[XOne] Guitar Hero 5

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 15 mei 2009.

  1. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag gezellig wachten tot 3 november voordat je weer een band pack aan kan schaffen.

    Guitar hero 5 krijgt geen band set, en in plaats daarvan wordt de bestemde band set voor Guitar hero 5 verschoven naar Band hero.
    Zo had ik het begrepen.

    Een band set van World Tour halen raad ik je niet aan, want dat wilde ik doen, had 3 band sets gehaald, 3x zowel drum als gitaar die niet 100% werken, en nu zit ik nog altijd met een tegoedbon voor een nieuwe band set ^^.

    Had overigens zo'n 3 weken geleden preview gezien van de band set van GH5, met alle vernieuwingen enzo... Gitaar zou chromen doppen krijg of iets, alles beter registeren, drumstel ronde cymbals en weet ik wat.
    Nouja ik moet toegeven, die gitaar werkt 'perfect' bij mij, voor het eerst, want hiervoor had ik 5 world tour gitaren met fabrieksfoutjes.
    Maar... er zit echt 'geen' verschil in met de World Tour gitaar... ik weet niet of iemand anders een verschil gevonden heeft, maar ik dus niet, in zowel aansluiting in de nek, als al 't andere.
    Dus ik vraag me af of dat dom geluk is dat deze 'wel' goed werkt.

    In ieders geval, Band Hero wordt dus wel geinstroduceerd met een volledig nieuwe band set, en daar wacht ik momenteel op.

    (tenzij ik ergens een losse drum set kan vinden, dan sla ik die nog wel vlug kapot en ruil hem dan wel weer vóór 3 november).
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb zelf het instrumenten pack van The Beatles, maar heb nog niet gedrumd omdat mn cymbals nog niet binnen zijn.

    De McCartney gitaar is echt een heel heel stuk beter als de world tour gitaar.

    De strum is geluidsloos en dat is een verademing in vergelijking met het getik van de WT gitaar.
    Belangrijker is dat de kleine gekleurde fretknopjes verdwenen zijn, want dit zijn nu verzonken panelen en liggen veel dichter tegen elkaar.


    Je moet eerst ff wennen (je maakt eerst veel fouten omdat je anders bent gewend), maar daarna speelt het veel gemakkelijker. De 2 buitenste noten tegelijk pakken is nu een makkie, net als het verschuiven van de handsetting omdat het veel dichter op elkaar zit dus.

    Ook is de McCartney gitaar een stuk langer dan de vorige gitaren. Volgens mij heb hier laatst een foto van gepost. Als je daarna de oude gitaar weer pakt, denk je echt WTF???? is dit voor speelgoed :+
     
  3. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm? Kan je dan drummen met 5 pads op World Tour/GH5? of blijf je alsnog beperkt tot 4 knoppen... En hoezo Cymbals bij bestellen, ik d8 dat bij rockband alleen maar 4 standaard pads zaten.

    Verder is de World Tour gitaar ook geluidloos hoor :eek:, je moet alleen ff weten 'hoe' je moet strummen ^^... en dat is niet met de strumbar of slidebar aangezien die 2 nogal snel defect gaan.

    Tja en dat laatste... damn, dat wil ik geneens weten man :p, naja heb thuis ook echte gitaren staan, naast de plastic instrumentjes... Dus ik word er wel elke dag mee geconfronteerd.
    Maar toch, groter 'speelgoed' maakt het nog niet 'echt', en blijft ook 'speelgoed' :p.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    eh, strummen zonder strumbar? Wat bedoel je daarmee?

    Drumstel Beatles: deze heeft 4 trommels (rood/geel/blauw/groen) en n basedrum, maar heeft geen cymbals.
    Ik heb n set van 3 stuks besteld. Op t drumstel zitten 3 aansluitingen (geel/blauw/groen).

    Ik weet nog niet hoe t allemaal gaat werken met gh5
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Bij rockband kan je twee losse cymbals erbij doen.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb 3 aansluitingen achterop t drumstel dus ik verwacht voor 3 cymbals. (al zie ik maar 2 bevestigingen op de drums. De 3de zal voor de hi-hat zijn?). Ik neem aan dat die niet voor n 2de basedrum is en dat die met een splitter werkt?
    Misschien is de 3de aansluiting voor een hi-hat?

    Ik neem dus ook aan dat ik zowel bij de rockband games, alsook bij de guitar hero's alle noten kan spelen? Wie weet dit zeker?

    Edit: onder de basedrum aansluiting zit nog zo'n aansluiting dus die zal wel voor de 2de basedrum zijn? In de manual wordt daarover niets uitgelegd.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2009
  7. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben t eens met Ferry, die Hofner is echt de shit! Veel soepeler en stiller.
     
  8. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ter vergelijking die Lennon of Harrison gitaar al geprobeerd?
    Die is kleiner dan de bass die bij Beatles bundel zit.
    Misschien dat die nog beter is?
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Heb even een vraag. Ik lees bij diverse bronnen dat je WT tracks kunt overzetten. Hoe werkt dit?

    Als ik het spel van iemand leen kan ik dan die nummers overzetten?
     
  10. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat strummen kan ook met dat navigatie knuppeltje onder de whammy bar, eigenlijk werkt dat best wel relaxed als je het mij vraagt... kleinere strumbeweging, alleen net iets 'te' klein, maar kan de redelijk eenvoudige nummers er wel foutloos mee spelen, daardoor heb ik een manier gevonden om mijn kapotte WT gitaar te gebruiken :p.

    En over dat drumstel, ja omg dan moet ik GH5 Guitar Bundel denk maar terug brengen... 'Als' het ook echt goed werkt met 5 knoppen in Guitar Hero, marja Ion heeft er ook meer en doet dat ook niet, dus is nog ff afw88 :p


    Ja dat klopt, je kan geloof ik 35/84 WT tracks overzetten, echter kost dit wel 1,25 GB van je Harddisk en 280 microsoft punten.
    Maar, om dit te doen, dien je de code die achter op het boekje van het spel staat in te voeren in; 'options' > 'import music' ofzo.
    Deze code achter op het boekje kan maar 1 keer gebruikt worden en zit vervolgens gekoppeld aan de gamertag waarop hij gebruikt wordt.
     
  11. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond dan maar eens proberen dat overzetten. Heb er al zin in! \o/
     
  12. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik hoop dat mijn GH5 ook eens binnenkomt! 3 september verzonden bij Gamehubs ;(.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gamehubs is de laatste tijd traag. :confused:
    Of ja... GH verzendt het wel op tijd, maar het is de post die er lang over doet. Dat ze me dit niet flikken met ACII en ODST. :+
     
  14. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem al binnen. Moet zeggen de laadtijden zijn niet zo lang, de graphics zijn beter, tamelijk leuke liedjes in het begin (maar wel makkelijk, zelfs voor mij). Alleen even uitvogelen hoe en wat. Er staan nu meer dan 5 sterren bijvoorbeeld. Drie (:cool: extra sterren mogelijk, door iets speciaals te doen (bijv. met bass 450 koorden UPstrummen). Was even wennen. Alleen dom natuurlijk, als je geen band hebt. Want er zitten speciale sterren in voor drums etc...

    Aangezien de mijne de 2e weg was, zal de jouwe morgen denk ik arriveren.
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik heb em vandaag bestelt met UPS, dus verwacht hem donderdag/vrijdag.

    Vraag me wel af ok ik iets met die van Halen code kan. Ik wil namelijk best de verzendkosten betalen om dat van Halen spel te importeren
     
  16. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Enig ander hier die de game heeft? Heb de game al even online gespeelt, maar duurde zo nu en dan even voordat er mensen kwamen. En zo irritant als je met een oneven aantal mensen zit te kijken! De liedjes spreken me wel aan, alleen heb ik het gevoel dat de liedjes tamelijk makkelijk zijn (speel wel op medium). Kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik iets beter geworden ben, maar het zijn veelal makkelijke combinaties. Heb alleen met de gitaar gespeeld, en vind het wel een toffe game. Andere nog reacties?
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb het spe net binnen maar wat is er met de graphics?

    De beeldkwaliteit is slecht bij mij. Ik gebruik HDMI en heb de versie van gamehubs. Het lijkt wel of er een soort ruis over de graphics zitten

    is dit bij iedereen zo?
     
  18. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow, niet opgemerkt. Zat zo in de game om te spelen. Het menu en dergelijke zag er iig perfect uit bij mij. Verder let ik eigenlijk alleen op de noten O-) Wie online wil doen, ga nu effe rocken :)
     
  19. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Track Pack voor AFI is verkrijgbaar
    • "Beautiful Thieves"
    • "Girl's Not Grey"
    • "The Missing Frame"
    160 punten per nummer en 440 voor het totale Pack. :)
     
  20. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Weet iemand wat die diamantjes / ruitjes betekenen die in dat scherm staat als het nummer is afgelopen (dat ie langs die mannetjes schuift)?

    Vet spel dit trouwens :D

    EDIT: Die diamantjes zijn dubbel-bass nummers volgens het boekje :9
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2009

Deel Deze Pagina