[Centraal] Playstation Network Problemen

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 mei 2007.

1. Buddha

Buddha Ohm Mani Padme Hum

Leuk Bevonden:
    0
    :lol::lol:

2. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Nou nou nou, de games die ik online speel doen absoluut niet onder voor XBL games.

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Weet iemand welke poorten opengezet dienen te worden voor de PS3 icm een Linksysrouter BEFRS041 (ongeveer)? Hoe krijg ik de PS3 gewoon op Nat2? Ik kan nu echt amper iemand joinen. Ik heb hem in de DMZ gezet, een vast IP gebruikt enz.enz.....

4. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar ik had precies dezelfde router en ben weken bezig geweest om mijn ps3 op nat type 2 te krijgen. Stond bij mij dus ook op nat 3. Echt van alles geprobeerd maar kreeg het niet aan de praat. Toen een vriend uitgenodigd die in de ict werkt en hij heeft het na een halve dag ook opgegeven. Toen was ik het helemaal zat en heb voor 30 euro een sitecom router gekocht, aangesloten en zonder een instelling te wijzigen had ik nat type 2!

Schijnt echt een probleem te zijn met die linksys router, internet staat er vol mee. Ik zou zeggen, bespaar jezelf een hoop stress en ellende en koop een andere router ;)

Succes!

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Okay,

Dank je voor de info. Ik ben redelijk handig met routers e.d. maar het lukte me gewoon echt niet. Ja, vijf minuten en daarna stond hij weer op nat type 3. Ik haal wel gewoon een nieuwe.

6. ripley

ripley Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi sinds gisteren een ps3 ben al een dag bezig om hem online te krijgen via de linksys wrt54g : wireless vind tie hem wel maar krijg daarna een fout code
    dus vanmiddag geprobeerd om hem met een ethernetkabel via de linksys te verbinden
    gaat voor ff prima ; moet dan een systeem update doen voor de ps3 via internet
    na 2 % downloaden slaat hele router op tilt en geeft tie een error
    topic hierboven doorgeplozen : iemand evt een oplossing ?
    of een suggestie voor een nieuwe router die zowel voor de xbox 360 als de ps3 goed werkt ?

na lang puzzelen etc is het eindelijk gelukt
    ps3 is leuk maar met een linksys router toch wel ff lastig om online te komen :mad:

Laatst bewerkt: 20 mei 2009
  7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Weet niet wat eer aan de hand is met jouw WRT54G , met de mijne heb ik die problemen nooit gehad.
    PSN en XBL werkte altijd in 1 keer !!

Na >6 jaar werd mijn WRT54G een beetje dement en heb nu een Apple Airport Extreme.
    Met dit ding heb ik ook geen problemen.

8. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Ik kan helaas geen antwoord vinden op dit forum, dus dan maar even op deze manier.

Mijn PS3 geeft NAT Type 2 aan (zowel verbonden via een kabel, alswel draadloos).
    Mijn PSP geeft echter NAT Type 3 aan. Kan iemand mij hier een verklaring voor geven, danwel vertellen hoe ik NAT Type 2 op mijn PSP krijg?

9. Vadinho

Vadinho Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je je msn hotmail leze op je ps3?

10. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand ervaring met medialink en weet iemand een eventueel gratis alternatief?

Edit: Forget it, heb gewoon medialink gekocht

Laatst bewerkt: 27 aug 2009
  11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    "Your router may or may not support IP fragments, which could affect online play. See manufacturer for details."

Krijgen meer mensen deze melding zodra je die internet connectie test draait? Met FW 2.80 had ik dat niet, maar met 3.00 en 3.01 wel. Ik heb even wat nagezocht en het schijnt aan de MTU waarde van je router te liggen. Die staat bij mij standaard op 1500, en met behulp van ping testjes blijkt dat voor mij ook de optimale waarde te zijn. Kon vanmiddag ook niet meer in een chat komen, dus blijkbaar zit er ergens iets niet goed. NAT type staat btw wel gewoon op 2. :confused:

12. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Sinds 3.00 is het bij mij ook huilen met de pet op. Erg instabiel en het duurt allemaal langer voor ik online ben. Regelmatig komt het ook voor dat ik er niet meer op kom omdat ie geen internetverbinding ziet.

Gisteren zat ik een uur probleemloos RE5 te spelen met m'n broer en plotseling stort het volledig in. Voor 3.00 nog nooit een probleem gehad.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb met mijn PS3 60GB (Launch) helemaal geen problemen met FW 3.0
    Vermoed dat dan ook dat elke PS3 versie zijn/haar eigen FW versie heeft.

Ik heb even een andere vraag.
    Tijdens het testen van de internetverbinding wordt ook de down- en upload snelheid gecontroleerd.
    Was is eigenlijk de maximale snelheid wat je kan halen ??

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Geen idee of er een limiet op zit, maar bij mij haalt ie in ieder geval niet de maximale down- en uploadsnelheid. :eek:

Ik heb even een oud modem aangesloten, en nu krijg ik die melding niet meer.... Terwijl het andere modem nooit problemen heeft gegeven met de PS3, zelfs niet met m'n launch 60GB. Waarom moeten ze altijd iets slopen in een firmware update?! 8)

15. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Het werd steeds erger bij mij en ook m'n draadloze verbinding van de 360 was ruk. Ik hang er een draad tussen net en het loopt als een trein. Ik vraag me af hoe dat draadloze gebeuren ineens zo in kan storten van kwaad tot erger.

Irritante is alleen dat ik nu nog maar 1 draad heb en dus aan het wisselen ben als een gek :D

Morgen anders maar op pad om draad en een switch te kopen ofzo.

Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien zijn er wel een aantal nieuwe draadloze netwerken in je buurt bijgekomen. Kan genoeg storing geven, zeker als ze op hetzelfde kanaal werken. Vroeger werkte het bij mij ook allemaal prima draadloos, toen zag je echter maar een stuk of vijf netwerken in de buurt. Inmiddels zijn dat er 39 geworden en iedereen zit elkaar weg te drukken. Vorig jaar dus maar weer overgestapt op een bedraad netwerk. :+ Een switch is inderdaad een ideale oplossing. :)

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Hebben nog meer mensen last van geen e-net meer op de ps3...? Heb sinds (woensdag) geen internet meer op m'n ps3 terwijl hij het wel aangeeft :confused:. (kan niet meer inloggen enzovoort) Vreemd genoeg werkt het ook niet meer op de 360...

Overigens denk ik dat het aan KPN ligt heeft iemand hier nog meer problemen mee?

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nu zowel de Xbox360 als PS3 online via Ziggo !!

Bij ligt de download tussen de 10Mbps en 15Mbps terwijl mijn download maximaal 50Mbps zou kunnen zijn.

19. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    edit; drama over. naam is maar Tco_NL geworden. Niet perfect maar ik kan er mee leven.

Laatst bewerkt: 26 sep 2009
  20. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Tco gebruiken :+

Deel Deze Pagina