Need for Speed: Shift

Discussie in 'Algemeen' gestart door Hybrid, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rawr nl

Rawr nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jullie praten allemaal over de logitech drivefx, is deze beter als het standaard stuurtje van ms?, zitten geen schakel klipjes ofso op ofwel? kut dat de g25 niet werkt op de xbox 360 :mad:

Btw wat houdt die steering deadzone etc, precies in?

Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  2. Skaaffie

Skaaffie zoek dieper

Leuk Bevonden:
    1
    @Hybrid

Gaan we even testen.

Je hebt helemaal gelijk Hybrid, het is een persoonlijk die instellingen.
    Had dat goed door bij RacePro, op de Atari forums was een gast ....Nasty die heel aardig basis setups had geplaatst.

Mee wezen spelen, en al snel gingen de oude rondetijden eraan. Toen ben ik vooral de vering en de dempers zachter gaan zetten, en voilá weer zoveel seconden eraf.

@Rawr nl

Ik heb nooit het MS stuur in mijn handen gehad dus ik kan je daar niet in helpen.
    Maar de Logitech heeft wel gewoon flippers op het stuur zitten.
    Hmmm, moet toch eens dat MS wieltje uit proberen....

Is inderdaad wel een van de nadelen van MS, zo moeilijk doen met 3th party hardware(eigenlijk alleen als het op de stuurtjes aankomt)
    Helemaal als je bedenkt dat FM3 clutch ondersteunt, en dan niet zelf met een nieuw model aankomen, maar een 3th party devolper uitmelken om zo'n stuur met clutch voor de xbox te maken, shame shame on MS)

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De deadzone is het gebied waarin het stuur niets doet. Als deze op 0 staat dan vliegt de auto bij het minste of geringste al alle kanten op. Als je een deadzone instelt dan is het niet zo gevoelig.

4. Rawr nl

Rawr nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke, thnx gaak deze ook iets omhoog zette, kreeg sommige auto's al niet lekker onder controlle omdat ze zo snel spinde bij een kleine draai aan het stuur. Iemand een goede versus "review" tussen het ms racing wheel en de drive fx :D?

5. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Ik wil ook wel even weten wat nou een beetje een goede instelling is voor je MS Wheel en of nou die Logitech beter is. Welke stuur gaat trouwens dan die Clutch ondersteunen ?

6. Rawr nl

Rawr nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nog even een vraag, ik lees dat de drivefx geen force feedback heeft? Houdt dit alleen het trillen in of ook het tegensturen in bochten en bij crashes etc? Ik lees namelijk dat de drivefx veel beter aanvoelt en minder "rammelig" is, maja zonder force feedback?

7. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Met force feedback vind ik het toch lekkerder rijden dan zonder. IK merkte op dat wanneer je de feedback uit heb staan en je gaat sturen de auto niet gelijk meestuurt maar met de force feedback wel

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Geeneen want ze hebben allebei geen clutch pedaal. :)

Heeft die wel maar het heet anders. Axial Feedback dacht ik. :)

9. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Oke wat heeft dan het nut om het bijvoorbeeld het in FM3 te zetten, :confused:

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat er weel een Fanatec stuur aankomt die het wel heeft. Maar die heeft echt een belachelijke prijs.

11. Skaaffie

Skaaffie zoek dieper

Leuk Bevonden:
    1
    @Rawr nl

Nog een geintje van MS, zij hebben volgens mij patent op deze naamvoering "force feedback".

Oftewel andere fabrikanten moeten er een ander naampje aan geven.

Ik ervaar "terug koppeling van kracht" met het Logitech stuur, en dat is toch wat FFB voor staat. In RacePro kwam dat een stuk beter tot zijn recht dan bv FM2.

Niet zo secuur als het MS stuur(als ik filmpjes zie dan zie ik bij het MS stuur bij bv een crash het stuur echt links rechts gaan als de gamer het stuur op dat moment los laat, dat is bij de Logitech niet zo heftig).
    Maar dat ligt volgens mij niet zo zeer aan het Logitech stuur, meer aan de ondersteuning ervan.

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De Logitech DriveFX heeft Axial Feedback. Die zet gewoon de rumble om in een vorm van FF. De Logitech G25 heeft wel Force Feedback maar die werkt weer niet op de Xbox360. Microsoft heeft dus helemaal geen patent op 'Force Feedback'. De Logitech DriveFX heeft het gewoon niet..

13. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik ben plotseling aardig afgeknapt op de career, en ik was helemaal niet ver. Waarom? Omdat ik las (en ook merkte) dat de AI cheat. Als je ver voor ligt gaan ze harder, als je ver achter ligt houden ze in. Bah!!! De lol is er in een keer af.

Timetrial of MP misschien ... maar campaign racen? Nee, ik ben niet erg gemotiveerd meer. Jammer.

(Ben maar weer naar Dirt2 gegaan, die is misschien toch veel lekkerder + je eigen avatar poppetje in de auto:))

14. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb van een maat gehoord dat hij het dus erg vind tegenvallen. Hij zegt dat je vaak last van over-sturen hebt, en als je met een racewagen door een normale bocht wil, loop je nog de kans dat het helemaal misgaat door dat kut sturen juist.

Hebben mensen er last van hiero?

15. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat is geen cheaten, dat gebeurt bij meer games! Zo kan de game leuk zijn voor veel mensen met verschillende niveau's wat betreft driving skills.

16. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb hem nu een avondje gespeeld, maar ik zit erover te denken om hem morgen gewoon terug te brengen, wat valt dit me tegen =(

Het racen zal misschien best leuk zijn met een stuur, maar met een controller is het maar vaag vind ik. Cockpit view stelt ook weinig voor, en driften is helemaal een ramp, zelfs driften in Carbon was nog leuker. :+

Grafisch ziet het er allemaal wel mooi uit, dat wel. Het is een goed spel, maar daar houdt het ook mee op. Breng dan een goede arcade of sim racer op de markt, niet een vage mix ervan..

Morgen geef ik het nog 1 kans maar geef het weinig hoop :+

17. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het even in de MM in Maastricht gespeeld, maar met een controleren stuurt het idd nogal 'twitchy'. Nogal gevoelig.
    Een stuurtje lijkt mij ook beter.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het driften zit alleen in Tier 2. In Tier 3 en Tier 4 zit het in ieder geval niet in.

19. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel is echt gemaakt voor een stuurtje wat een beetje jammer is.
    Ik speel hem dan wel op de ps3 maar dat komt meer omdat mijn g25 stuurtje het alleen op de ps3 doet.
    Je kan niks aan de controls instellen je moet het doen met drie keuzes.
    Als ik met een controller stuur dan vindt ik de pijltjestoetsen nog steeds het prettigst om mee te sturen maar dat kan dus niet in deze game.

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De D-Pad sturen? :eek:
    Dat vind ik dus totaal niet werken. Maar ieder zijn gewenning natuurlijk. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina