[XOne] Batman: Arkham Asylum [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Terminator.T2, 28 aug 2009.

  1. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Over Croc
    Vond Croc wel spannend enzo, soms schrok ik ook ( had mijn geluid vrij hard ) alleen was hij wel simpel.
     
  2. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Hetzelfde.:+
     
  3. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Uitgespeeld. Vond het einde wel wat minder maar kijk uit naar deel 2. Alleen denk ik niet dat het deel 1 kan overtreffen. Wat een super spel hebben ze gebracht.

    Nu alle riddles nog pfff :)
     
  4. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond het einde ook tegenvallen maar ik denk wel dat een 2e deel dit deel kan overtreffen. Al zullen ze dan wel goed over de setting nadenken want ik denk dat een 2e keer naar Arkham Asylum niet leuk zal zijn maar ik weet ook geen goede andere locatie.
     
  5. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vraag over Riddler trophies, zal vast wel al ergens staan maar boeiend.

    Wat te doen bij zo een Riddler teken op de grond of muur? Scannen lukt niet. Dan zegt ie iets van: partially detected.
     
  6. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is ook een raadsel. Je moet dan de stip vinden die bij de vraagteken hoort. Je moet dan zorgen dat het vraagteken een geheel is, en dan scannen.
     
  7. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Is het al bekend wat er in die DLC van aankomende donderdag zit?
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Ben nu weer terug in de Intensive Treatment gedeelte, best wel een pittig stuk zonder die gargoyles.

    [​IMG]

    Dat doet pijn. :+
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb ik ook gehad dat er zo'n iets in mij stak. Moest wat heel moeite doen om er van af te geraken 8).
     
  10. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Who oh.., wat een gaaf spel is het toch. Zelfs het zoeken naar collectables is tof(waar ik normaal echt een tyfus hekel aan heb) omdat je van die info over karakters krijgt.
    Heb net moeten vechten tegen Croc
    Dat was wel echt het min punt tot nu toe, ik denk dat wordt een episch gevecht, wetende dat batman nooit 1 op1 van dat beest kan winnen. Maar het begon met het tergend traag lopen en eindigende met het spammen van battarangs. Zonde had er echt iets speciaals van verwacht. ( Hoezo geven ze die kerel trouwens een volledige sewer?) En wat is er met scarecrow gebeurt? Dat is echt mijn favourite villain geworden, damn wat ziet die kerel er tof uit}:]
     
  11. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond het best goed gedaan maar het duurde wel erg lang. Als ze het wat hadden ingekort en misschien nog een extra fase hadden toegevoegd was het beter geweest.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Fii, jij hebt over het algemeen dezelfde smaak als mij. :+ Haal mij eens over om (als niet Batman liefhebber zijnde) deze game te halen.

    Normaal weet ik het wel, maar bij deze blijf ik maar twijfelen.
     
  13. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik ben ook alweer een aardig eindje onderweg, en ik ben gemengd positief. De sfeer is goed, maar om nou te zeggen dat deze game zo geweldig en perfect is, mwa, nee. Ik vind het een vrij standaard game wat weinig speciaals doet. Wellicht lagen mijn verwachtingen te hoog aangezien iedereen zo positief was. Begrijp me niet verkeerd, het is een toffe game, maar echt dé topper van het jaar? Daarvoor mis ik het Batman gevoel teveel.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  14. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Nee dat kan niet ;) dat is Modern Warfare 2 al ;)
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben dan niet 'Fii' maar ik zal het toch proberen... Heb je de demo al gespeeld? Zoals je wellicht al gelezen hebt is deze totaal niet representatief... Toen ik de demo gespeeld had twijfelde ik ook heel erg. Uiteindelijk heb ik de game toch maar gehaald, ondanks dat ik ook totaal geen Batman liefhebber ben.

    Batman heeft mij totaal overdonderd. Ik verwachtte vrij weinig, mede door de demo, maar ik kreeg heel erg veel. De combat is erg leuk en ook uitdagend. Het 'verborgen' spelen is erg gaaf en de graphics zijn top! Daarnaast is het verhaal erg goed en zijn de dialogen met de badguys erg sterk... De sfeer is daardoor heel erg goed neergezet, lekker donker.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Uhm, ik vind Batman eigenlijk gay maar vind hem nu toch wel erg tof. Het is echt een te toffe singleplayer avontuur die toch echt lang duurt hoor. Het voelt voor mij als een dikke film/boek in een game. Vrijdagavond eventjes gespeeld en Zaterdag en Zondag zowat de hele dag en ben nog niet klaar. Jij vindt het meestal ook wel leuk om dingetjes op te lossen en te vinden: Riddles, 250 dingetjes mag je oplossen. Ben er zelf ook mee bezig en is heel erg tof. Sfeer is tof, Joker is een bad ass met een perfecte Mark Hamill en zo kan ik nog even doorgaan. Combat is tof, op Normal wel simpel maar nog steeds tof. Kopen Dulle!
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zal ook een duit in het zakje doen voor Dulle:

