Viel me ook op dat de passing heel soepel gaat en af en toe niet recht in de voeten (realistisch). Zo gaf ik vanochtend met Essien een pass op het middenveld met een !halve omhaal! omdat een kopbal te zacht zou gaan. Bij 09 zou hij dus wachten met passen totdat de bal goed zou liggen maar bij 10 heb je veel meer mogelijkheden tot passen! Halen dus!

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    T'is wel bekend geworden dat de keepers in de demo een dikke BUG hebben. Hun positioning is erg slecht. Vandaar dat ze elke keer uitkomen wanneer je dat niet wilt en dat ze ballen slecht verwerken.

7. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op welk niveau spelen jullie? Op semi pro (medium) kan ik haast geen goals scoren. En 1 op 1 met de keeper kan ik alleen met lob scoren, met B (shot) gaat ie of over/naast, of de keeper houdt em altijd tegen.

8. robbin92

robbin92 Atletico y Feyenoord

Leuk Bevonden:
    10
    Ik speel op wereldklasse, de gouden tip om te scoren is gewoon geplaatst schieten;) en af en toe op goed geluk knallen:thumbs:

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hahaha, ja inderdaad. Opeens was die weg.

10. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar Fifa had toch altijd 4 niveau's? Amataur, Semi-pro, Proffesional en Wereldklasse. Ik speelde altijd op semi pro omdat ik dat net aankon :p.
    Maar de demo heeft maar 3 niveau's waardoor de 1e te makkelijk is en de middelste te moeilijk. Weet iemand of dit alleen in de demo is of ook in de full game?

11. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen bij de demo toch, was vorig jaar ook?

12. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
  13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat FIFA zelfs 5 niveaus heeft. (Legendary ook nog)

14. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Maar, zat dat ook vanaf het begin erbij?

15. Domiolierook

Domiolierook GT Domiolierook

Leuk Bevonden:
    0
    ik scoor in fifa 09 altijd met lobs van alle posities, en dit is niet meer zo gemakkelijk in fifa 10 demo .. heb al verschillende keren gehad dat de keeper hem pakte .. of dat hij naast of over ging.

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Mijn interesse in FIFA10 is een beetje omlaag gegaan na goed demo te spelen. Weet niet echt waarom, ziet er allemaal weer een stuk beter uit. Alleen heb ik soms het idee dat de spelers wel schaatsen over het veld. In FIFA09 kon ik me soms ergeren aan de snelheid bij sommige spelers maar het lijkt wel als of er totaal geen snelheid meer inzit. Je kan echt geen toffe counter meer maken, en iemand uitrennen met een Messi lukt me ook niet echt meer. Zelfde met de 360 dribbeling, leuk allemaal maar het kost me veel meer tijd om een kant op te gaan. Misschien is het een kwestie van wennen, maar ik ga de demo nog een paar keer spelen voor de release ( Als ik daar zin in heb, heb niet eens zin meer in de demo. FIFA09 demo had ik echt non stop gespeeld ) en dan zie ik wel. Denk dat ik hem maar niet op de release koop ondanks ik eigenlijk elke jaar een nieuwe footie moet hebben en PES is voor mij geen optie meer.

17. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat je niet meer iemand kan uitrennen met Messi lijkt me een goede zaak. Messi kan geweldig voetballen, maar het is niet zo dat hij sneller is dan de gemiddelde verdediger. Dus het spel is dan juist realistischer. Het is zo vervelend als iemand vanaf de middellijn keihard richting de goal rent en dat je weinig kan doen dan hopen dat die mist. Je moet voetballend tot een oplossing komen, zoals in echt voetbal. En de demo speel ik zelf ook niet zo vaak. Tegen de computer in zo'n korte wedstrijd vind ik bij lange na niet zo leuk als online.

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    True, maar nu kan je echt totaal geen counter meer maken en dat vind ik jammer. Vond de counters in FIFA09 juist zo heerlijk. Maar nu vliegen de verdedigers achter je aan en is het gewoon onmogelijk om een snelle counter te maken. En met de 360 dribbeling maakt het de counter ook niet sneller omdat de speler nu 2 stappen moet maken inplaats van 1 als ik een richting op wil. En ik ben juist iemand die altijd tegen de computer speelt, heb maar weinig online gespeeld in FIFA09. Maar zit ondertussen toch al boven de 100 uur qua wedstrijden spelen.

Laatst bewerkt: 13 sep 2009
  19. riesjart

riesjart Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mis ook iets bij fifa 10. Het ziet er allemaal mooier uit, verdedigers springen ook echt voor 'n schot, enz. en dat maakt fifa 10 een vooruitgang. Maar toch is het de gameplay waar ik me aan erger, die ik een stuk minder vind dan bij fifa 09. Het voelt allemaal houterig aan en niet meer zo vloeiend als bij fifa 09, al mijn vrije ballen vliegen er veels te gemakkelijk in, de manier waarop je de bal uittrapt met een keeper of een corner neemt, dat ziet er gewoon niet mooi uit vind ik. En wat hebben ze met het gezicht van Lampard gedaan?
    Al met al zit er veel potentie in deze game, mits ze de gameplay nog flink wat tweaken richting Fifa 09. Weet iemand of ze dat nog doen of wordt de game nu al op cd gezet?
    Eerder dacht ik nog als fifa 10 uitkomt, dan koop ik het blind, maar de demo heeft me flink aan het twijfelen gebracht.

20. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens ik heb een vraag. Ik ben van plan om FIFA10 te pre-orderen, wanneer krijg je die spel dan? Krijg je hem echt op de dag van de release?? Ben je dan gewoon verzekerd van je spelletje op de dag van de release?

Raden jullie me aan om hem bij Bol.com te pre-orderen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina