Forza Motorsport 3 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door SHiZ NL, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is nou de fout die iedereen maakt.
    gameplay is arcade of simulatie.
    een game kan de physics hebben van GRID en je kan de assists uit zetten, maar maakt dat GRID een sim? voor forza zou je hetzelfde kunnen zeggen.

    zet ik in racepro mijn assists aan, dan blijft de auto realistisch rijden, het stuur, de force feedback, blijft goed aanvoelen. ik rijd dan met assists, maar daar is niks arcades aan. in het echt hebben sommige auto's ook tc.

    forza2 neigt natuurlijk wel veel meer naar de sim kant, maar ze moeten de force feedback echt verbeterd hebben, wil ik forza3 gaan kopen. de ffb van forza2 was echt een lachertje. je voelde het niet eens, je auto zweefde maar een beetje over de weg soms, zonder echt gevoel.

    verder houd ik meer van het circuit racen en ben ik teleurgesteld in het aantal nieuwe banen, maar desondanks zien die laatste screens er goed uit.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ze willen de game toegankelijker maken voor de grote massa. Dus dan moeten er beslissingen gemaakt worden waar niet iedereen blij mee is. Punt blijft gewoon dat er op een console geen realistische racegame bestaat. Daarvoor moet je toch bij de PC blijven.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Klopt helemaal. :)
     
  4. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja als het maar lekker rijd en leuk is tot het einde :)

    Altijd dat gezeik over arcade en simulatie , als ik echt wil autorijden dan loop ik wel naar buiten en stap ik in een echte auto.
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Maar om nu al te zeggen dat FM3 een arcaderacer wordt, meer acrade dan FM2 iig, slaat ook nergens op eigenlijk. Alles wat naar buiten gebracht is over de handling, door Turn10 en door mensen die het gespeeld hebben, duidt er juist op dat het realistischer wordt. Maar je hebt gelijk dat je niet gelijk een sim hebt, wanneer je alle assists uitzet.

    Dat komt denk ik ook omdat veel foto's gewoon slecht/matig zijn.
    Tjah, die foto's van Amalfi zijn wel low res, etc en ik vrees (eigenlijk hoop ik het) dat ze de werkelijke graphics geen goed doen.

    Dat vind ik eigenlijk wel onprofessioneel trouwens. Ik vind dat er veel meer zorg besteedt moet worden aan foto's die naar buiten gebracht worden. Veel zien er nu een beetje uit als haastwerk. Gemiste kans.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  6. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind de FFB zelf ook niet je van het. Maar heb dan ook geen spel gehad op de X360 waar het een beetje goed was. Op de PC is het gewoon veel beter, in combinatie met een G25 bijvoorbeeld. Zelf had ik ook meer een idee van, wel saai zo een stuur dat nagenoeg stil blijft onder het rijden.
    Forza 3 geen echte simulatie? Daar moet ik je helaas wel gelijk in geven. Daar tegenover staat dat geen enkele race game simulatie is geweest voor de Xbox/ PS zover ik weet.

    Forza 3 heeft nog steeds geen veranderde weersomstandigheden zover ik weet, geen pit animaties, geen schakelanimaties, en vast nog wel meer dingen die het minder realistisch maken.

    Maar, zou je me een racegame kunnen noemen die wel volledig sim is? Er zijn altijd wel bepaalde dingen die het minder echt maken. Hierbij zal GTR vast wel het dichts in de buurt komen van een sim voor de PC. Forza is daarbij de beste voor de Xbox.
     
  7. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze kunnen echt wel een vette hardcore simulatie maken maar dat doen ze niet omdat alles in de wereld draait om geld.
    Als ze dat doen dan verkopen ze gewoon veel minder exemplaren en dat willen ze nu juist niet.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En op de Xbox zit toch de jongere generatie die toch geen full sim willen.
    Als je kijkt hoe oud de gemiddelde simracer is op de PC zit je toch tegen de 30 aan. :)
     
  9. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok misschien een beetje kort door de bocht van me, sorry. Maar het viel me op dat je niks als slechte dingen zegt.

    Forza 3 is een driving game, geen racing game. Niet echt sim maar ook zeker niet arcade. Ze presenteren het misschien wel als sim, maar daar klopt niks van. Toch vind ik en vele anderen dat het heerlijk rijdt, en gaat het daar niet om? Samen met alle inhoud, grafische verbeteringen ten opzichte van Forza 2, en de hoeveelheid auto's en tracks wordt dit gewoon een waardige opvolger en uitstekende game :thumbs:
     
  10. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Bij het woordje sim denk ik altijd aan die complexe vliegtuig spellen, waar je zelfs moeite moet doen om je kist van de grond te krijgen. Bij een auto sim stel ik me meer zoiets voor dat je de sleutel ook nog moet omdraaien, en zelf die knoppen moet bedienen die racewagens hebben. Op consoles doen wij dat nog steeds via de menu's, maar kan dat ook ingame worden tijdens het racen zelf met de controller etc, dat je de wagen aan de kant zet en. Oke nu zul je dat niet snel doen, maar de wetenschap dat je het kan zou wel een toffe beleving geven.