    Batman heeft een geweldige sfeer. De levels en omgevingen zijn zeer gedetailleerd en ook afwisselend in omgeving. Kwa beleving vind ik dit lijken op Bioshock. Deze sfeer wordt nog beter door de geweldige voiceacting en dialogen van zowel Batman als de villains, maar ook leuke gesprekken tussen henchmen onderling of bewakers en personeel van het gesticht.

    De gameplay zelf is ook erg afwisselend. Je hebt het verkennen van het eiland met de verschillende gebouwen waar je alternatieve routes moet vinden omdat Joker de controle heeft en veel deuren gesloten houdt. Dit levert een stukje zoeken op met platformstukken.

    Tussendoor krijg je gevechten via een uniek vechtsysteem wat niet draait om combo's te maken maar om strategie en het anticiperen op je vijand.

    Daarnaast zijn er stukken waar de vijanden bewapend zijn en combat niet werkt. (Batman is geen superheld met krachten en dus niet kogelvrij).
    In deze stukken moet je met stealth te werk gaan. Je kunt vijanden van bovenaf ophangen, maar ook met gadgets kun je ze om de tuin leiden en bijvoorbeeld een muur op ze laten instorten.

    Naast het verhaal en bovenstaand heb je Riddler's challenge nog. Door het hele spel zijn 240 dingen te verzamelen. Dit zijn collectibles zoals trofeeën, maar ook opname banden met gesprekken tussen artsen en patienten (villains). Op deze manier leer je hun achtergrond kennen. Daarnaast heb je ook echte raadsels die je moet oplossen je een biografie van de personages uit Batman oplevert. Al deze collectibles leveren soms ook nog unlockables op zoals challenges voor in de challenge mode.

    Mocht je nog twijfelen vanwege de prijs, voor 30 inc wil ik hem wel aan je verkopen. Ik heb hem helemaal uitgespeeld. Het is wel de import versie maar die heeft geen verschil bijna met de EU versie
     
  18. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik lees overal dat je op zoveel manieren de vijand kan verassen en uitschakelen, maar op de 1 of andere manier vind ik dit in werkelijkheid juist erg tegenvallen. Nu heb ik nog niet alle upgrades, maar ik vind het erg lastig de vijand precies daar te krijgen waar ik dat wil. Negen van de tien keer eindig ik met dat ik achter ze moet sneaken en ze zo neer moet halen. Ik wil meer gebruik maken van al die spectaculaire takedowns zoals door muren, glas, van boven, van onder, maar de omgevingen lenen zich er vaak niet voor.

    Daarom vind ik de game aardig saai en eentonig op deze manier. Veel gangen en omgevingen lijken hetzelfde. Ook heb ik echt nog steeds niet het idee dat ik de vijand veel angst aan het aanjagen ben. Ze lopen een beetje in het rond, roepen een beetje, maar echt bang zijn ze niet voor mijn idee. Als ik mijn afstandsbestuurbare Batarang gooi vanuit een verstop plaats en ik raak de vijand dan komt deze gelijk op me afrennen en weet precies waar ik zit. Dat zijn juist de momenten dat ze zich nerveus moeten gaan voelen, want waar komt dat ding opeens vandaan?

    Helaas vond ik ook dat hele Scarecrow gebeuren vies tegenvallen. Op sommige stukken na is het eigenlijk niets meer dan
    een minigame om ongezien weg te komen van Scarecrow.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Je kunt echt veel. Je kunt tegen de hoek van een muur cover zoeken en iemand die de hoek omkomt verrassen. Je kunt door van die luiken in de grond (roosters) en als iemand boven je loopt hem verrassen. Je kunt aan een richel hangen en een boef boven je naar beneden trekken. Je kunt vloeren/muren opblazen. Je kunt op iemand springen van bovenaf. Je kunt vanaf zo'n gargoyle iemand aan een touw hangen.
    Ook explosieven op iemand die je hebt afgemaakt werkt goed omdat ze gaan kijken wat er met hun collega's is gebeurd.
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    He, die was nog niet in me opgekomen, zo eens ff proberen ;)
     

Deel Deze Pagina