    Realisme in games, tot hoever kun je daarin gaan? Dat je bijvoorbeeld in een racegame overlijden kan bij een mega crash door een klap band of stuurfout of wat dan ook, en je dan een 2de leven begint als een andere coureur en je alles kwijt bent. Maar dan is de vraag of we dat als gamers willen, aan de andere kant cool misschien maar ook overdreven.

    Wat ik een sim vind is dat die wagen net zo rijd als in het echt, met alle hobbels compleet van elk parcour tot het kleinste kuiltje. Alles erop en eraan, en dus ook schakel animatie en af en toe een kramp beweging van de coureur als het even kan.
     
  11. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    als jullie btw een echt simulator willen hebben moet je gewoon even met vijay mallya contact opnemen dat is de baas van force india en die heeft nog een F1 simulator staan waar die af en toe mensen in laat rijden.:+

    ontopic: ik zie liever ook een echt simulatie game komen maar dat zit er helaas niet. als je bij forza alle hulpmiddelen uitzet is het wel realistisch maar nog lang niet zo erg als dat de meeste die hard race fans dat willen. Zoals sommige al zeiden is het gewoon dat turn 10 heeft gekozen voor het grote publiek
     
  12. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0

    Forza Motorsport 3 wordt Elite in een bundel
    Nieuws | 17 september 2009 - En ja hoor, we hebben er weer één! Ook Forza Motorsport 3 krijgt een bundel. Deze bundel zal een 120GB-schijf bevatten en voor zo een €279.99 in de schappen komen te liggen.



    Diverse game-sites maken ook melding van een Halo:eek:DST-bundel voor de Xbox 360. Wij hebben echter contact gezocht met Microsoft en kunnen bevestigen dat deze bundel niet naar Nederland zal komen.

    Dat er überhaupt een bundel komt van Forza Motorsport 3 komt natuurlijk al geweldig nieuws. De game bevat diverse banen, auto's en eindelijk de mogelijkheid om vanuit de cockpit te kijken.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb dit gelezen. Nu alleen in de UK maar zal wel overal verkocht gaan worden?

     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Geloof het of niet, maar dat wilde ik net precies (ongeveer) gaan zeggen.
     
  15. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zei ook precies de voor de hand liggende dingen :+
     
  16. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ooit gehoord van Race Pro?:)
    veel bugs weliswaar, maar de feeling met het microsoft stuur is zeker net zo goed en misschien wel beter dan een G25 met rfactor(gewaagde uitspraak)
    na dat slappe gedoe bij forza2, die flauwe tikjes, wat je nauwelijks ffb kan noemen, was ik bang dat het aan het stuur lag, maar de ffb bij racepro is perfect. niet zo krachtig als momo of g25 uiteraard, maar het gevoel is zeker goed.

    Race 07 met g25 is natuurlijk het beste.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Rfactor heeft idd geen goede FF. Dus het is zeker niet gewaagd. ;)

    En staar je niet blind op de G25. Er zijn zeker nog 4 andere PC stuurtjes die even goed zijn. ;)
     
  18. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    force feedback werk idd goed met race pro

    alleen jammer dat dat ook bijna het enige goede is aan race pro
     
  19. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf aan het wachten op Race On eigenlijk. Lijkt mij wel een nieuwe ervaring. Heb rF ook al doodgespeeld, en koop natuurlijk ook nog rF2 (wanneer 'ie uitkomt).

    Ik vind zelf het MS stuur wat slapjes overkomen. In RacePro is het inderdaad wel wat beter, maar ik vind de game RacePro zelf een beetje tegenvallen... Hadden ze wat mij betreft meer de tijd voor mogen nemen.

    Met Forza3 hoop ik gewoon dat ze Forza2 overtreffen en leuke nieuwe dingen inbouwen. En dat hebben ze gedaan, en misschien staat ons nog wat meer te wachten. Ben benieuwd, en die demo kan niet snel genoeg komen.
     
  20. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ahhh moet ik het doen :)


    nee! ik heb net dirt 2.....

    twijfelt heel erg... (wie haalt mij over?)

    Edit:
    laat maar het kwaad is al geschied :mad: :D

    ben benieuwd naar deze game
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina